Streetfighteråkare i Ume?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date

manneman

Guest
Jag tänkte bara kolla hur många streetfighteråkare det finns i Ume, att jag inte är ensam det vet jag men ni kan väl presentera er här och lägga upp ev. bilder?

Jag köper denna i veckan och tänkte modda den lite iaf.

Bifogat

• caferacer.jpg
    caferacer.jpg
    46.9 KB · Visningar: 120
Vet nog inte man riktigt kalla min hoj för en SF. Men den är numera kåplös, har nya lampor och visare samt ny pipa istället för fula orginal.
Så vi kan väl säga att den är det. xD

Lugn bara lugn det kommer så fort att är fastskruvat. :D
Jag har varit för lat för att sätta mig på cykeln och trampa till Teg. Med andra ord så har inte mkt skett, vilket är lika bra då jag har en massa labrapporter och nån tenta här o där kvar att göra.
Glömde ju ge dig creds för en schysst hoj i förra inlägget, vad blir det för ändringar på den?

Ingen riktig fajter men ändå :tungan

Bifogat

• IMG_0167.jpg
    IMG_0167.jpg
    141.2 KB · Visningar: 89
Last edited:
"Glömde ju ge dig creds för en schysst hoj i förra inlägget, vad blir det för ändringar på den?"
Cutsen är ju för lång och fronten har för stora ljus men sen bör jag vara på rätt väg.
Enda dilemmat är att jag vill åka turbo....igen...det är ju ba så skoj!

"Ingen riktig fajter ändå"
Va fan är fajter? Jag kör med clip-on för jag pallar inte MX stuket! Det är bara att gilla läget! :D

Menar att min inte är en riktig fighter för den saknar det mest väsentliga hos en fighter, dvs. en jävla massa pulver! (är bara en 600) :D

Mmm.... ja det där vet jag inte om jag kan svara på...frihetskänslan kanske?... eller....fuck it...sorry men jag kunde bara inte låta bli:D :D :D

Ja jo det är förvisso 160+ i den vita och enligt engländarna som startade trenden för FAKTISKT en jävla massa år sedan så skulle det vara en brutalt massa hästar, men även de har accepterat att så länge stuket är det rätta så är ock hojen. Frågan är egentligen var man ska dra gränsen... För mig är det Stuket som betyder något och för dig är det...
Den första och fortfarande gällande tidningen som alla lyssnar på är denna http://www.streetfightersmag.com/

jag har ett par ex från -01 som jag köpte på Pressbyrån i Hbg (Det är så att man blir rörd när man ser hur det utvecklat sig 7 år senare...)

Hej, jag kör en Thunderace streetfighter och bor i Umeå.

Bilder på min hoj

vinter003.jpg

vinter007.jpg

umm du skojade inte när du sa att en SF ska ha en jävla massa häst. =)

Ne den måste inte...men det är ju förbenat skoj om den nu skulle ha det, men nu ska du inte lyssna på den sidan av mig!
Vi är här i livet för att ha kul och antalet hästkrafter i en hoj är knappast relaterat med ett riktigt SF utseende...:tummenupp

Jag har ju tom. en byggtråd om nån vill läsa :yoparty :)
men skickar med 2 bilder på hur de ser ut just nu, lite kåpor och annan lack väntar här näst, byggde väl bara ihop den så den gick att köra :D

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    220.5 KB · Visningar: 73
  • 4.jpg
    4.jpg
    179.2 KB · Visningar: 78
Riktigt brutalt stuk, lite som en korsning mellan en SF och en ratbike! ME LIKE!
Nu blev det inte hojen som jag lade upp här. Jag vart och kollade på han i Uppsala i lördags och provkörde, slirande koppling, rasslande kamkedjor och allmänt bludder gjorde att jag sade nej tack. Den ligger fortfarande på blocket om någon är intresserad.

Däremot hittade jag en FZR 1000 i Upplands väsby med 2 tidigare ägare som jag slog till på utan att blinka. Full service historik. Körde hem han till Vby igår och efter 67 mil vart man halvseg ;)

Riktigt brutalt stuk, lite som en korsning mellan en SF och en ratbike! ME LIKE!

Däremot hittade jag en FZR 1000 i Upplands väsby med 2 tidigare ägare som jag slog till på utan att blinka.

Den är ju inte klar nånstanns på de där bilderna, fick sakerna från lack igår så jag håller på som bäst att plocka ihop skiten nu, lite annorlunda lack måsta jag säga, lägger upp bild när jag är klar!

Va är de för årsmod? även de en streetfigter? upp med bilder! :tungan

Det är en -89a men helt original och jag samlar ihop prylar innan jag sätter igång med den så tills dess kör jag originalutseende men inte motor...:mad: :D :D :D

Bifogat

• aaaaaaminfzr.jpg
    aaaaaaminfzr.jpg
    62.5 KB · Visningar: 52
Obbola-bo,,.. Kör cbr900rr-96'a :tummenupp

Bifogat

• P100508_13.25[01].JPG
    P100508_13.25[01].JPG
    130.8 KB · Visningar: 62
  • P100508_13.25[02].JPG
    P100508_13.25[02].JPG
    124.1 KB · Visningar: 78
Det är en -89a men helt original och jag samlar ihop prylar innan jag sätter igång med den så tills dess kör jag originalutseende men inte motor...:mad: :D :D :D

Det var du som snurrade i stan nyss va? Med Dainese-ställ. Vi stod utanför Rex och glassade lite.

*/ ?>
Back