929-tråden

Jag förstår vad du menar. Ska kolla upp detta. :)

Den har gått strax över 2000 mil. Betyder det att det börjar närma sig någon stor service med ventiljustering o dyl.?
 
2400 mila servicen ventil koll o.s.v... men jag har kört 2679 och skaa göra min ventil koll..... seg p.g.a klockren hoj.:tummenupp
 
Jag förstår vad du menar. Ska kolla upp detta. :)

Den har gått strax över 2000 mil. Betyder det att det börjar närma sig någon stor service med ventiljustering o dyl.?

Klapprar det inte allt för mycket är det ingen fara, stor överdrivenhet att ventiljustering skall omedelbart bums in o justeras vid 2300 mil.
Men visst kan man lämna in och justera om det lugnar dig, men du kan köra vidare med gott hjärta med. Även om du skulle göra det vid 3000, el 4000 mil så är det underordnad betydelse.
Har kopplingsarmen gått sänder kan den se ut så här som min såg ut..för klen i godset som är ett rör till skillnad från utbytes som är homogent gods:
Det är dock ett lätt jobb om du är bara lite händig, tar ett par minuter bara du fått bort kopplingskåpan så du får bort den gamla och kan peta i den nya.
 

Bifogat

  • Kopplingsarm av 2 (Medium).jpg
    Kopplingsarm av 2 (Medium).jpg
    43.1 KB · Visningar: 83
  • Kopplingen (Medium).jpg
    Kopplingen (Medium).jpg
    67.8 KB · Visningar: 86
  • Lösa delar (Medium).jpg
    Lösa delar (Medium).jpg
    36.4 KB · Visningar: 88
Det skall vara två körnslag på det bakre motorfästet på höger sida om kopplingen är åtgärdad. (hoppas att det går att förstå vad jag menar)

Jag tror bara det skall vara 1:confused: Jag är inte säker, men står inte det andra för byte av den felaktiga bränsleslangen mellan tank och trottelhus, som sprang läck på en del hojar så soppan sprutade ut. Är dock inte säker på detta..

Tack för ett mycket bra och utförligt svar. Jag har kört zx6r -00 i ett par år, men vill ha något som är mer anpassar för bandagar, men som ändå fungerar till vardags. Hur vet jag om kopplingsarmen är bytt? Vad kan det få för konsekvenser om fel stift suttit i?

Mvh Linus

I min cykel satt felaktiga stift, och visst går det att köra på felaktiga stift, men inget Honda rekommenderar för hojen går bäst med rätt stift, många väljer väl den "billiga" vägen, men är man väl där och man gör bytet själv så är nog den billigaste vägen att ta rätt stift, de kanske kostar dubbelt upp.

Problemet för mig var ett tidigare ägarslarv, det fjärde o sista stiftet var inte åtskruvat, förmodligen så skruvade han i alla 4 löst och efter drog sedan 1 efter 1 och missa det sista helt!! Elektroden på den var helt väck, oförbrända avgaser hade pressat sig upp där tändstiftet satt, och hojen sotade. Tror att tändstiftet satt lite löst men har alltså under tiden jag kört sakta gängat upp sig, sen har det ena gett det andra felaktigt avstånd mm, hade det varit rätt monterat hade nog jag fortsatt och kört tills det var dags att byta ordinarie tid och konstaterat det då!
 
Last edited:
Jag tror bara det skall vara 1:confused: Jag är inte säker, men står inte det andra för byte av den felaktiga bränsleslangen mellan tank och trottelhus, som sprang läck på en del hojar så soppan sprutade ut. Är dock inte säker på detta..
QUOTE]

Jag tror du kan ha precis helt rätt, :tummenupp
jag slarva lite där.
 
Då hälsar jag mig själv välkommen till er tråd. Det blev nämligen en lagom sliten 929:a idag. Har inte hunnit prova den mer än de drygt två milen hem, men än så länge är jag hyffsat nöjd. Mest imponerad är jag nog av utrymmet under cutsen som är jämförbart med min v40. :)
 
Då hälsar jag mig själv välkommen till er tråd. Det blev nämligen en lagom sliten 929:a idag. Har inte hunnit prova den mer än de drygt två milen hem, men än så länge är jag hyffsat nöjd. Mest imponerad är jag nog av utrymmet under cutsen som är jämförbart med min v40. :)


929:an är ju en sportkombi..:D :D
 
Hej jag har precis köpt en 929 -00 Skulle vilja sätta på en lite snyggare undertail. Finns det nått smidigt sätt så att man inte behöver kapa/bygga om allt för mycket? Köper gärna en färdigmoddad om det e nån som har en liggandes?
 
Batteribeteckning?

Nån som snabbt kan skriva vilken beteckning batteriet till 929:an har?
 
Hej jag har precis köpt en 929 -00 Skulle vilja sätta på en lite snyggare undertail. Finns det nått smidigt sätt så att man inte behöver kapa/bygga om allt för mycket? Köper gärna en färdigmoddad om det e nån som har en liggandes?

JAg satte på denna. tycker det blev bra

20080129258_1210165267.jpg
 
Last edited:
Vad tyckte länsman om den skylt placeringen ??:gnissla
Våra hojar har nog stått bredvid varandra i nån corteiner, våra reg-nr är rätt lika

Där ser man ;)

Jag hade inte skylten så speciellt länge, Var en tilfällig lösning för o få hem hojen.
Hade gjort en ny skylt hållare men hade den inte med mig, Så jag fick klämma fast plåten under.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top