MC-dagen 2008

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vill bara på minna om MC-Dagen lördag 3 maj på Barkarby. Brukar kunna bli en trevlig tillställning. På www.mc-dagen.se kan man regga sig online så att det går smidigare med provkörningarna.

Från sajten:

"Den 3 maj är det dags för MC-dagen. Ett helt unikt MC-evenemang på Barkarby flygfält.

BMW tillsammans med Ducati, Harley-Davidson och Triumph bjuder gemensamt in till gratis MC-mässa - en riktig mc-dag där du får provköra - inte bara titta.

MC-dagen 2008 går av stapeln på Barkarby flygfält bakom IKEA Barkarby (precis som de två senaste åren), lördag den 3 maj kl. 10-16. Inträdet är gratis, och förutom provkörningar blir det en hel del andra aktiviteter.

Kom ut och njut av vårens största hojaktivitet, tillsammans med dina vänner.
"

Jag kommer också dit! Vädret får avgöra om det blir Mille eller Seat. Även om det första alternativet är fasiken så mycket roligare!

Jag och tanten kommer att dyka upp... Beroende på vädret naturligtvis,
spöregn då stannar vi nog hemma...
Men kollar man tv4vädret.se så ser det ut som om regnet håller sig borta till
14 åtminstone...

Last edited:
Ja, vi får hoppas att vädret håller i sig för alla inblandade. Det är en ganska stor satsning från tillverkarnas sida. De har även fixat dit en libanes som skall fixa bra käk och lite annat.

Ska faktiskt ner där nu och rådda lite med banan.

Jag ska dit oavsett väder,måste bara prova Ducatis Motard.
Det borde ju finnas tillräckligt med utrymme för att bredda på provsträckan lite,Som de e nu är den lite för pluttig.Annars e de skitkul arrangemang.

Hoppas det blir fuktfritt i luften bara..

BUMP

Har varit ute och riggat banan idag.
Väderprognosen säger växlande molnighet och troligen regnskurar. 18C.

Tag med paraply/regnkläder för det finns ont om tak att stå under!

Jag kommer att stå i BMW-lägret, förmodligen vid Adventure-hojjen.

Ses imorrn!

Träffade Starstriker förra året när jag provade 1200 Adventuren. Snäll pojke!

Jag kommer imorgon. Ska bli kul! Brukar vara trevligt!

Niclas L

Kollade precis vädret..ser ut att bli uppehåll och 16 grader :yoparty

Last edited:
Ursäkta men är det nån som vet vad som hände egentligen? Nån vurpade, och sen var det ett oroväckande långt avbrott.

Ursäkta men är det nån som vet vad som hände egentligen? Nån vurpade, och sen var det ett oroväckande långt avbrott.

Jag hörde att det var en kille om bromsade omkull och bröt armen.
Det som tog tid var att få dit ambulans nr. 2 då den ambulansen som var där inte fick lämna området.

Det var ett öppet benbrott. Sånt leker man inte med, finns ett ordspråk som sjukvåraderna i lumpen körde med: "Man kan nysa i en lunga, och spy i en mage, men inte andas på ett öppet benbrott". Stor infektions / amputationsrisk.

Det hände i slutet av banan där farten är låg dessutom.

Mkt tråkigt för den drabbade, hoppas han / hon kryar på sig.

För egen del så körde jag den nya Speed Triplen 2 gånger, och fick ett enormt ha begär! Ja se dessa lyxproblem...

Snacka om tur med vädret!
Efter att stått ute hela dagen känner jag mig rätt mör i benen, men har i gengäld fått en skönt rödaktig färg i ansiktet!

Riktigt lyckad tillställning. Alla parter verkade nöjda, förutom killen som bromsade på sig och gick omkull. Tur iaf att han hade riktiga kläder på sig.

Var det fler som var där? Såg 3-4 pers i SH-tröja, men det var inga jag kände igen namnen på.

Monser 696?!

Var det någon av er som provade nya Duccen, Monster 696?! Orkade själv inte stå i kön, men är rätt nyfiken på vad ni som gjorde det tyckte.

Tycker att den är läskigt snygg, bara lite brydd över att det bara är 80 kusar i den...

Skriv!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!