Försäkringar...?

le_man

Medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 600F -97 -Banhoj...trasig..fan..ingen motor nån?, KTM SXC 625, Kawasaki ZX10 R
Nån som vet nåt bolag som är bra att försäkra hojen i?
Har en ZX 10 R, tydligen måste jag försäkra den på helår även om jag inte skulle anv. den! Kan alltså inte ställa av den... :huvet

Verkar vara riktigt svårt att hitta nån bra försäkring i år.:mad:
Letar efter nån bra försäkring till min cbr 1000rr.

Helt stört! Killen jag pratade med menade på att hojen var så farlig så man var tvungen att teckna helår..hur kan det bli olyckor om den står inlåst??? Frågade det med och då sa han bara att statistiken var sån..hmm..?

hatar alla försäkringsbolag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dålig service och dåligt bemötande, höga premier och.., och,,,.. grrrrrr:mad:

Mmm..premier ska man betala..men ska man ha ut nåt..då blir det svårt! Klart att ala försäkringsbedrägerier inte hjälper till..

Jag har 27 på IF men då kostar den bara 83 kr månad i garaget, men med nya given från vv vet jag inte, Länsförsäkringar bjöd 11 å 5 helår, så det är hårfint!
Gsxr1000 -06 gäller det.

Fredrik

Fick bra pris på sveland,10året hel/hel,i förhållande till dom stora drakarna så var det ett pris som jag står ut med.

6,9,9 i självrisk men jag betalar heller när det händer något än hela tiden,givetvis så går det att få lägre självrisk men då till en högre premie.

Henrik

Helt stört! Killen jag pratade med menade på att hojen var så farlig så man var tvungen att teckna helår..hur kan det bli olyckor om den står inlåst??? Frågade det med och då sa han bara att statistiken var sån..hmm..?

Jag tror att det kan vara så att så många med R-hojar satt i system att ställa på över helger eller nån vecka i taget. Risken att nåt händer är lika stor, samtidigt så betalar de inte för vad premien är uträknad för.

Jag tror att det kan vara så att så många med R-hojar satt i system att ställa på över helger eller nån vecka i taget. Risken att nåt händer är lika stor, samtidigt så betalar de inte för vad premien är uträknad för.

Möjligt men varför ska man betala dyr försäkring när hojen står inlåst i eget garage?:huvet

Möjligt men varför ska man betala dyr försäkring när hojen står inlåst i eget garage?:huvet

Men det är inte det du gör. Det är bara premien som är jämt fördelad över året. Skulle du hellre betala ännu mera under sommarmånaderna och sen betala mindre under vintern?

Oftast är upplägget att man betalar mycket mer under sommarmånaderna även fast det är helårsförsäkring. Typ 1000:-/mån på sommarn och 100:-/mån vinter.
Verkar vara för att komma ifrån att ställa av/på hela tiden.

Har en CBR1000RR -05, 26år, mindre ort, kk sen 06...

Sveland blev billigast för mig. Hondas märkesförsäkring var visserligen lite billigare men den går fetbort. Visst är cykeln försäkrad och godkänd att köra men jag har min försäkring för att vid eventuell stöld/olycka kunna betala för att få ut en ny...vill INTE betala 25000kr i självrisk!

Sveland tog 23000kr/hel/hel vilket var bästa budet. Sen får jag väl sälja den till min bror till vintern.

Jag pröjsar strax över 10000 per år helförsäkring med 6000 i självrisk för stöld och vagnskada på IF märkesförsäkring, Bilsport & mc ville ha 32600 kr för bara traikförsäkring :va

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing