Scania v8 i garaget

• Thread starter Thread starter tommi
  • Start date Start date
Haha, var du med? Skar motorn ihop eller?

Uj uj! Rusning. Farligt farligt. Det lät som den var upp och vände på över 3000 det där :gnissla

Vilken lastmaskin monterar man en scania 14? motor i?
Blev sugen.

Nej, Nej NEj!!11 Glöm allt vad du sett. Jag vill inte vakna upp till rubriker om en förvildad entreprenadmaskin som närmar sig Stockholm :skrämd

1335759562_76ae1a2660.jpg

Nej, Nej NEj!!11 Glöm allt vad du sett. Jag vill inte vakna upp till rubriker om en förvildad entreprenadmaskin som närmar sig Stockholm :skrämd
För sent.
Jag har redan tillgång till fler maskiner än jag kan hantera.
Hjullastare med diesel V8 får vänta.
Såg en Massey ferguson "guldkalv" med V12a som jag behöver först..

För sent.
Jag har redan tillgång till fler maskiner än jag kan hantera.
Hjullastare med diesel V8 får vänta.
Såg en Massey ferguson "guldkalv" med V12a som jag behöver först..

Jag får klamra mig fast vid stadshustornet, böna att dieselpriset höjs, annars stillsamt jollra till Albert King "If It wasn't for bad luck, I wouldn't have any luck at all"
http://www.youtube.com/watch?v=BKY8KIt9kqc

Albert King körde fö Caterpillar bandtraktor och lirade i byggfutten tills hans arbetskamrater tyckte att han skull spela in en skiva

Last edited:
Uj uj! Rusning. Farligt farligt. Det lät som den var upp och vände på över 3000 det där :gnissla

Ja, just det. Gashäng stod det, men jag undrar om det inte var all startgas dom sprutade in? Har läst några historier om sprängda motorer där amatörer sprutat in mängder av startgas i dieslar, som ju normalt saknar gasspjäll och därmed varvat sig själv i bitar. Att strypa bränslet hjälper ju inte, eftersom det är startgasen som motorn går på.

Schysst när startgasen brann i i sparyburken där i början. Det var redan där det började bli farligt. Rätt stor risk att motorn skenar loss från ställningen den stod på också med tanke på massan i den maskin.

Ja, just det. Gashäng stod det, men jag undrar om det inte var all startgas dom sprutade in? Har läst några historier om sprängda motorer där amatörer sprutat in mängder av startgas i dieslar, som ju normalt saknar gasspjäll och därmed varvat sig själv i bitar. Att strypa bränslet hjälper ju inte, eftersom det är startgasen som motorn går på.
Behöver man knappt nämna för en tändkulefetishist som Jörgen.
Många fina motorer som fått släppa till livet pga olja som kommit in i förbränningsrummet.
En annan klassiker för att dräpa turbodiesel är lagerhaveri i turbon.
Inga större bekymmer på en bensinare, men jag har varit med om att smörjoljan sprutat in i motorn = Rök = Ännu mera snurr på turbon, osv, osv..
Går som sagt inte att få död på den heller.

Behöver man knappt nämna för en tändkulefetishist som Jörgen.
Många fina motorer som fått släppa till livet pga olja som kommit in i förbränningsrummet.
En annan klassiker för att dräpa turbodiesel är lagerhaveri i turbon.
Inga större bekymmer på en bensinare, men jag har varit med om att smörjoljan sprutat in i motorn = Rök = Ännu mera snurr på turbon, osv, osv..
Går som sagt inte att få död på den heller.

Därav att det känns bra med luftklaffar för nödstopp på många större maskiner. Jag litar mer på det än ex. en bränslemagnet.

Är mest förvånad att den inte rullade av pallen.
När jag meckade med såna så, torrvarvade man lite så vred sig hela hytten och den där stod ju bara på den pall :tummenupp :yoparty

hej vad det går, fan vad det ryker!:D (satan sicken maskin...:gnissla :skrämd )

Är det bara jag som undrar vad dårarna sysslar med egentligen? Har de koll på läget eller är det där en normal "norrländsk" start av en diesel-motor månntro?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon