Kawasaki Z750/Z1000-tråden

DHL var precis här och levererade en hugger ifrån Skidmarx i UK:yoparty Jag ringde Kawasaki Sverige direkt och skulle ha NCS numret till min vita skönhet:) Men vad f-n dom säger att detta är uppgifter som dom inte har och fabriken i Japan släpper inte informationen:mad: Idioter:gnissla
Nu får man be lackeraren att mäta fram kulören.


Släng gärna upp en bild på huggern så fort du kan sen!
Letar efter en riktigt shysst hugger jag med.
 
Tjena,
Finns det någon som kan uttala sig om skillnaderna mellan den nya och den gamla Z1000? Alltså före -07 och -07/08.

Har en fräsch -05:a på gång, men funderar också på en ny -08:a. Prisskillnaden ligger på ca 4000€, så det är en hel del pengar trots allt. Man får ju rätt mycket godis för 4000€ om vi säger så...

Hur är de att köra? Skillnader i kvalitet, motorkaraktär, bromsar eller nåt annat. Allt är av intresse.

Har hört att motorupphängningen skall vara förbättrad på nya modellen, vilket ska hindra vibrationerna.
Hur kraftiga är vibrationerna på gamla modellen?


Skulle ju provköra och få en egen uppfattning, men snöfanskapet har kommit flera dagar i sträck nu... :huvet

har inte kört någondera men däremot läst på en hel del. största skillnaden rent motormässigt e att den nya modellen har ett markant förbättrat låg o mellanregister, så som jag uppfattat d iaf. den tidigare modellen fick en del kritik för att ha en lite väl toppig effektkurva. dock är ju det ngt av en smaksak, vissa gillar sparken vid höga varvtal o andra kanske uppskattar ett starkt register redan från d lägre varvtalen. i bänktester (bl.a tidningen bike) hade den tidigare modellen faktiskt några hästar mer trots att de hade samma uppgivna effekt som den nyaste versionen.

kritik för vibrationer fick z1000 03-06 precis som min tidigare kawa z750 -06. personligen har jag verkligen aldrig störts av dessa. är egentligen först över 7000rpm som d förekommer o vid d varvtalen brukar åtminstone jag åka tämligen aktivt o då stör dom inte d minsta.

4000euro e riktigt mycke pengar så svårt val. men vad gäller andrahandsvärdet så tror jag att om man säljer eller byter hojen i fråga efter några år så är en standard 08 bra mycke mer värd än en 05 med mycke utrustning så i slutändan kanske den dyrare inte blir så mycke dyrare. men ta den du känner för. köper du en begagnad så slipper du att köra in vilket verkligen suger:cool:
 
Har själv moddat upp hojen lite nu under vintern...

Snyggt!

Jag funderade på det där sliponet innan jag köpte mitt G&G.
Passar riktigt bra!

Är huggern från Bodystyle? Är färgmatchningen bra?
Går det att ta bort bodystyle-märket eller är det målat?

Det blir magspoiler och cuts för mig med, men jag tänkte köra på
kawasaki original. Så vi inte får helt identiska hojar...:D
 
Bodystylemärket är bara ett klistermärke, så lätt att ta bort. Färgmatchningen är utmärkt.
 
har inte kört någondera men däremot läst på en hel del. största skillnaden rent motormässigt e att den nya modellen har ett markant förbättrat låg o mellanregister, så som jag uppfattat d iaf. den tidigare modellen fick en del kritik för att ha en lite väl toppig effektkurva. dock är ju det ngt av en smaksak, vissa gillar sparken vid höga varvtal o andra kanske uppskattar ett starkt register redan från d lägre varvtalen. i bänktester (bl.a tidningen bike) hade den tidigare modellen faktiskt några hästar mer trots att de hade samma uppgivna effekt som den nyaste versionen.

kritik för vibrationer fick z1000 03-06 precis som min tidigare kawa z750 -06. personligen har jag verkligen aldrig störts av dessa. är egentligen först över 7000rpm som d förekommer o vid d varvtalen brukar åtminstone jag åka tämligen aktivt o då stör dom inte d minsta.

4000euro e riktigt mycke pengar så svårt val. men vad gäller andrahandsvärdet så tror jag att om man säljer eller byter hojen i fråga efter några år så är en standard 08 bra mycke mer värd än en 05 med mycke utrustning så i slutändan kanske den dyrare inte blir så mycke dyrare. men ta den du känner för. köper du en begagnad så slipper du att köra in vilket verkligen suger:cool:


Tack ska du ha! Uppskattas!

Jag kan fan inte bestämma mig vilken jag ska välja. Var och kollade i affären igår, och var då helt säker på att det blir den äldre modellen. MEN så stegade jag iväg några meter och började kolla på den nya, och den är tammefan bra mycket läckrare. :huvet AAARGHH!

Ack dessa i-landsproblem.
 
Jag har problem med låsmekanism till passargerarsadeln/cutsen
finns det någon vänlig själ, som har en 750/1000 av årsmodell 03-06 i närheten som kan lyfta på sadeln och ta en närbild av hur själva låsmekanismen sitter fast i ramen, vore jag väldigt tacksam
 
Yep, från bikeshop.

Väldigt enkelt montage på huggern, lossa 4 skruvar, ta bort kedjeskydd, sätt dit hugger, fäst. Tar max 5 minuter

Ok, tack för info!
Blir att beställa.

Edit; Beställning lagd. Här går det undan!
 
Last edited:
Nu har man då fått på huggern:yoparty Men frågan är om man ändå skall lacka den i pearl white:va
Men väntar fortfarande på regplåtshållaren:huvet

Feta pipor :tummenupp

Nu blev jag avis, tror inte Yoshi finns till Z750. Men ovanstående skribent har rätt, lacka vitt, det blir nog jävligt fett. Hur är ljudet? :yoparty ?
 
shit va snyggt d blev me yoshimura rören:tummenupp har lite siktat in mig på de i aluminium, dels föra att de är billigare men kolfiber e nog helt klart snyggast. hmm... men tror att de i aluminium passar riktigt bra på den limegröna. knappt två dygn innan jag får min z1000 hemlevererad, cant wait:)
 
Nu har man då fått på huggern:yoparty Men frågan är om man ändå skall lacka den i pearl white:va
Men väntar fortfarande på regplåtshållaren:huvet

fy fan va den vita Z1000 E SNYGG!!!!!! synd att den inte fanns 07 annars hade jag köpt den vita istället för den oranga jag har nu!
 
någon som vet vad det är för diameter på ventilschims till z1000 -03?
vet ju att det är samma motor som till zx9 -98... men vet inte vad det var för diameter till den heller....
rätt nöjd faktiskt... första ventiljust vid 4800 mil förra året... inget att justera men låg på ändtollerans.... tänkte jag skulle justera in det i år lite bättre....
har ju ändå rullat ca 5500 mil nu....
 
någon som vet vad det är för diameter på ventilschims till z1000 -03?
vet ju att det är samma motor som till zx9 -98... men vet inte vad det var för diameter till den heller....
rätt nöjd faktiskt... första ventiljust vid 4800 mil förra året... inget att justera men låg på ändtollerans.... tänkte jag skulle justera in det i år lite bättre....
har ju ändå rullat ca 5500 mil nu....

Om du vet vad ventilchims heter på engelska kanske jag kan kolla upp der åt dig. Jag har fått tag på en verkstadsmanual till Z1000 men den är på engelska
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top