Superduke-tråden

Är det någon som startat upp den utan dämparna monterade, det gjorde jag förra helgen...och dra åt helvete vad det lät! Nu snackar vi "nära döden upplevelse" :näsblod
 
Det får bli korta rör så de syns, föredrar korta men jag har svårt att hitta korta, liggande i kålfiber. Men jag har ju nästan 90 mil på mig...

Kan man inte korta Graves-dämparna med en dm? Hur ska man då välja mappning? Kommer att låta djävlar, går det isf att få in insats så man får åka bana?

Jajamensan, det går alldeles utmärkt att korta Graves-piporna. Men det verkar lite osäkert med ljudet. Här finns bilder oxå:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4133

Vad snabb du var, Folke. :)

Hm näe nu blev jag paranoid!? Du som e så kramgo... :)

Jag kramar allt som inte bits. :)
 
Last edited:
Nu håller vi tummarna för ett fint Påskväder:tummenupp :tummenupp :tummenupp
SÅ vi kan brassa faan :hojraket

Vadå, inge bra väder ute idag? :näsblod

smuts.jpg
 
Huga! Gött om salt och bös i det vattnet/sörjan/klegget kan tänkas. Hoppas du gick över knarren med tandkräm!

Japp, skiner som om den kom direkt ur kartong igen. Dock mådde jag lite illa efter att ha tagit den bilden. Men mycket av skiten kom från ett bygge. Dumpers som verkade gå skytteltrafik på vägen utanför gjorde att vägen mer såg ut som en far- än en huvudled.

Vad åker ni andra på för däck? Har SuperCorsa Pro på min och det är nästan som att köra med sommardäck på vintern när det är blött, eller är det jag som är klen? Ok att det är s.k åka-fort-som-fan-däck men tycker det släpper & sladdar mest hela tiden vid regn, inte direkt förtroendeingivande iaf. Annat är det när det är torrt. Däcken eller handhavande som inte kan hantera väta?
 
Last edited:
Japp, skiner som om den kom direkt ur kartong igen. Dock mådde jag lite illa efter att ha tagit den bilden. Men mycket av skiten kom från ett bygge. Dumpers som verkade gå skytteltrafik på vägen utanför gjorde att vägen mer såg ut som en far- än en huvudled.

Vad åker ni andra på för däck? Har SuperCorsa Pro på min och det är nästan som att köra med sommardäck på vintern när det är blött, eller är det jag som är klen? Ok att det är s.k åka-fort-som-fan-däck men tycker det släpper & sladdar mest hela tiden vid regn, inte direkt förtroendeingivande iaf. Annat är det när det är torrt. Däcken eller handhavande som inte kan hantera väta?
Temp, temp, temp. Supercorsa funkar lite sådär när de inte har någon vidare temp. Jag vågar påstå att de flesta av de "räijzigare" däckmodellerna inte lirar speciellt bra nu när det är kallt och blött, i kombination. Jag körde med Racetech på min gamla GSXR och upplevde samma sak där. Utan temp i backen blir det inte många meter med fullgott grepp.

Misstänker att det är än mer påtagligt med SDn än med min gamla trötta R750 från millenieskiftet.
 
Apropå däck!

Någon som har tips på bra däck inför sommarens bankörningar?

Vet inte om jag litar på mina Pilot Power CT2 när det är riktigt varmt ute?

Kolla in däckstestet som Bike gjorde i novembernumret (tror jag att det var).
PiPo CT2 klarade sig sjukt bra i både vått och torrt.
 
Apropå däck!

Någon som har tips på bra däck inför sommarens bankörningar?

Vet inte om jag litar på mina Pilot Power CT2 när det är riktigt varmt ute?

Nya diablo rosso ska funka i både blött och kallt och vid varma bankörningar. Metzler racetec K3 om du ska åka mycket bana, sportec M3 om du inte ska åka fullt så mycket. Bägge har vunnit stora tester.
Det är de tre jag själv väljer mellan, innan har jag haft pp 2ct, funkar super till allt utom hård bankörning. Nu har jag supercorsa pro, grymt grepp när de är varma, hala som tvålkoppar när det är blött.
 
Jag böt ju från 06ans Orginal mackor till Dunlop Qualifier RR och tyckte dom hade sjukt bett men dom blev lite nervösa i regn.

07ans orginal känndes riktigt fina i höstas körde ju tom i frost med dom utan att det bråkade allt för mkt.

Sen är jag en liten flicka och blir rädd när det sladdar så det kanske ska va så, nu har jag kört seriösa studier av Mick Doohan för att tuffa till mig. Nästa steg är att skära av kontakterna mellan höger och vänster hjärnhalva.
 
Sen är jag en liten flicka och blir rädd när det sladdar så det kanske ska va så, nu har jag kört seriösa studier av Mick Doohan för att tuffa till mig. Nästa steg är att skära av kontakterna mellan höger och vänster hjärnhalva.

Eller snurra med mig runt norrtull :gnissla

Hahha.. Stackars Duke´n har fått smaka ett par sköna ställ under mina modiga 200 mil.. regn + brunnslock = motardställ!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top