Suzuki Bandit 1200-tråden

Har testat att söka men hittade inget vettigt svar, var i luftburken borrar man hål? Fungerar detta lika bra på Bandit 600?

Ursäkta för att jag frågar om något som redan tagits upp i tråden men hittar det inte.
 
Har testat att söka men hittade inget vettigt svar, var i luftburken borrar man hål? Fungerar detta lika bra på Bandit 600?

Ursäkta för att jag frågar om något som redan tagits upp i tråden men hittar det inte.

Normalt är det rakt uppifrån med en hålsåg. De recept som anges i denna tråd är inte obs inte tillämpliga på en bandit600. Se bandit600tråden för recept till den.
 
Bandit 1250

Jaha då har våren börjat att anlända och suget efter ny hoj börjar göra sig allt mer plats i bakhuvudet. Riktigt sugen på en 1250:n, verkar vara en trevlig sak. Eller??
 
Lite ryckig i gasresponsen(insprut) på 07 modellen förhoppningsvis bättre på en 08, annars precis som min 01:a att köra, dvs rolig. Förgasarna är lite mjukare när man vill lägga på kraft i utgången på kurvor. Provade aldrig ABS-frunktionen. Bättre lyse än gen 2, 01-05
 
Svarar på ett Kärleksbrev, dvs PM. ;-)

Det du beskriver beror på tre saker, flottörhöjd, trottelnålshöjd och luftskruv varav trottelnålen inverkar mest, sen luftskruv och minst påverkan - flottörhöjd.

Ok,låter som det är nålarna jag skall koncentrera mig på.skruvarna är ju kollade i ett antal olika lägen,och att flottörhöjden plötsligt skulle flytta sig låter ju lite underligt,var på Lelles en gång för länge sedan då dom sa att man ibland behöver smörja upp flottörerna så att dom inte kärvar i loppet så att säga :confused: låter lite konstigt men rent teoretiskt så skulle det kunna förklara varför den tvekar i början av uppvarvningen så att säga.eller att nålarna blivit skadade o inte vill upp :va kanske emulsions röret(stavas hur?)
fått en smäll? Ska kolla.
Tack för tipset :tummenupp
ps..såg inte att svarat,därför det andra pm,et
 
Jaha då har våren börjat att anlända och suget efter ny hoj börjar göra sig allt mer plats i bakhuvudet. Riktigt sugen på en 1250:n, verkar vara en trevlig sak. Eller??

Skulle jag köpa en lite sportigare hoj än vad jag har idag(TDM-03) så fick det nog bli en B12a av -06 årsmodell, den har nyaste utseendet men fortfarande förgasare.

Tycker nog att B12an är bland det mest prisvärda som går att hitta på marknaden. Den går ju faktiskt att köpa ny under 80k.
 
...pillade på lågfarts skruvarna.
ingen förbättring..:va Han påstod att det berodde på att någon(jag) tagit upp större hål i luftburken..? men det har gått många bekymmers lösa mil sedan (5 år sen) jag gjorde modden.problemen började för en månad sen ca.

Förmodar att detta är vad PM'et (inlådan fylls snabbt) gäller.

Kallre klimat kräver fetare blandning. Höj trottelnålen ett snäpp eller två. M3-brickor om du inte har ställbara hack i trottelnålen. Det finns en sticky-tråd om förgasarinställningar. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
 
Stålomspunnet?

Hej, har en B12 från -02 där jag tycker att bromsarna bör vara lite mer distinkta än dom är.

Hojen är som sagt ett antal år gammal men har bara gått 900 mil så allt är orginal.

Är tipset att skaffa stålomspunnet eller är det en onödig investering?
Vart köper man det bäst och vad brukar man hamna på i pris?

Lite enkelt hemmapill klarar jag men det får inte var allt för krångligt.......byte till stålomspunnet kan väl inte vara särkilt svårt??:confused:
 
Håller som bäst på att pilla lite med banditen i garaget..
Har monterat GSX-R 1100 -90 gaffel, polerat bakfälgen (äntligen), samt har börjat riva motorn för lite trim.

Lite bilder:
 

Bifogat

  • 080308-03b.JPG
    080308-03b.JPG
    102.8 KB · Visningar: 132
  • 080308-06b.JPG
    080308-06b.JPG
    106.6 KB · Visningar: 133
Håller som bäst på att pilla lite med banditen i garaget..
Har monterat GSX-R 1100 -90 gaffel, polerat bakfälgen (äntligen), samt har börjat riva motorn för lite trim.

Lite bilder:

Va f-n, har du skrotat dubbel lyset?????? Inte köpa en mörkgrå V70 nu, då är vi tillbaka på ruta ett! :arsele


/// Freddan :)
 
Va f-n, har du skrotat dubbel lyset?????? Inte köpa en mörkgrå V70 nu, då är vi tillbaka på ruta ett! :arsele


/// Freddan :)

:näsblod Har du också en mörkgrå V70?.......



Närå, jag kör mörkgrå Passat Turbo med feta 19" :D

Fatbarstyre och dubbellyse, samt orginalgaffel med öhlinsfjädrar (monterade av Stötdämpar Experten i Stockholm) till salu.

Kom med ett seriöst bud vid intresse. :tummenupp
 
Last edited:
Jaha då var man ägare till en Bandit då..... Hämtas ev nästa helg. En naken 1250 med yoshi trs och pc3...... Gött
 
Min nu 1 vecka gamla Bandit vart servad vid 624mil servicen då det även ställdes ventiler:tummenupp vilket ej behöves utan ska göras vid 1200mil nu till min fråga bör det även göras vid 1200mila ?? samt är en effekt ökning till 110hk på "slangen" och 101nm en skaplig ökning utav Dynokit+bänk samt Gpr Slipon? Kan man förvänta sig mer krut när tempen går upp gentemot dagarnas 8-9grader..:va
 
Min nu 1 vecka gamla Bandit vart servad vid 624mil servicen då det även ställdes ventiler:tummenupp vilket ej behöves utan ska göras vid 1200mil nu till min fråga bör det även göras vid 1200mila ?? samt är en effekt ökning till 110hk på "slangen" och 101nm en skaplig ökning utav Dynokit+bänk samt Gpr Slipon? Kan man förvänta sig mer krut när tempen går upp gentemot dagarnas 8-9grader..:va

Ventilkoll/justering var 1200:a mil är det som gäller. Kolla/justera dem vid 1200 också men sedan räcker var 1200:ade. De tightar till sig de första 1200 milen men sedan är det normalt bara kontroll, så ialla fall upp till 6000 mil för mig(senaste kollen igår).

Läs mitt inlägg 1141 på sidan 58 i denna tråd så har du svaret på trimningen men skippa dynojetkitet, det är bara onödiga pengar som desssutom är sämre på sikt
Dynojetkit ca 1500:- kontra 4 munstycken 80:-.

Vad använder till för att få upp blankheten på era böjar igen? samt hur behåller ni dom blanka å fina längre?

Feltema's fälgrengöring tar bort den guldbruna nyansen ihop med en scotchbrite. Därefter vanlig chromputs. Rostfritt så repor är inget större problem.
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top