Biltema+mc=sant

köpte crosspallen för 249kr idag. Verkar riktigt rejäl och var kanon att använda.

Å själv klart så skulle dom ju INTE ha bromspads till Sp1 !!

För många delar så köper dom in från samma produktion och samma kvalitet som de delar som senare kallas "orginal", med dubbla eller tom tredubbla priset.

Angående etanolprodukten känns det lite djävligt att skoja om detta då det lett till dödsfall. Biltema har köpt en produkt av en leverantör med det absoluta kravet på vad den får innehålla. Producenten har levererat något annat. Fler kedjor har fått samma sändning, så det berör inte enbart biltema tror jag.
Otroligt sorgligt, men egentligen inget som ärligen kan belasta biltema tycker jag det låter som.
drickar man t-röd får man skylla sej själv om man dör

Tog en sväng inom Biltema här i Halmstad och köpte olja till turbohojen. Bara det smörjer så är jag nöjd, men det är nog samma kvalitet som alla andra oljor. Jag byter två gånger om året ändå, dvs. varje gång växellådan ska repareras.

Såg att de börjat sälja dumpventiler också. Får nog bli en 38 millimeters med tratt från Biltema till hojen :D Den borde fungera, annars hade de väl inte sålt sådana. Funderar lite på deras 40 mm externa wastegate också.

Personligen tycker jag att Hojhyllorna på biltema var rena skiten!
Visst skulle jag kunna tänka mig köpa "hardware" som depstöd m.m. men där går gränsen.
Att köpa hojprylar på biltema är som att vara sportfiske-intresserad och köpa sin utrustning på Coop.

Jag köpte bromsbelägg från Biltema till min hoj, får se om dom är bra eller inte. Har bara inte hunnit montera dom än. Köpte även deras regnhandskar, får se om dom är nått att ha. Klart värt att testa, kostar ju inte mycket.

nån som har någon info om MC oljan? :va

menar du på allvar att du hängt här i ett år och inte läst om biltema oljan? Sök efter oljetrådarna.. Där har du en hel del nyttig läsning.

Jag har kört på biltemas olja i 3 säsonger och det har inte rasat...

Edit: Jag kan inte räkna....

Last edited:
menar du på allvar att du hängt här i ett år och inte läst om biltema oljan? Sök efter oljetrådarna.. Där har du en hel del nyttig läsning.

Jag har kört på biltemas olja i 3 säsonger och det har inte rasat...

jag har hängt här 2 :D o ja ja har läst om den vanliga biltema oljan. Men ja menar den nya mc oljan. röd flaska har ja för mig..

Köpte mig en bakspegel idag. var mycket snyggare på än jag trodde och kändes riktigt bra i kvaliten. nöjd som fan. sedan köpte jag även de mattsvarta alu blinkersen. kopplade dem och var super nöjd. riktigt snygga och bra kvalite där med. dessa blinkers kan man även koppla till bakbromsen. gjorde det och det var riktigt bra. ett kapell vart det också, sedan ryggplatta :) allt detta fick jag av priset av en ryggplatta hos en vanlig mc handlare. inte illa med andra ord.

Måste bara! =)

Måste bara klämma mig in här och rekommendera dessa blinkers: Blinkers

Priset är rätt (269:-) och där e 18dioder varav 6st är så man kan koppla in till bromsljuset så det lyser rött när du bromsar.. desigen är skitsnygg på dem enligt mig

ska lätt köpa mig ett par men väntar till jag fått min undertail se hur den ser ut där var tydligen inbyggda blinkers på den så kanske inte behöver några haha!

men ett tips till alla som vill ha miniblinkers

det var ju dessa jag köpte idag och kopplade dem. är riktigt nöjd

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026