ER6-tråden

Fick du med den lilla insatsen du också? Gött pris iaf, lika som för mig fast jag köpte från italien!

Ingen aning faktiskt, får hoppas på det :gnissla . Jo dom skulle ha 4700:- eller nått liknande ordinariepris, men fick ner priset eftersom jag köper en ny hoj samtidigt :tummenupp
 
Hej!

Har sett att Jula har ett depåstöd som borde passa för endast 399:-

Ska beställa ett snart så kan jag lämna omdömme sen!

Mvh Henrik

Jag var in och köpte det depåstödet på Jula för nån månad sen, robust stöd men jävligt långt, stod stadigt men krångligt att få upp... skyller på korta ben eller dålig teknik. :)
 
Skall köpa ett depåstöd till min ER-6n. Vilka typer använder ni? Rekommendationer tack:)

Jag skulle rekommendera ett med Y-klykor, inte hängande krokar eller L-klackar då de inte är lika stadiga. Tänk på att Kawa har fingängat i svingen när du köper bobbiner.
 
Ingen aning faktiskt, får hoppas på det :gnissla . Jo dom skulle ha 4700:- eller nått liknande ordinariepris, men fick ner priset eftersom jag köper en ny hoj samtidigt :tummenupp

Här uppe utanför Sundsvall tog dom 4400:- för det ordinarie pris, så det låter väl normalt. :) Tur man hittade det så billigt som man gjorde! Grattis till ett trevligt slipon iaf!
 

Bifogat

  • fram_big.jpg
    fram_big.jpg
    8.3 KB · Visningar: 69
  • bak_big.jpg
    bak_big.jpg
    8.6 KB · Visningar: 71
Last edited:
Jag har ett depåstöd från louis.de, som fungerar mycket bra. Priset nu ligger på 30 €, och sen är väl frakt 10€.

Länk

10003368_890_FR_06.JPG

10003368_890_FR01_07.JPG
 
Skaffade också jula stödet av ren tillfällighet, va endå i affären. Tycker att det är sådär!
Ganska knepigt att ställa upp hojen om man inte e två. Å andra sidan har jag ingen annan erfarenhet av depåstöd. Hade ju centralstöd på gpz:an =)
 
Mjo, har samma erfarenhet, det GÅR ensam, men det är ett trixande. Det har väl att göra med att stödet är rätt långt antar jag.
 
Jag har också haft L-klacksstöd som ni har och de är mycket sladdrigare, ett med Y-klykor är stadigare både när man lyfter/sänker och under tiden hojen står på stödet så det underlättar en hel del.

Med L-klackar måste man i stort sett ha hojen upprätt (vingligt!) när man sätter dit stödet för att det ska komma rätt och det är ju inte helt lätt när man är själv. Med Y-klykor så sätter man stödet mot bobbinerna när hojen står lutad mot sidostödet, trycker till med höften mot kutsen med ena handen på hojen och andra på stödet, när hojen reses upp så krånglar inte stödet på samma sätt och med ett lätt tryck på stödet så håller man hojen upprätt och trycker bara till mer så åker den upp på stödet.

Det är bra att ha ett depåstöd till lite allt möjligt men det är skillnad på dem också som man kanske inte tänker på till en början.
 
Låter som om man lär fixa ett ordentligt stöd med bobbiner och klykor nånstans, det förtar nöjet om man lär ropa på sambon för att kunna få upp hojen utan att leka akrobat. :)
 
Sist jag va ute och körde i stan så satte mitt arrow igång 3 billarm när jag körde förbi =)

Fler som har upplevt samma "rolighet"? :)
 
Ni som har bytt luftfilter, vad har ni för sort , är ni nöjda med dom och vart beställer man?:va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top