TL-tråden - v2 !

När ska egentligen kylarfläktarna gå igång?? Stod på tomgången en stund efter en tur i helgen och då gick tempvisaren upp till 99 grader utan att fläktarna gick igång så då stängde jag av den. Har en icke aktiv tre monterad. Kan det ha nåt med saken att göra? Hur kan man mäta på termostaten så att den fungerar som den ska?

Tror inte det är någon fara. Kan kolla i "boken" när den skall starta på TLS:en, men jag vet att andra hojar jag haft (RSV Mille bla) har startat på över 100 grader.

PP
 
Tror inte det är någon fara. Kan kolla i "boken" när den skall starta på TLS:en, men jag vet att andra hojar jag haft (RSV Mille bla) har startat på över 100 grader.

PP

Okej får väl dra en test och låta den gå och se ifall fläktarna går igång då. :Bugar Tack för svaret.:)
 
112 grader tror jag det är.
 
tror min startade vid 108 satt där och tänkt att nu djä"#¤r kokar skiten sönder och lutade mig lite framåt då startade dom och blåste upp en fräsch ström av varm atlantluft mitt i nyllet :D
 
När ska egentligen kylarfläktarna gå igång?? Stod på tomgången en stund efter en tur i helgen och då gick tempvisaren upp till 99 grader utan att fläktarna gick igång så då stängde jag av den. Har en icke aktiv tre monterad. Kan det ha nåt med saken att göra? Hur kan man mäta på termostaten så att den fungerar som den ska?

Inte för att jag har några fläktar på min men... det är Runt 110 grader C.

Vid runt 120-125 stänger motorn av som överhettningskydd.

104 grader C är mitt personliga max i en bilkö. Men så fort jag kör ligger den på 83-85, beroende på ytter temepratur. Mitt i sommaren brukar det bli runt 85 med lite inspirerad körning. :)
 
Ge mig vinter med is, snödrivor, men med det underbara snöljuset i tre månader, sen kan det få bli vår med snösmältning och vägsopning och efterföljande hojsäsong.

Håller med dig i sak... älskar vintern :tummenupp

Men blir det nu ingen vinter så gör det ju inget att det är + 7 och torra vägar :D

kör och slit på grejerna ni så är min maskin i topptrim när jag kan plocka ut den ur garaget i Juni nån gång

.... slita på min Tiller på vintern :va e du inte klok... vägsalt och skit på min Tiller... :näsblod

... Näää.. på vintern kör jag ju med min (och sambons) vinterhoj :D
 
Last edited:
Förresten Octo, var har du din stående så här mitt i vintern? :cool:

:gnissla
garage.jpg


Fast det där var förra året. Den här vintern har hon sällskap av en liten CB250. :)
 
:va Får du inte problem med fukt (kondens) under plasten ???

... jag hade en XJR 1300 som stod så en vinter, den rostade...
Han bor i söder, dom har väl 18-23 plusgrader året runt, inga bekymmer... :)
 
Problem

Hallå tl åkare.

Efter vintervilan så är det dags att ge sig på hojen igen. Tänkte börja med att kolla hur tps´n stod. Fixade fram ctek kopplingen som man skall bygla för att få upp "strecken" på displayen. Började först med att koppla ur batteriets + pol för att vara på den säkra sidan, när jag byglat med en snygg koppling så skall jag plugga in batteriet kontakt igen. Då brinner kabeln av och det börjar ryka :näsblod Ser sen att kontakten går från + på batteriet direkt till minus:confused: Till vilken nytta??? Har jag varit helt ute och rest och tagit fel kontakt? Sitter med ett rejält brännmärke i tummen :tummenupp och är allmänt förvirrad.
 
Man skulle kunna säga att du tagit fel kabel. :hihi

Vart var du o pillade nånstans?
 
Inser nu att jag haft hjärnsläpp ikväll, helt fel kontakt:rodnar Kollade av någon anledning inte att den svarta gick till minus, och det är väl någon form av snabbåtkomst till batteriet...jag som var helt säker på att det var kontakten för att få igång dealer mode:gnissla Jaja det enda som blev skadat förutom tummen och kontakten var mitt självförtroende. Vet nu vilken jag skall bygla.:)
 
Lätt hänt. Tur nog är elektroniken ganska stabil i de här hojarna. Jag monterade ner mitt batteri fel väg en gång, kopplade på sladdarna och reagerade på att det gnistrade till lite som om nåt belastade. Tänkte inte mer på det utan skulle försöka starta - DÖD.

Efter att den första rodnaden :rodnar hade lagt sig var det bara att vända på batteriet, byta huvudsäkring och köra. :)


Ang mitt snygga garage... Det är ganska öppet i framkant på det så det är inte helt tätt under, vädrar ganska bra. Å andra sidan har jag ju en CB som offeranod. :D
 
hallå boys whats up!

tänkte att mina gängliga banka tackter skulle få upp ögonen...

se ifall jag får in lite bilder från helgen....
 

Bifogat

  • DSC00207.JPG
    DSC00207.JPG
    139.4 KB · Visningar: 76
  • DSC00208.JPG
    DSC00208.JPG
    141.6 KB · Visningar: 73
"gängliga banka tackter"

Är det nåt danskt uttryck?!
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top