Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag verkligen lättat svänghjulet till 650ien orginal väger det1866g nu efter kraftigt svarvande/svetsande och borrande så är det nere i 1184g = 684g lättareMen jag är inte riktigt klar än jag ska borra några hål till och ev slipa bort en kant till ,som kan väga uppimot 100g men jag väntar med det tills jag provkört först för att se om det är värt det för det är ett jäkla jobb,,Bilder kommer om någon dag så ni förstår.. För att få det så här toklätt så krävs att man först svetsar fast centrum inifrån och sedan kan man svarva bort hela det fastnitade äkligt tunga skivstångsvikten på utsidan,,, MEN OBS!! När man svetsar i närheten av magneter så får man se upp med värme och strömm som kan ta död på magneter, jag drog en bult igenom ett av hålen nära centrum för att få nära till jord!! Och testade magneterna först med en tyngd för att få en referens före & efter svetning/svarvning Inga probbs vart inte ett skit svagare. Kylningen under svarvningen var klatrigast det krävs att man har en stor kompressor som kan leverera stora mängder luft för kylningen, man får helt enkelt ta det lungt och stå och tokblåsa hela tiden
sen måste ju skiten balanceras & det är klatrigt!! jag ska tillverka en specialstålaxel med ett lager på som passar i centrum så det går att balla det
förhoppningstvis kan det testas i helgen på en xr raport kommer
Husabergarens rapphet är inte lång borta nu.He He

Hade samma problem som du efter samma procedur. Det läckte ut väldigt lite - lagom så det fuktade lite på blocket under ett par körningar. Efter det försvann problemet och min noja med det. Vet inte om det kan berott på att jag oljade in o-ringen FÖR bra när jag mekade ihop det.
/Niclas
Det där ska bli mycket intressant. Ser fram emot en rapport efter provkörningen. Lite rappare skulle vara kul, bara den inte blir allt för orolig.
Ut och kör nu![]()
Usd-gaffel och avsaknaden av luftburksmodd kanske?Finn två fel![]()

Finn två fel![]()
har hittat en uppsättning extrafälgar till salu 18 o 21 tum,vad är rimligt o betala för en uppsättning som är i bruksskick?har tröttnat på vintern o tänkte köpa på mig en uppsättning till för o slippa kränga däck varje helg
WP fjädring fram/bak. Mmm kommer det från en KTM eller vad?
Om det m drev/skiva så ligger det väl på ca 6000:- annars 4000-5000:-
köpt på ebay nu kompletta m däck ,bromsskivor o drev priset blev 2900+frakt 600 =3500
Tjena jag är eventuellt på G att köpa en 650R och fråger proffsen är 650R lika skottsäker som 600R.Om den har gått ca 2000 mil är det nt som brukar rasa låda/motor osv allt är ju beroende på hur den är servad osv menar mest om det inns ngt vanligt som rasar eller om det är honda kvalitet rakt igenom![]()
ja det är troligen en konst att få det att läcka där men det finns ju ingenting en händig karl inte klarar av, skämt å sido...original packningen hade inga synliga skador och den nya packningen var jag extra noga med när jag monterade därför blir man ju extra grinig när det fortfarande läcker. Men hur är det egentligen med skruvhålen är det en botten i dom eller går dom rätt in så att säga för om det är botten i dom så måste det ju vara packningen/locket som spökar ?
En liten uppföljning....En stor applåd till Beviks mc som efter ett telefonsamtal skickar en ny kåpa inklusive packning och säger prova om det blir bra nu, annars får vi gå vidare. Det Kallar jag bra service.
Monterade dom nya delarna idag så nu är det väl bara och vänta ett par dar o se om lyckan håller i sej.
/M
ja det är troligen en konst att få det att läcka där men det finns ju ingenting en händig karl inte klarar av, skämt å sido...original packningen hade inga synliga skador och den nya packningen var jag extra noga med när jag monterade därför blir man ju extra grinig när det fortfarande läcker. Men hur är det egentligen med skruvhålen är det en botten i dom eller går dom rätt in så att säga för om det är botten i dom så måste det ju vara packningen/locket som spökar ?
En liten uppföljning....En stor applåd till Beviks mc som efter ett telefonsamtal skickar en ny kåpa inklusive packning och säger prova om det blir bra nu, annars får vi gå vidare. Det Kallar jag bra service.
Monterade dom nya delarna idag så nu är det väl bara och vänta ett par dar o se om lyckan håller i sej.
/M
Och inte fan gjorde den det, i morse så var det kladdigt igen. Fråga till ni (boost) som skruvat mycke på era motorer, är det svårt att ta bort motorkåpan som oljepumpen mm sitter i ??
/M
Och inte fan gjorde den det, i morse så var det kladdigt igen. Fråga till ni (boost) som skruvat mycke på era motorer, är det svårt att ta bort motorkåpan som oljepumpen mm sitter i ??
/M
Nej det är enkelt om du har olja i motorn så får du lägga ner cyckeln helt på sida styre i golv! sen är det bara att sruva lös skiten du måste lös med bromspedal och fotpinne bara försök få lös utan att göra sönder packninen bara (mycket svårt!!) se upp med en liten pillialare (oljeöverföringsrör)med oring som kan hoppa lös och rulla iväg dit du aldrig hittar den eller gömma sig i motor!! ha bara ögonen med dig när du återmonterar så detta oljerör/oring är på platts!
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |