Wheeliebilder samlingstråd.

  • Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
En värdelös bild (mörkt och sen kom det en grus hög ivägen när fram hjulet va i lite mer respektabel position)

Och en sekunderna efter min skit snygga whellie gick åt helvete
 

Bifogat

  • DSC_7117.1.jpg
    DSC_7117.1.jpg
    74.8 KB · Visningar: 180
  • DSC_7089.1.jpg
    DSC_7089.1.jpg
    115.2 KB · Visningar: 302
att ha ca 0.5 kilo i däcken och ett bakdrev lika stor som fälgen på bakdäcket och kunna "stunta" är enligt mig som att man säger att man kan flyga när man sitter i ett flygplan, , (menar inte direkt denna hemsida, är många som har däck och drev som jag beskrev när de "stuntar")
ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!

Edit: Såg att längst ner i länken fanns en film på en som kunde det, Det är så de ska va! :tummenupp
Nu tänker jag anta att du har provat på både och, och behärskar båda.

Annars ser jag inte hur du kan ha nån rätt o uttala dig.
 
skit kass kvalite men det ä ja som leker lite mä min nya leksak kommer fler bilder:)
 

Bifogat

  • fiddy_wheelie.jpg
    fiddy_wheelie.jpg
    43.2 KB · Visningar: 175
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp

Nu tänker jag anta att du har provat på både och, och behärskar båda.

Annars ser jag inte hur du kan ha nån rätt o uttala dig.


nej jag kan inte detta men jag har fortfarande rätt till en åsikt. + jag skrev dessutom att "ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!"

:arsele

Testa och kör med en hoj enligt din beskrivning och visa oss hur lätt du tycker att det är

Javist, får jag låna din? :tungan
 
Last edited:
Hade vart fräckt med bättre bildkvalitet men jag tror man ser vad det är :D
rainwheeliebrandhultfrojv0.jpg

backwheelie3januarysmalhn5.jpg

Tagna nu i December/January så det e kallt, halt och skitigt :tummenupp
 
Last edited:
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp


nej jag kan inte detta men jag har fortfarande rätt till en åsikt. + jag skrev dessutom att "ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!"

:arsele



Javist, får jag låna din? :tungan

Jag har inte heller testat hojar med pizzabakdrev.

Däremot vet jag att alla dom hojar jag testat är lättare att wheela på tvåan än på ettan. Så det verkar inte särskillt troligt att det blir lättare med pizzadrev.
 
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp

Hjälpmedel:va
Vet du VARFÖR man drevar en stunthoj??

Det e väldigt konstigt att folk tror att det blir LÄTTARE och enkelt att stunta för att man har drevat hojen...!?

Jag skulle inte få för mig att lägga komentarer till banracingfolket om deras hojar och säga att det e fusk med bättre fjädring o dyl, för JAG kan inte/ vet inte allt dom saker dom gör o vad det e bra för.

Så kan vi nu ta DÖD på myten om stora drev gör det sååååå enkelt att stunta:confused: :tummenupp

Xeizz: ta nu inte det som personligt mot JUST dig, utan det är för ALLA som tror så mkt om just STUNT.


(DREVA gör man för att få ner farten, det blir enklare att köra i 10 km/h med större drev. tomgångsfart är oftast runt 15-20 km/h på orginal. Men hojen blir i sin tur mer hetsig, vilket gör den mer svårkörd om man inte kan)



.../Yoshi
 
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp




nej jag kan inte detta men jag har fortfarande rätt till en åsikt. + jag skrev dessutom att "ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!"

:arsele



Javist, får jag låna din? :tungan

Håller med Xeizz!! :tummenupp INTE ATT DET ÄR LÄTTARE LR ATT DET ÄR BÄTTRE ATT HA DESSA "HJÄLPMEDEL" MEN ATT DET ÄR FRÄCKARE MED EN "ORGINAL" HOJ.

Personligen är jag hur impad som helst på dem som kan hantera en cykel på detta sätt. (stunta)
 
Snyggt!

Vad menar du med bakbroms is for cheyer?

Tack.

Om du tittar på bild 2 så ser du ju att jag har höger ben på sadeln.
Sen så har jag ingen bakbroms alls på fiddyn pga att den saknade bromsok och bromspedal när jag köpte den.
Sen har jag av olika anledningar lärt mig att wheela utan bakbroms.

Men det jag skrev om att bakbroms endast är för tjejer var inte så allvarligt menat:P
 
I framtiden tänker jag alltid numera använda bakbroms. För i onsdags drog jag omkull för att jag stod upp på bakre fotpinnarna på tvåans växel utan tillgång till bakbromsen. Ytterst pinsamt och det var inte så bra för hojen heller =S. Så ha tillgång till bakbromsen, det e värt det om en wheelie börjar skita sig (kanske i och för sig inte lika farligt på en fiddy, men ändå) =]
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top