Bästa låten genom tiderna?

Icke Metal: Midnight Oil - Beds are burning
Metal: Dream Theater - Pull me under

För er som lyssnar på In Flames och som inte hört Before the Dawn kan jag starkt rekommendera plattan The Ghost. Tunggung!

Ebba Grön - Flyktsoda och KSMB - Sex noll två är mina två absoluta favoritlåtar, tillsammans med resterande av dom gruppernas låtar från den tiden...

För att vara lite unik drar jag till med Dia Psalma - Tro Rätt Tro Fel eller Bergakungens sal
Eller Bob Marley - Redemtion song.

Frågan är förövrigt helt omöjlig att besvara då jag en dag kan vara totalt insnöad på en grupp, en annan dag vill jag inte ens höra gruppnamnet nämnas.

I dag har jag lyssnat på Sahara Sellouts (hette Hotnights när dom var unga och arga), Den 2a December spelar Asta Kask i stan :yoparty

Ebba är också okej men jag föredrar endå KSMB.

Vad gäller dia psalma så tycker jag det tidiga materialet är det bästa samt när dom körde som strebers.

2a december på asta? är långt kvar :) har sneglat lite på spelningen den 25 i norrköping men den flyttades ju till E-tuna (är iof typ lika långt) men skulle helst se att det blev totalgala i stockholm eller ett evenemang i köping att gå på.

Mer favoriter:
Bad religion - We're only gonna die
Yello Biafra with the melvins - California uber alles

Jag skulle absolut inte klara mig utan

Bad Religion - The Handshake

men det är av rent sentimentala skäl, så den bästa låten genom tiderna är det kanske inte (även om den är förbenat bra).

2a december på asta? är långt kvar :) har sneglat lite på spelningen den 25 i norrköping men den flyttades ju till E-tuna (är iof typ lika långt) men skulle helst se att det blev totalgala i stockholm eller ett evenemang i köping att gå på.

Du grabben, jag bor i norrland, här ser man fram emot det som finns, om det så är Tomas Di Leva och ett år bort.

Jag såg att jag hade skrivit december, men jag menade Februari, och det är ju snart.
Nu hänger det bara på att mina barn inte ska dit, jag får inte gå på samma spelningar som dom :mad:

Den här är ju lika klassisk:

[YOUTUBE-ID]pk30a0qsVIk[/YOUTUBE-ID]

Du grabben, jag bor i norrland, här ser man fram emot det som finns, om det så är Tomas Di Leva och ett år bort.

Jag såg att jag hade skrivit december, men jag menade Februari, och det är ju snart.
Nu hänger det bara på att mina barn inte ska dit, jag får inte gå på samma spelningar som dom :mad:

Haha,är det så illa?
Har iof sett Di Leva en gång.
Här är det så illa så jag funderar på att gå på kent när dom kommer i mars (har iof sett dom en gång förut men då var det mer Thåström,hellacopters och varanteatern som lockade samt samt att vi fick prideparaden och en liten del av stockholm crusing som bonus).
Hoppas grabbarna som var i tidningen idag för att dom ville dra igång punk/hadcoren till den nivå den hade i stan för 10-15 år sedan lyckas för nu är det stendött.

Självklart ska du gå även om dom går,du behöver ju inte umgås med dom på spelningen.Nya plattan är ju tokskön så det blir nog bra spelningar.

Ps:trevligt att bli kallad grabb vid mín ålder :)

Såhär på rak arm:[YOUTUBE-ID]xpoY_Bs8Wy4[/YOUTUBE-ID]

Det finns fånigt många bra låtar. Tidigare nämda här är ju t.ex. Stairway to Heaven och Bohemian Rhapsody.

En av mina absoluta favoriter någonsin är den av Bellman skrivna Fredmans Epistel no. 81 el. Märk hur vår Skugga - det spelar ingen roll om det är Imperiet, Cornelis, Candlemass eller Sofia Karlsson som framför den, den är helt magisk ändå.

En annan sådan är Visa från Utanmyra el. O Tysta Ensamhet - framförd av Åsa Jinder med Stefan Sundström på sång. Sorglig och otroligt musikaliskt bra låt.

En tredje sån där låt är Sentenceds No One There. Grymt tragisk låt framförd med känsla och saknad helt enkelt. Svår att överträffa.

Det finns fånigt många bra låtar. Tidigare nämda här är ju t.ex. Stairway to Heaven och Bohemian Rhapsody.

En av mina absoluta favoriter någonsin är den av Bellman skrivna Fredmans Epistel no. 81 el. Märk hur vår Skugga - det spelar ingen roll om det är Imperiet, Cornelis, Candlemass eller Sofia Karlsson som framför den, den är helt magisk ändå.

En annan sådan är Visa från Utanmyra el. O Tysta Ensamhet - framförd av Åsa Jinder med Stefan Sundström på sång. Sorglig och otroligt musikaliskt bra låt.

En tredje sån där låt är Sentenceds No One There. Grymt tragisk låt framförd med känsla och saknad helt enkelt. Svår att överträffa.
Oj! Hade inte hört Märk hur vår skugga på flera år. Väldigt mäktig låt det där. :tummenupp

Sådärja:D Då va ju en ny topplista född:D Bara o fylla på så har vi snart topp 100 på SH. om någon bara orkar lista alla låtar i en poll:)

kan ni inte länka till låtarna ni talar om, hade ju varit kul å höra.

Den bästa låten är ju naturligtvis alla med Kraftwerk, och på andra plats kommer alla låtar med Yello.

Finns galet mycket bra musik av alla sorter. Ska inte säga det är den bästa låten, den finns inte. Den är dock fetbra.

My Dying Bride - Symphonaire Infernus Et Spera Empyrium

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...