Funkar dessa handskar?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag hittade dessa på garderoben.se http://garderoben.se/produkt.php?id=1077
Dom skriver att det är en "sporthandske", står ingenting om mc där men dom ser ju precis ut som mc-handskar. Håller dom tror ni?

Priset är ju riktigt bra om man jämför med liknande handskar, och dessa är ju jäkligt snygga:tummenupp

Dom är ju troligtvis säkrare än de handskar jag har nu, ofodrade Bering skinn/mchandskar, utan skydd i.

Hittar jag inget lika snyggt till liknande pris på Mässan så beställer jag därifrån:tummenupp

Last edited:
om det är dom handskarna jag tror min kompis har (välldigt lika) så är dom pissdåliga, tunna som fan i innerhanden skulle nog inte ens ta en halv sekund innan hela innerhanden e bortsliten vid en krash.
men han vägrar erkänna det och säger att dom är "jättebra" :huvet

Ett tips är ju att testa innan du köper. Inte minst gällande storleken. På vissa handskar har jag large och andra XXL. Väldigt olika det där m.a.o.

Med tanke vad dom säljer annars så verkar det ju vara något man ska använda vid andra nöjen.....

Skulle hellre köpa ett par handskar för 500kr från en mc-butik så man vet att de passar, och att det är riktiga grejer.

Förmodligen får man reda på hur bra de här handskarna är först när man vurpat i dom. Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat. Hur många hundra är det värt att slippa utsätta sig för den risken?

Förmodligen får man reda på hur bra de här handskarna är först när man vurpat i dom. Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat. Hur många hundra är det värt att slippa utsätta sig för den risken?

Det beror ju på vem som torkar ??
:tuttar

Dom funkar nog fin fint.
För tjocka handskar har man inge grepp om styret o gasen. för tunna blir farligt vid krash och kallt vid kyla

Jag fick ett par sådana (nästan 100% säker att det är sådana) när jag körde lätt MC, det har hållt i två år nu i både vått och torrt. Jag har gått omkull två gånger med de handskarna, en gång i 70 km/h och en gång på grus i 40 km/h var inga större problem det heller. Men det är inte några toppen handskar men de duger väl sisådär och är ju helt klart prisvärda!
Nu efter två år dock har de börjat lossna i sömmarna i pekfingertoppens vänsterkant på BÅDA handskarna.

Wow, kändes som jag skrev en bok där... Hoppas du förstod allt! :)

PS. Om du tänkt köra en längre tid kanske du borde lägga till 200 kr och få lite mer kvalite.

Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat.
För ett tag sen var det en kille här som skrev och berättade att just det där med att torka sig kunde man skita i överhuvudtaget.

På förra mc-mässan i Sthlm stod det ett gäng indianer och sålde drömfångare, plädar, fjädrar och......exakt de handskarna:hihi

Kost på deg litt ekstra når du kjøper hansker. Jeg har kjørt med mye med en Halvarssons hanske som heter Dino. På de innvendige flatene er brukt kenguruskinn, noe som er utrolig mykt og slitesterkt.
Er det andre som har erfaring med hansker av kenguruskinn?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!