Vilka skall ut på äventyr i sommar??

Jag tänkte våga mig bort till macken och tanka :näsblod :näsblod

Nä men seriöst då. Tänkte åka upp till Askersund någon gång under sommaren, 30 mil eller något såntdära. Har släkt där uppe och tänkte på att jag har sett en hel del bågar där när jag har varit där tidigare. Man kanske hittar någon att köra en runda med, som kan dom bästa vägarna :tummenupp
Jag åker givetvis själv, 30 mil på en 125a med 15 häst är pina nog :) :D :D att sen adera 50-60 kg:tuttar till på det, Nej tack :tummenupp

Jag planerar att kolla in lite guldställen i Svedala! Har hört mycket om en väg i dalsland som ska vara bra! Sen blir det självfallet dalarna på midsommar men tänkte åka e4 upp till sundsvall och sen östersund och 45 ner för att hälsa på lite släkt samt för att få lite mil tidigt! Annars ska jag nog smiska bulten och bogan med generali här på forumet!

Kan bli en resa till Italien under semestern i sommar. Möjligtvis tillsammans med flickvän, svåger samt dennes flickvän. Tre hojar och fyra pers.

Vi är ett gäng på 10 st som sticker iväg till Isle of Mann ska bli kul som fasen.
Vi var där även 2005 :yoparty

Ska göra en idiotfärd till Finland å hälsa på en kompis :tummenupp ..tänkte ta en nätt å fin omväg förbi Nordkap å köra lite på finnmarkerna för att sedan dra ner till jakobstad :D
Några som har tips vilka vägar man ska ta däruppe ??

hehe kikat på kartan ..verkar rätt öde däruppe förutom en massa tyskar *fliin*

Vecka 24.
Tar den 3 km långa vägen til färjeterminalen.
Båt över till Gotland.
Sen 4 km färd till Kneippbyns camping.
Sen 1 vecka med: :fyllisar :öl :cpparty :dricka :hojbusa .
Sen är det 1 vecka senare och den långa hårda vägen hem till Oskarshamn.

Den resan räcker för hela sommaren:D

Du kör förstås små vägarna upp till norr? inlandsvägen med div avstick förmodar jag? e4:an suger som vi alla vet!
Själv tar jag och bror min norge med storm! Sikte- de kurvigaste:yoparty

Last edited:
det blir en 2 veckors i Tokyo i juli, dock utan hoj.. :D
av dom återstående veckorna på semestern är tanken Frankrike på 2 hjul :tummenupp

Under sommaren lutar det åt Skottland 2v. Här hemma har jag tänkt mig en weekend till Åland samt att köra längs östkusten på grus ner till Karlskrona och tillbaka. Kanske en sväng ut på Öland när jag ändå är i krokarna. Hela östkusten söder om Sthlm är en vit fläck på kartan för mig.

Senare under hösten bär det av till Indien/Nepal där vi köper hojjar och kör i Nepal en månad....

Du kör förstås små vägarna upp till norr? inlandsvägen med div avstick förmodar jag? e4:an suger som vi alla vet!
Själv tar jag och bror min norge med storm! Sikte- de kurvigaste:yoparty

Passa då på att åka vägarna ca 15-20 mils omkrets runt Tingvoll lite sydost om Kristiansund.... Sjukt sköna vägar !!!! Passerade där i somras på Norgeturen.......

För vår del.... Jag o 2 kompisar...så blir det alperna 2 v.

....köra längs östkusten på grus ner till Karlskrona och tillbaka. Kanske en sväng ut på Öland när jag ändå är i krokarna. Hela östkusten söder om Sthlm är en vit fläck på kartan för mig.

Skrik till då så bjuder jag på kaffe o gör den vita kartfläcken grön åt dig ! :tummenupp ... Finns många vägar värda att leka på här i krokarna....:)

Last edited:
jag ska åka runt i sverige på olika event hade jag tänk:yoparty . om jag får semester dvs :D

självklart ska jag åka själv:tummenupp

Vad hojturer betingar blir det inga långväga utflykter. En sväng ner till småland med en polare, sedan upp till värmland/dalarna runt midsommar. Utöver det ska det bli resa med familjen, kanske Alaska!

börjar en tuff vecka i västervik på mc-dagarna

sen fortsätter jag och en väninna uppåt i sverige så långt vi orkar.. har tre veckor på oss tänkte vi så förmodligen kommer vi långt:)

hoppas att man kan få kaffe några ställen på vägen;)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025