problemlista?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
läste tråden "vilka ska ut på äventyr i sommar".
har även läst om nå märkesspecefikt som hade en lista med alla som hade det märket o skrev upp sig. så kunde man kontakta den personen för hjälp.
finns ingen sådan tråd på sporthoj?
menar om nån är ute o åker i sverige o får problem med hojen så kontaktar man tex mig om man är i närheten av sundsvall.. kan jag göra nåt för den personen och om man har tid så gör man det... inga krav.
skulle det funka el är det en kass idee?

Ingen dålig idé alls, frågan är dock bara hur synlig och användbar den kan göras.

Gå med i SMC, vi har redan en lång lista över folk som vill ha besök och kan hjälpa till med tex garage, övernattning mm.

Ingen dålig idé alls, frågan är dock bara hur synlig och användbar den kan göras.

räcker väl med att den finns lätt tillgänglig så man lätt kan hitta den om man surfar med mobilen..

räcker väl med att den finns lätt tillgänglig så man lätt kan hitta den om man surfar med mobilen..
Är nog många som kan tänkas hjälpa till, men alla vill nog inte skriva ut adressen till garaget på sporthoj osv..

Tycker de låter som en bra idé med lite hjälpsamhet utefter vägarna! Varför inte bara ort och mobilnr istället för adress då detta är rätt känsligt!

Är nog många som kan tänkas hjälpa till, men alla vill nog inte skriva ut adressen till garaget på sporthoj osv..

Tänkbart. Det innebär ju en viss risk att först lägga ut vilken hoj man har och sedan tala om vilken address det är till garaget. Då blir det ju nästan som en inköpslista för hojtjuvar. Men tanken är ju god.
Mobilnummer är ju kanske en tanke men dom går ju ofta att koppla till adressen och bor man i hus så är ju den adressen ofta samma som till garaget.
Inte för att jag oroar mig för att någon av de aktiva medlemmarna på SH ska komma och sno min hoj. Ni har ju redan en. Dock är det ju inte helt slutet iom att det ju går att läsa inlägg utan att logga in och det går ju att registrera sig ganska anonymt.

Tänkbart. Det innebär ju en viss risk att först lägga ut vilken hoj man har och sedan tala om vilken address det är till garaget. Då blir det ju nästan som en inköpslista för hojtjuvar. Men tanken är ju god.
Mobilnummer är ju kanske en tanke men dom går ju ofta att koppla till adressen och bor man i hus så är ju den adressen ofta samma som till garaget.
Inte för att jag oroar mig för att någon av de aktiva medlemmarna på SH ska komma och sno min hoj. Ni har ju redan en. Dock är det ju inte helt slutet iom att det ju går att läsa inlägg utan att logga in och det går ju att registrera sig ganska anonymt.
Precis vad jag menar!
Förslaget är jättebra, men hur ska man genomföra det på ett smart sätt?

Vi får helt enkelt upprätta en hjälpcentral med 2 heltidanställda som får all info till folk som kan hjälpa till o sen behöver bara folk i nöd ringa nödnumret till hjälpcentralen o bli vidarekopplad :D
Enkelt...

Vi får helt enkelt upprätta en hjälpcentral med 2 heltidanställda som får all info till folk som kan hjälpa till o sen behöver bara folk i nöd ringa nödnumret till hjälpcentralen o bli vidarekopplad :D
Enkelt...
Låter som en bra idé.
Då kan du och Jürgen spela in en porrfilm för att finansiera lönerna till de som är anställda! :arsele

Du e me andra ord jävligt intresserad av att köpa en sån film?
Nänä, tänkte mer på greenpeace som gjorde en porrfilm för att finansiera vad det nu var..

Och så pass sugen som du har varit på jörgen (syns ganska tydligt på forumet :arsele ) så tror jag att du kan ställa upp, det är trots allt för ett gott ändamål :tummenupp

tänkte faktiskt inte så långt..
finns nog inge bra sätt isf tyvärr :va

hmmm om man kunde ha nummer/adress osv på en ftp eller nått lösenordsskyddat sätt som tex de mest aktiva/pålitliga på forumet bara har tillgång till som får kolla lite då och då när de är inne om någon har postat att de behöver hjälp med vad det nu kan vara + position... äh fan vet jag, blev invecklat... kunde funkat iaf...

Ett sätt att lösa det hela på kan ju va en sida med obligatoriska personuppgifter för att själv registrera sig där o kunna komma in o läsa vilka som finns i närheten.

Inte heller helt bulletproof så att säga men o andra sidan står ju regnr på hojarna för vem som helst att skriva upp o kolla upp vart hojen finns osv om nån tjuv vill sno hoj.

Varför denna paranoia för att lämna sitt tel.nr? Man kör omkring med sin nummerskylt hela dagarna.
Det är väl bara att lista per län.
Jag kan ställa upp för Norra skåne.

Jag ställer upp för norrbotten iaf, har ändå ingen hoj hemma i lägenheten :tummenupp

Om du rör min moppe i fuck your wife.
Som skrivet de som åker med skyltar på visar ju ändå upp vart föräldrarna bor.

Får ni strul runt västervik så ställer jag upp i den mån jag kan. Mitt garage ligger ändå inte i min lägenhet:tummenupp
Tycker fö en sådan "lista" vore perfekt! swedie kan säkert komma på nåt bra sätt att lösa kontaktuppgifterna på.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard