Pendlar du med MC?

Brukar du pendla med hojen?

• Antal röstningar
    0

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Hur vanligt är det egentligen att pendla med hojen? lite subjektiva val där men... och jo underförstått riktat till er som kör gatreggat.

Last edited:
Svar ja, typ från mars till oktober.

... imorse kl.06.26 på Tranebergsbron in mot stan så kom en glad motorcyklist på äldre sporthoj, manligt :yoparty men det såg för jävla kallt ut...brrr. Jag hade det mysigt i bilen. :tummenupp

Pendlar inte med hoj till jobbet, men kanske skulle om jag hade lite längre dit.
Har pendlat till sommarjobb och annat med hoj tidigare, och det funkar men det är ju inte direkt någon rolig körning.

Pendlar rakt genom Stockholm från söder till norr alla dagar som går året om. Tjänar mycket tid på det och slipper köerna. Dock är det väldigt mycket med grus på vägarna nu samt att bilisterna tror inte att det finns några hojar kvar på gatan och tappar uppmärksamheten bakåt.

Nej. Motorväg är tråkigt. Och kör jag "skojvägen" så tar det för lång tid, även med "moms" på mätaren.
Och så är det rätt mkt poliser/trafipaxer ute vid pendlingstid här nere. Och det räcker med de böterna jag får av fritidskörningen... :gnissla

Men, visst händer det någon gång då och då.
Men det är absolut ingen vana.

Åker scooter med vinterdäck:tummenupp sparar någon timme om dagen.

Jag pendlar aldrig med min hoj. Det händer att jag tar den till jobbet ibland på onsdagar eller måndagar för att kunna sticka direkt på onsdagskörning eller rörken-körning om det är fint väder, men inte annars. Jag har 40 min promenad till jobbet så det tar mycket längre tid att kvista 10 min till garaget, låsa upp hojen och byta om och låsa garaget och sedan samma visa med ombyte osv på jobbet. Dessutom tycker jag att det är kapitalförstöring att pendla sönder min motorcykel som jag har lagt så mycket tid och pengar på. Jag vill inte använda den som ett bruksfordon helt enkelt.

Pendlar också med scooter.

Bor i västerort och jobbar i Sthlm-city. Hatar SL och att passa tider så pendling med scootern fungerar skitbra. Har precis lagt på vinterdäck på den och planerar att köra hela vintern.:gnissla

Till vårkanten byter jag dock ut scootern mor ER-6:an.

http://scooterpendlarn.trackback.se/

Jag säger som PutteLiten ovan - nej, motorväg är för tråkigt och skoj väg tar för lång tid. Jag har 12 mil enkel väg till jobbet varav 11 är motorväg, jag kör en snål dieselbil som kostar ungefär lika mycket som hojen i rörliga kostnader per mil, valet är väääldigt enkelt då.:)

Jag nöjeskör till jobbet så ofta det går under sommar halvåret :tummenupp

Endast om man varit ute och nöjeskört och vill leka så längre, det bara går då står skräpet på jobbet...

Jag kör hoj tills snön lägger sig. Kör alla transportsträckor på hojen då jag är för ung för bilkörkort :tummenupp
Det blir minst 2,6 km per dag, har 1,3 km till skolan och det är jobbigt att gå eller cykla:tummenupp :) :gnissla

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back