Grymmaste B-rullen?

Någon som kommer ihåg eller har sett JIM KATA ... någon gång under 80 talets alla kampsportsfilmer... grym .. någon som vet vart man kan få tag i den numera ?

solklart enter the dragon med mästaren bruce lee!:yoparty :D hade inte game of death varit dubbad hade den också kunnat vara hyfsad... men jag stör mig som fan när filmer dubbas, framförallt när det är en så pass lätt igenkänd röst liksom... då förväntar man sig att karaktären ska låta på ett visst sätt och sen bara gör han inte det... förstör en stor del av filmupplevelsen, iallafall för mig...

Hörde jag B film?

Tänker direkt på Doplh Lundgren:hihi

Fyfan, det värsta jag varit med om var en gång i österrike, vi fick bara in en kanal, och vi skulle sitta upp hela natten..i obekväm TRÄsoffa..och det var Dolph Lundgren tema på den kvällen, visade bara filmer med honom:huvet

Har som tur är inte sådär jätte mkt minne kvar av det, men har för mig att det var nått med nått framtidsfängelse eller något? fyfan va dåligt det var..

och ja, självklart var alla dubbade till tyska:tummenupp

men jag måste fan kolla upp några av era "tips":hihi

Måste ha Ninja mission, har nuppat en chey i den.
vem?!:rofl

Last edited:
Big trouble in little china är grym(b-films-grym) har jag för mig, har inte sett den på kanske 10 år. Så om nån vill se den åt mig och varna mig om den inte är lika bra(dålig) som jag kommer ihåg så vore jag tacksam.

Big trouble in little china är grym(b-films-grym) har jag för mig, har inte sett den på kanske 10 år. Så om nån vill se den åt mig och varna mig om den inte är lika bra(dålig) som jag kommer ihåg så vore jag tacksam.

Jag har den här, och den är fan inte bra alltså. Jag gör bättre effekter med an kulspetspenna, lite alu-folie och mitt eget arsle.

Det käns som att alla Dolphnas och Seagals filem r suger fett men ändock måste vi se dom, vi är sjuka paraisiter.:D

Satter min rost pa min guvenor, Commando med Arnold sjalv fran -85(?) typ:D :tummenupp

Får vara den oklippta versionen då, svenska censuren klippte ju bort 17 minuter :( Bl.a. scenen efter biljakten vid bergssluttningen:

Guvernören håller bandit1 uppochner utanför ett stup, med en arm:
Guvernören: "Saul, do you remember when I said I would kill you last?"
Bandit1 (Saul): "Yes! Yes!"
Guvernören: "I lied."
Varpå han släpper taget och bandit1 tar luftvägen ner för stupet.

Detta klipptes bort i den svenska versionen.

Glöm inte bort den stenhårda svenska splatter-kalkonen Evil Ed :yoparty

[YOUTUBE-ID]Q4U1gMbLgY4[/YOUTUBE-ID]

Gert Fylking spelar hårdkokt snut. B-rulle på hög nivå :tummenupp

Får vara den oklippta versionen då, svenska censuren klippte ju bort 17 minuter :( Bl.a. scenen efter biljakten vid bergssluttningen:

Guvernören håller bandit1 uppochner utanför ett stup, med en arm:
Guvernören: "Saul, do you remember when I said I would kill you last?"
Bandit1 (Saul): "Yes! Yes!"
Guvernören: "I lied."
Varpå han släpper taget och bandit1 tar luftvägen ner för stupet.

Detta klipptes bort i den svenska versionen.

Liksom det "råa slutet" för skurken (som f.ö är extremt lik Freddie Mercury) där han bli penetrerad av ett grovt rör genom buken. Villl minas att i den klippta versionen dör han av att få en elchock istället. (Vilket i originalet bara gör honom starkare) Nevertheless en cool rulle. Måste hitta den på DVD.:yoparty

Black Scorpion 1 och 2 :hihi
Barb Wire med Pamela Andersson :D :D
Dock är dom väl inte så grymma, fast dom försöker att vara det, det gör saken roligare :)

Hehe nu när jag tänker efter så måste den grymmaste B-filmen vara IronEagle, haha :D :D :D
Skulle faktiskt vilja se de 2 uppföljarna och se om de möjligtvis kan vara ännu sämre än 1:an :D :D

Det käns som att alla Dolphnas och Seagals filem r suger fett men ändock måste vi se dom, vi är sjuka paraisiter.:D

Ja det är klart dom suger, men det är ju det som är grejen med en B-rulle. Den ska vara kass men ändå jävligt bra på något sätt. :hihi

Skulle uppräknade filmer i denna tråd försöka vara en kvalitativ film så blir det endast pinsamt.

Rullen med Arnold där något supervapen uppfinns, typ jättepicka-med-laser-värsting-weapon är rätt kewl den med!

Evil Dead!

1, 2 bara för sakens skull. 3:an är bara asbra. :)

Men Bad Taste måste ju vara själva definitionen av bfilm?

Orgazmo ! är nog ett av de sjukaste i b-films-väg jag sett..
imdb

annars finns ju alltid Moontrap , en sorts föregångare till Virus. (bruce campbell mfl.)

Hardware är en annan liknande. (iggy pop & dylan mcdermott)

glömde nästan:

meet the feebles
Braindead

och bad taste givetvis

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...