Känns som brist på livsgnista. Inte att underskatta, har varit där själv...
Det är en sjukt jobbig situation faktiskt som man gärna skyller på magont.
Jag var sjukskriven pga över luftvägsinfektion i två månader för ett och ett halvt år sen. Läkarna visste inte vad det var för fel. Jag fick ont i magen så fort jag blev tvungen att göra nåt, till och med när det gällde mitt eget välbehag - som att gå på toa t.ex. Jag sov mellan 14 och 18 timmar varje dygn och kände mig svimfärdig i princip hela tiden. Efter fyra veckor gick jag till jobbet och klarade att arbeta ungefär två timmar, sen trodde jag jag skulle falla ihop och fick be mamma att hämta mig på jobbet trots att jag hade knappt tio minuters gångväg till jobbet.
I det här läget började jag spela World of Warcraft och ärligt talat, hade jag inte gjort det hade jag nog inte vart arbetsför på ett bra jävla tag, det var ett bra sätt att dels fly verkligheten men ändå träffa folk och dela lite vardagsproblem. Efter två månader så började min sömnkurva gå ner, jag orkade vara uppe och utanför hemmet längre stunder och till slut orkade jag gå till jobbet och då slutade jag spela också.
I våras höll jag på att sjunka ner i samma träsk (inte WoW då

) men då läste jag ett inlägg av Dee_cati eller Korvgubbe (minns inte vem) som sa att man kan inte förändra det runt sig utan känner man att man att man är i fel miljö måste man förändra sin situation så det gjorde jag.
OnT: Jag tror din polare behöver ett miljöombyte, ett jobb där han trivs, nåt han kan syssla med på fritiden också t.ex. En väldigt nära vän till mig satt i en situation där han bara avskydde sitt jobb och mådde dåligt och drack ofantliga mängder alkohol och använde diverse andra substanser. Han tog dock tag i det hela själv och började utbilda sig, gick en tvåårig KY-utbildning och har numer ett jobb som dels är ganska praktiskt, han rör sig mycket och jobbar på rätt många olika platser och dels så är det nåt han sysslar med på fritiden också. Han har helt slutat med droger och nästan helt med alkohol, vi tar ett par öl på verandan ibland och njuter av livet, vi två som har det kvar med kvalitet.