Värsta barnprogrammet…

Hedvig-helvetet är ju inte med heller, eller är det jag som inte minns vad serien hette? :va

Från A till Ö hette det, men Ica i rutan och Simpor och grodfötter ska inte vi gammlon minnas, mina barn såg simpor och grodfötter har jag för mig....

Annat vi minns, Lopp-Loella, Den franska? vetenskaps serien samt vuxenprogrammen som jag aldrig missade som barn: Sigma och Tekniskt magasin.

Jag skulle jubla om jag fick tag på Sigma igen, så man fick se teknikens framfart, bland annat diskuterade man den nya "Compact Discen" som skulle revolutionera ljudlagringen i framtiden.

Last edited:
Från A till Ö, det är med.
Kan i sammanhanget meddela att jag¨tyckte det var hyfsat, inget höjdarprogram men acceptabelt att kolla på.

Aaah, såå var det ja! Jo det programmet gillade jag med.

Det fanns däremot ett program som hette Broster Broster med Liv Ullman som jag tyckte var deprimerande! :gnissla

Aaah, såå var det ja! Jo det programmet gillade jag med.

Det fanns däremot ett program som hette Broster Broster med Liv Ullman som jag tyckte var deprimerande! :gnissla

Å fy fan, det hade jag lyckats förtränga, nu blir det till att köpa lyckopiller på storpack igen...

Jävla Jörgen :mad:

Å fy fan, det hade jag lyckats förtränga, nu blir det till att köpa lyckopiller på storpack igen...

Jävla Jörgen :mad:

Vänta bara, det blir värre ändå, jag skrev fel: det var naturligtvis med Claire Wikholm! :rofl

Nån som minns Simon i ritlandet.Det var väl inte det bästa.
Sen fanns ju klassikern Kalles klätterträd som jag tyckte va :tummenupp som inte heller är med på listan.
Förlåt trådskaparen men vi blir väl nostalgiska och därför tycker det är minst lika roligt å minnas "bra" barnprogram va det verkar.
Å vidare som dr bike sa.Inte snacka skit om tårtan:ajjabajja

De där förbannat bögiga teletubbies! De är efter min tid men det räckte med att syrrans unge fick kolla på det när han var mindre.

Drutten & Gena ...fyyy var tvungen o springa ut när dom dök upp, hyste ett otroligt agg till dom. Fanns ju inte fjärr på den ti'n så det gick snabbare o sticka ut än fram o byta kanal.

däremot Bröderna dal, doktor krall ,that was the shizzle.

Anki & pytte som mina ungar tittar/tittat på ger mig rysningar, pytte's röst.....huuuuu:galen :galen

En julkalender som var ett riktigt kräkmedel. :zpy Carl-Gustaf Lindstedt spelade hennes gubbe. Det var inte roligt i december 1971:gnissla

Så var det ja! :hihi Beppes julkalender med lastbilen och alla dockorna var min favvo däremot.

Apropå barnprogram, Teskedsgumman gillade jag skarpt minns jag

Jag fattar inte vad folk gnäller om. Barnprogram på 70-talet var ju helt suveräna om man jämför med skiten som visas idag. Det är ju förfan bara en massa skrik och stroboskop program nu för tiden.

Jag kan inte minnas några barnprogram som var så eländiga som folk påstår. Det enda jag minns är att jag var livrädd för "föräldrarna" i Vilse i pannkakan (som jag fö köpte på DVD häromdan haha) och Lilla My i Mumintrollen. Jag hatade verkligen lilla My. Ture Björkman i Skrot-Nisse var lite otäck oxå.
Sen hade vi ju Felix och Tintin...dom får man inte glömma.
Bröderna Dahl och Dr Drövels hemlighet var ju en klassiker oxå.

Är det nån som minns ett barnprogram som handlade om en grabb i 6 års åldern som hittade ett gammalt propellerplan med propeller i polkagrisfärger och såna där målade runda ringar på flygplanskroppen. Han flög omkring i planet ovanför Sthlm om jag inte minns fel? Kommer inte ihåg vad det hette. Inget tecknat skit iaf. Stuket påminde lite om Pojken med guldbrallan men det var inte samma.

Jag fattar inte vad folk gnäller om. Barnprogram på 70-talet var ju helt suveräna om man jämför med skiten som visas idag. Det är ju förfan bara en massa skrik och stroboskop program nu för tiden.

Jag kan inte minnas några barnprogram som var så eländiga som folk påstår. Det enda jag minns är att jag var livrädd för "föräldrarna" i Vilse i pannkakan (som jag fö köpte på DVD häromdan haha) och Lilla My i Mumintrollen. Jag hatade verkligen lilla My. Ture Björkman i Skrot-Nisse var lite otäck oxå.
Sen hade vi ju Felix och Tintin...dom får man inte glömma.
Bröderna Dahl och Dr Drövels hemlighet var ju en klassiker oxå.

Är det nån som minns ett barnprogram som handlade om en grabb i 6 års åldern som hittade ett gammalt propellerplan med propeller i polkagrisfärger och såna där målade runda ringar på flygplanskroppen. Han flög omkring i planet ovanför Sthlm om jag inte minns fel? Kommer inte ihåg vad det hette. Inget tecknat skit iaf. Stuket påminde lite om Pojken med guldbrallan men det var inte samma.

Himmel och pannkaka hette det programmet. Det gillade jag också! :tummenupp

Jag håller med om att många program var bra förr. Matulda och Megasen verkar jag vara ensam om att komma ihåg, det var också kanon :)
http://www.youtube.com/watch?v=0S6T6MsYqvQ

Last edited:
Som motorfordonintresserad tyker jag att Jalle julle hjulius ägde.

De hade härlig dialekt också, Norrköping för tjyven :)

[YOUTUBE-ID]VBsbX0ow0Ig[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Det eller "gheyiga", kalla det vad du vill :eek:

Edit/ Fjolliga funkar det med, samma betydelse i mitt vokabulär. Denna diskussion känns bekant, men återigen så är det inget påhopp på de homosexuella utan bara ett uttryck som används frekvent även utanför mina umgängeskretsar :näsblod

Det eller "gheyiga", kalla det vad du vill :eek:

Edit/ Fjolliga funkar det med, samma betydelse i mitt vokabulär. Denna diskussion känns bekant, men återigen så är det inget påhopp på de homosexuella utan bara ett uttryck som används frekvent även utanför mina umgängeskretsar :näsblod

Jag har förstås inte sett teletubbies så jag har inte tänkt kalla dom ngt, men det var just ditt användande av ordet bögig som ånyo fångade mitt intresse. SisT var det när du inredde din matsal men tyckte att ordet matsal var för bögigt. Så du har rätt det har hänt förr.

Vad bra att det inte var ngt påhopp. :)

/J

Last edited:
Teletubbies ÄR ju gay!
Var det inte tal om att förbjuda programmet i USA eller något annat sekteriktiskt land eftersom särskilt en teletubbie var gay.
Den var rosa och hade "Den internationella gaysymbolen" på bröstet.

Precis som du Jörgen.
Eller?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm