Ja, men vad fan kan våran militär göra då?
Lumpen, vilket skämt, inte fan har vi nån arme och sätta in, luftvapnet kanske funkar. Sen har vi inget mer.
Ja. Flygvapnet är väl ganska bra. Jag läste någonstans om hur vårat flygvapen är rankat styrkemässigt och det var förvånansvärt högt. Jag tror det var på fjärde plats eller så. Men ta nu det med en nypa salt för jag har ingen källhänvisning.
Resterande delar av vårat försvar har jag ingen aning om men efter dom senaste årens nedrustningar så har jag ganska svårt att tro att vi ligger så bra till totalt sett.


I vilken tråd har han antytt det?

