Bränna däck. Varför?

Att slanga kan jag absolut förstå att man gör. Personligen tycker jag att det är skitskoj.
Men att stå helt stilla samtidigt som det ryker och stinker kan jag inte riktigt förstå är lika skoj.

Vet du vad jag tror? Jag tror att du tänker logiskt nu. ;)

Kärlek till motorer, kärlek för att smälla smällare, åka på Liseberg etc... och för all del slanga... det ÄR svårförklarat. Med logik lyckas man inte.

Om du slutar fundera på den privatekonomiska effekten, på det besvärliga med att tvätta bort fastbränt gummi, på att pudeltanterna runtomkring blir sura... om du förtränger allt det, blir det verkligen inte LITE roligt då trots allt?:rolleyes:

Jag försökte i alla fall...:tungan

Vet du vad jag tror? Jag tror att du tänker logiskt nu. ;)

Kärlek till motorer, kärlek för att smälla smällare, åka på Liseberg etc... och för all del slanga... det ÄR svårförklarat. Med logik lyckas man inte.

Om du slutar fundera på den privatekonomiska effekten, på det besvärliga med att tvätta bort fastbränt gummi, på att pudeltanterna runtomkring blir sura... om du förtränger allt det, blir det verkligen inte LITE roligt då trots allt?:rolleyes:

Jag försökte i alla fall...:tungan

:va Ok. Jag som således att nästa gång jag är ute och åker, så drar jag en rejäl "burn". Sedan får jag se huruvida jag tycker det var kul eller inte. Man kanske inte förstår tjusningen förrän man gjort det själv. Ungefär som det är med att ligga.

Men HAN kanske tycker det är kul. Alla MÅSTE inte tycka som du eller jag. Vi tycker det är lite fräckt/roligt/ballt/tufft att börna som dårar men han kanske inte gör det. Nä nu tar ni båda varandra i hand och säger förlåt annars blir det skamvrån. :pannkyss :mattias ;)

Ja det var väl lite dåligt av mig kanske..... Förlåt Gösen! de va inte min mening att vara otrevlig.. im solly!!! :kiss

Är Jag så förutsägbar?:va

I trådar där folk förfasar sig över manligt neanderthalbeteende, som att stunta i kortbrallor och flip flops, eller bränna däck osv. Så brukar du ju alltid inflika ditt eviga valspråk: att han iaf kommer "att få ligga" :hihi

Du kör hoj för att se grym ut å kanske få ligga lite då?:rolleyes:

Är du rädd för att lägga ner i 100 så kanske du skulle fundera på att skaffa ny hobby?

DU kanske skulle skaffa en touringhoj?

Jag kan förstå att vissa inte börnar å slangar hej vilt.. ja e tex rätt värdelös, men övar flitigt så fort ja hinner =)

Men vad jag inte kan förstå... är hur man INTE kan förstå att folk tycker det är roligt...

Har aldrig hört någon med penis säga så innan, å förväntade mig absolut inte att det skulle kläckas på SH....

Ja, jag kör hoj för att se grym ut, men jag får ändå aldrig ligga.
Nej, jag är inte det minsta rädd när jag kör i 100 km/h, men jag behöver få in vanan lite mer.

Nej, jag vill inte ha en touringhoj. Jag köpte den hoj jag har för att jag vill LÄRA MIG köra den som se ska köras.

Det är barnsligt och det luktar...
Men det är kul o vara barnslig och det luktar gott o det är jättekul :D

I trådar där folk förfasar sig över manligt neanderthalbeteende, som att stunta i kortbrallor och flip flops, eller bränna däck osv. Så brukar du ju alltid inflika ditt eviga valspråk: att han iaf kommer "att få ligga" :hihi

Jo men om Jag bürnar och uilar i kortbrallor och omedelbart på grund av det får ett harem med stenhårda senpubirtetsbröstbestyckade teens så är det ju självklart att Jag tar upp det som en fördel.
Och om Stellan 36 iförd sin halvarssons säkerhetsoverall med väl tilltagen plats för oplanderade påskitningar genom landet glider fram på sin XJ600 med givibox ifrågasätter allt kul så måste man ju förklara den primäraste anledningen till varför man gör roliga saker... "Stellan 36" verkar inte ha ställt sig själv den frågan.

Bränna däck gör man för att få maximalt med grepp i starten. Att stå och värma 11,5" Mickey thompson-däck med en jävla massa ponnys under flipfronten på en gammal pv dubbelturbo är riktigt skoj. Att "burna" med en sur gammal 240 som bara snurrar på ett hjul är omoget.
Att bränna däck med hojen är enbart för att antingen retas med bakomvarande vid trafikljuset eller för att spela allan inför polarna.
Jag har gjort allt ovanstående, jag kanske är schizofren?

Det kan vara lika viktigt att värma mc däcken när det är dags för en ordentlig resa om man har riktigt mycket pulver som det är om du har en bil med 1000 häst o MT eller Hoosier slicks... inte märkt/tänkt på det?

Haha, ja, det är samma sak. Ligga är trevlig, men logiskt är det inte, och det är definitivt varken billigt eller problemfritt!! :D
billigt? för mig brukar det vara gratis:confused: :va :D

Last edited:
Bränna däck. Varför?

För att det känns bra helt enkelt. Egentligen fullständigt idiotiskt med tanke på slitage v/s ekonomi m.m. Men det känns bra som sagt. Det mesta i livet är ju rätt meningslöst om man själv inte gör det till något som man Själv anser skönt/härligt/kul/meningsfullt.

Last edited:
För att det är skitkul!!

Kul med hoj, särskilt med publik...

Ännu roligare med en rejäl börnbil - att sprida däckrök över stan och rita lååånga lakrisremmar på gator och torg, kan det bli bättre?
Däckrök och skrikande däck det är sommar det :yoparty

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard