Varför så många tjocka?

Men jösses! Sluta tjafsa i sandlådan och åter till ämnet!!! :mad:

Övervikt är ett gissel. Det kan vara svårt att förstå för er "vackra" människor.
Det är inte alltid så enkelt att man sitter och är en insnöad fet subba som inte bryr sig. Dom flesta bryr sig otroligt mycket men har inte
den inre styrkan att ta tag i det själva. Att ens erkänna det..även om alla andra vet det och man vet det innerst inne så är det svinjobbigt att erkänna att man har klantat till sin kropp.

Livet kan vara jobbigt och det kan leda till att man går upp i vikt. Är man inte fanatiskt intresserad av sport och motion så kan det lätt bli bestående. Blir det långvarit så kommer man in i en sväng där man ser sig själv som mindre värd och inte orkar ta tag i det som man borde!
Det krävs otroligt mycket vilja, sinneskraft och styrka att göra sig av med vikten.

Inte alltid så lätt tyvärr..

Övervikt är ett gissel. Det kan vara svårt att förstå för er "vackra" människor.
Det är inte alltid så enkelt att man sitter och är en insnöad fet subba som inte bryr sig. Dom flesta bryr sig otroligt mycket men har inte
den inre styrkan att ta tag i det själva. Att ens erkänna det..även om alla andra vet det och man vet det innerst inne så är det svinjobbigt att erkänna att man har klantat till sin kropp.

Livet kan vara jobbigt och det kan leda till att man går upp i vikt. Är man inte fanatiskt intresserad av sport och motion så kan det lätt bli bestående. Blir det långvarit så kommer man in i en sväng där man ser sig själv som mindre värd och inte orkar ta tag i det som man borde!
Det krävs otroligt mycket vilja, sinneskraft och styrka att göra sig av med vikten.

Inte alltid så lätt tyvärr..
Jag är en insnöad, fet subba som knappt får på mig stället. :mad: Dessutom är jag hundra år gammal, enligt Hagster. :(

Jag kämpar ständigt mot övervikt. Min trivselvikt är runt 88, vilket jag brukar uppnå om våren. Men så här års brukar jag, liksom nu, ligga på 93. Men jag kan uppriktigt säga att efter ett 40-årigt liv så är det mina omfångsrika vänner som roat mig mest. Vackra slanka killar är sällan roliga. Med ett fördelaktigt yttre har man sällan behövt vara amusant. Vi tjockisar har däremot fått anstränga oss för att bli nupna i kinden. Har ngn sett en vacker komiker?

http://www.youtube.com/watch?v=ATub40Npxik

/J

Dane Cook och Stephen Lynch...

Sorry! :pannkyss

Sedan min ryggskada så har jag tappat ca 5 kilo (som mest 8 men är upp några kilo igen) men ändå ökat midjeomfånget :mad:
Hoppas på att få arslet ur vagnen och börja hårdträna snart, skippa allt socker samt onyttiga godsaker såsom chips etc och bara käka efendrin samt kött och potatis :D
Ska ta några före-bilder, blir det bra sen så visar jag upp dem tillsammans med några efterbilder. Bara naket såklart.

Dane Cook och Stephen Lynch...

Sorry! :pannkyss

Men dom tycker jag inte är roliga, det är ju mer av typen exhibitionist standup. Jag skrattar inte åt deras skämt får jag erkänna.
Inte åt Seinfelt (?) och allt vad de heter heller.
:pannkyss

Näpp. Tackar vettja Benny Hill! Idel buskis i upptempo.

Precis. Eller GW, Belushi, Robert Gustafsson, Svullo , Hasse och Tage, Babben, ja vadsomhelst är bättre än ngn slickad ståuppare med plockade ögonbryn som får tjejerna att fnittra av blygsel inför den bildsköne.

Last edited:
Precis. Eller GW, Belushi, Björn Gustafsson, Svullo , Hasse och Tage, Babben, ja vadsomhelst är bättre än ngn slickad ståuppare med plockade ögonbryn som får tjejerna att fnittra av blygsel inför den bildsköne.

Fnittra av blygsel? :va :D

Jag skrattar rätt högt, ända från magen jag. :tungan

Men dom tycker jag inte är roliga, det är ju mer av typen exhibitionist standup. Jag skrattar inte åt deras skämt får jag erkänna.
Inte åt Seinfelt (?) och allt vad de heter heller.
:pannkyss

Det är väl med humor som med utseende... Skönheten sitter i betraktarens öga.

Last edited:
Finns väl lite olika anledningar till att folk är tjocka.

Föräldrar som gör barnen feta innan barnen själva ens förstår det är en anledning. När man väl börjar inse att man är fet är det svårt att ändra på sig.

En annan anledning är väl för att man inte mår bra helt enkelt. Mat ger som bekant en bra kick i form av välmående. Då äter man för att må bra, så blir man tjockare och mår lite sämre av det och äter lite till för att må bra. Man vet att det är fel, men man mår så pass dåligt att man inte orkar ta tag i problemet. Lite som med folk som spritar. Ger en tillfredsställelse om man mår skit.

Sedan finns det väl en grupp lönnfeta som bara äter lite godare och rör sig lite mindre.

Ang att det skule vara någon transfetts fel köper jag inte alls. Det handlar till 97% (egen påhittad procentsats) av hur mycket energi man stoppar in och hur mycket man tar ut.

1500 kcal MCD-mat eller 1500 kcal husmanskost är fortfarande 1500 kcal och måste förbrännas för att inte lagras.

Fnittra av blygsel? :va :D

Jag skrattar rätt högt, ända från magen jag. :tungan

Det är väl med humor som med utseende... Skönheten sitter i betraktarens öga.

Ok, :hihi Jag hade aldrig hört talas om de två (Dane och Stephen) som du nämde faktiskt. Jag var tvungen att titta på lite filmer från internet får att se deras "höjdpunkter"

Jo visst är det så. Jag bara menade att de komiker som gjort avtryck, Robert Gustafsson i Sverige tex, eller gänget i Little Britain, eller Monty Python-gänget, sällan brukar vara några Schenkenbergtyper. Att hamna bredvid sådana på en fest brukar vara ett sånt bottennapp, de brukar ha lika trist humor som sport/tävlingsmänniskor brukar ha. Om de ens har ngn.

/J

Ang att det skule vara någon transfetts fel köper jag inte alls. Det handlar till 97% (egen påhittad procentsats) av hur mycket energi man stoppar in och hur mycket man tar ut.

1500 kcal MCD-mat eller 1500 kcal husmanskost är fortfarande 1500 kcal och måste förbrännas för att inte lagras.

Visst är det så att energiintaget i stort reglerar kroppstillväxten, men om man inte bara ser till utsidan utan också väger in vad som händer inuti kroppen så spelar transfetterna en stor roll.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back