slapp undan med en varning!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Blev stoppad av en Häst-polis (heter det så) idag, för bara 30 minuter sedan.

Åkte väll lite för fort på KTH området, det är 30 där och jag gasade precis iväg från parkeringen uppför en backe så jag höll inte mer än 50, snarare 40 men det var på ettans växel så det lät väll lite. Polisen ställde hästen mitt i gatan och bad mig stänga av hojen.

Det enda han sa var: Det där gick lite för fort va? Här går folk och pratar och vill att det ska vara tyst och inte mullra så mycket.

Jag svarade inte utan bara nickade lite otåligt (eftersom jag inte hade gjort något fel i min mening, det kändes mest som han var sur på att jag åkte motorcykel förbi hans häst), sedan vinkade han fram mig så jag kunde åka vidare igen.

:tummenupp , då gjorde den nästan 60 alltså...fantastiskt.

moppemongo....:rolleyes:

Moppefucko heter det faktiskt på SH . Kommer du här med egna uttryck?

Nu lägger ni av! Man blir FÖRBANNAD! :mad:

Nu lägger ni av! Man blir FÖRBANNAD! :mad:

För Bannad heter det väl på SH

Moppefucko heter det faktiskt på SH . Kommer du här med egna uttryck?

Moppefucko om man kör hoj under 500 cc, moppemongo om man kör moppe under 1000cc...:D , skit samma vilket.
Varför överhuvudtaget skriva en sådan här tråd. Hoppas de snor honom på kortet nästa gång, bara för att han kallade henne vid fullständigt onödigt uttryck. Hon gjorde sitt jobb, sen var hon snäll som släppte honom med varning. Ändå nedlåter man sig till att kalla folk för både det ena eller andra. Dålig stil....

Last edited:
Ha ha ha, du är rolig du. "Ringde in en varning" på dig. Är det något du kommit på själv eller?

Djävla dö snack utgår från att du hade bra uppsikt och inte riskera nåt. Grattis sånt är fan skönt de kan inte alltid djävlas!

Burn it baby! :cdevil

"...fan, nu måste jag skynda mig hem och starta en tråd om det här!"

Suck :rolleyes:

JO, lite kaxigt sagt faktiskt... hade varit kul o se minen... :D

Men, hade du varit lite kall, hade du sagt att du kunde berätta över en restaurangmidda..... :tungan de var ju en :tuttar

Blev stoppad av en Häst-polis (heter det så) idag, för bara 30 minuter sedan. ....
Det enda han sa var: Det där gick lite för fort va? Här går folk och pratar och vill att det ska vara tyst och inte mullra så mycket. ... sedan vinkade han fram mig så jag kunde åka vidare igen.

Av m hjälmen o "Kan du akta pålägget så jag kommer fram, du står i vägen!" :D

Last edited:
fan va alla klagar på killen då han kanske tycker att detta va jätte kul och skönt då får la han starta en tråd om han vill ni behöver inte skriva.
jävligt skönt att du slapp undan va polisen snygg då? :boobies

Hon gjorde sitt jobb och verkade inte onödigt otrevlig eller jobbig med tanke på att hon inte började gnälla på skylt, avgasrör eller dylikt. Känns lite onödigt att kalla henne sådana otrevligheter då...

Blev stoppad av en Häst-polis (heter det så) idag, för bara 30 minuter sedan.

Åkte väll lite för fort på KTH området, det är 30 där och jag gasade precis iväg från parkeringen uppför en backe så jag höll inte mer än 50, snarare 40 men det var på ettans växel så det lät väll lite. Polisen ställde hästen mitt i gatan och bad mig stänga av hojen.

Det enda han sa var: Det där gick lite för fort va? Här går folk och pratar och vill att det ska vara tyst och inte mullra så mycket.

Jag svarade inte utan bara nickade lite otåligt (eftersom jag inte hade gjort något fel i min mening, det kändes mest som han var sur på att jag åkte motorcykel förbi hans häst), sedan vinkade han fram mig så jag kunde åka vidare igen.

Hur fränt som helst ju ! Den snubben har ju lite bättre koll på kusen än alla dessa kissluktande fnissmödisar som hötter med näven när man smyger förbi deras nervösa kräk.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026