Någon som har en zx10r turbo

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Tänkte ladda min zx10a 04 och behöver lite info om kompsänk och hårdare kopplingsfjädrar.ev andra frågor också så är det någon som har en eller vet.:confused:

För ett tag sen här i turboforumet var där en länk till en firma i USA som säljer färdiga byggsatser till ZX10R -04-05 , 500hk var det tal om...

ZX10 är väl inte världens bästa grund. Bäst är om du bygger allt själv - eller låter någon "skutt" göra grenrör och plenum medans du fixar resten som t.ex. kompsänkning, fixning av oljetryck för vev etc.

ZX10 är väl inte världens bästa grund. Bäst är om du bygger allt själv - eller låter någon "skutt" göra grenrör och plenum medans du fixar resten som t.ex. kompsänkning, fixning av oljetryck för vev etc.

Jag hade tänkt bygga plenium och grenrör själv. Min egentliga fråga var om någon vet var man kan få tag i hårdare kopplingsfjädrar och hur jag bäst sänker kompet. Du säger något om oljetrycket för veven är det något man måste modda:confused:

EBC har ett kopplingskit till 10an med hårdare fjädrar. Vet dock inte om dom är tillräckligt mycket hårdare..

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back