Polisen ser en utan hjälm.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hej.
En person har varit på en liten bustur, parkerar hojjen, tar av sig hjälmen/handskar o lägger det på marken.
Ser då en pikebuss glida upp på gatan bakom han o inser att det finns 0 chans att ta på sig hjälmen o åka från plats o bestämmer sig för att strunta i detta o lämnar rätt så kvickt utan hjälm/handskar.

Polisen får troligen en skymt av ansiktet o ser plåten.
Kan dom/orkar dom göra nått åt det?
Med hjälm på huvet vet jag redan frågan.

Edit, ja jag skriver som en kratta men försöker igen då :)

Last edited:
"Personen sätter sig då på hojjen men hinner ejj plocka på sig hjälm/handskar.
Poliserna får kanske en liten skymt av ansiktet (plåten med), hjälm/handskar är försvunna från platsen när personen återvänder en stund senare för att kolla."

:va
Är jag trött nu eller? Hänger inte riktigt med i svängarna...

är de du el din kompis som komma åka dit? :D

Jag tror att de tar DNA-test på de hårstrån som finns i hjälmen, sen är det buren som gäller för personen. :rolleyes:

Jag tror det är som följer.

Freddola har busat på hojen och blivit sedd av polisen som kör förbi när han står bredvid och snackar med polaren. Lagens långa arm ser ansiktet och Freddolas skylt innan han drar iväg utan att få på sig hjälm och handskar som blir kvar på marken.
När Freddola efter en stund återvänder har konstaplarna plockat hjälm och handskar för Freddola. Han undrar nu om det kan komma att ringa på dörren ikväll?

Rätt så?

DNA testet kan dom ju göra efter DROGtestet... lr så är det bara så att hissen inte går ända upp för någon!

Öh... skaplig adrenalinkick av att ha stuckit från HarryHaffa eller????
Sitt ner och andas lungt...

Det mest förvirrande är vem som tagit hjälm och handskar när han kommer tillbaka. Polisen? Adnan Gangster? :va

99.99% polisen.

Öh... skaplig adrenalinkick av att ha stuckit från HarryHaffa eller????
Sitt ner och andas lungt...

Skillnaden är att personen i fråga ejj hade hjälm på sig o polisen troligen fick en skymt av ansiktet, det som gnager personen.

Last edited:
99.99% polisen.

Skillnaden är att personen i fråga ejj hade hjälm på sig o polisen troligen fick en skymt av ansiktet, det som gnager personen.

Det jag inte fattar är att polisen hade väl inte sett något hända innan dom kom till platsen därifrån han drog utan hjälm och kalsonger, dvs varför stack han?

Det jag inte fattar är att polisen hade väl inte sett något hända innan dom kom till platsen därifrån han drog utan hjälm och kalsonger, dvs varför stack han?

Innan parkeringen skedde så hade han varit ute o busat runt en lite stund.
Så dom har högst troligen sett han då.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...