Tjeckiens Grand Prix Brno

Tiderna från kvalet

MotoGP
1. Casey STONER - Ducati - 1'56.884
2. Nicky HAYDEN - Honda - 1'57.164
3. Dani PEDROSA - Honda - 1'57.179
4. John HOPKINS - Suzuki - 1'57.567
5. Randy DE PUNIET - Kawasaki - 1'57.599
6. Valentino ROSSI - Yamaha - 1'57.640
7. Loris CAPIROSSI - Ducati - 1'57.665
8. Chris VERMEULEN - Suzuki - 1'57.699
9. Colin EDWARDS - Yamaha - 1'57.702
10. Sylvain GUINTOLI -Yamaha - 1'57.732
11. Shinya NAKANO - Honda - 1'57.969
12. Carlos CHECA - Honda - 1'58.143
13. Alex BARROS - Ducati - 1'58.204
14. Toni ELIAS - Honda - 1'58.264
15. Makoto TAMADA - Honda - 1'58.399
16. Anthony WEST - Kawasaki - 1'59.386
17. Kurtis ROBERTS - KR 212 - 1'59.446
18. Ivan SILVA - Ducati -1'59.721

125GP
1. Gabor TALMACSI - APRILIA - 2'06.861
2. Hector FAUBEL - APRILIA - 2'07.402
3. Mattia PASINI - APRILIA - 2'07.429
4. Tomoyoshi KOYAMA - KTM - 2'08.155
5. Lukas PESEK - DERBI - 2'08.200
6. Randy KRUMMENACHER - KTM - 2'08.421
7. Sergio GADEA - APRILIA - 2'08.578
8. Sandro CORTESE - APRILIA - 2'08.614
9. Pablo NIETO - APRILIA - 2'08.694
10. Pol ESPARGARO - APRILIA - 2'08.712
11. Michael RANSEDER - DERBI - 2'08.952
12. Simone CORSI - APRILIA - 2'08.955
13. Bradley SMITH - HONDA - 2'09.375
14. Roberto TAMBURINI - APRILIA - 2'09.392
15. Alexis MASBOU - HONDA - 2'09.463
16. Joan OLIVE - APRILIA - 2'09.652
17. Andrea IANNONE - APRILIA - 2'09.726
18. Esteve RABAT - HONDA - 2'09.729
19. Mike DI MEGLIO - HONDA - 2'09.734
20. Lorenzo ZANETTI - APRILIA - 2'09.845
21. Federico SANDI - APRILIA - 2'09.847
22. Raffaele DE ROSA - APRILIA - 2'10.055
23. Robert MURESAN - DERBI - 2'10.328
24. Stefano BIANCO - APRILIA - 2'10.477
25. Nicolas TEROL - DERBI - 2'10.546
26. Hugo VAN DEN BERG - APRILIA - 2'10.598
27. Steve BONSEY - KTM - 2'10.786
28. Joey LITJENS - HONDA - 2'10.820
29. Dominique AEGERTER - APRILIA - 2'11.121
30. Ricard CARDUS - APRILIA - 2'11.176
31. Toni WIRSING - HONDA - 2'11.808
32. Daniel WEBB - HONDA - 2'11.933
33. Simone GROTZKYJ - APRILIA - 2'11.942
34. Dino LOMBARDI - HONDA - 2'13.359
35. Michal PRASEK - HONDA - 2'13.786
36. Karel MAJEK -FGR - 2'15.108
37. Karel PESEK - APRILIA - 2'15.723
 
Last edited:
Last edited:
"Well, I think it's a pretty general consensus across the board amongst the riders that electronics are making it very difficult to find the opportunity, to create the ability or the opportunity to pass somebody. Everybody gets on the gas at about the same time, the electronics all work just about the same, and going off into the corner it's now just a push come to shove on the brakes. I think the racing would be better without electronics. Yeah, I think seeing bikes sideways—even a couple of years ago, back when they were still 1000s, the racing was better, I think. Electronics are definitely the way everything's headed, and if you use Formula One as the motorsports Mecca, the draw, the thing everybody looks at, that racing's gotten boring too. The only place they pass now is in the pits, and unfortunately for MotoGP, we don't do pit stops. The only time they do is when it goes from wet to dry, or dry to wet. My opinion is, electronics have really made the average guy be able to go out and go fast, and everybody qualifies really, really well, and I think that we're paying too much attention to that."
Kevin Schwantz

Fast, han vet ju inte så mycket för han körde ju förr ...
 
6:a och 7:a! :tummenupp
 

Bifogat

  • brnoredbull.JPG
    brnoredbull.JPG
    111.3 KB · Visningar: 160
Samanlagda kvaltider för 250. Wildcardsen på Zonzeng-hojarna + Jiri Mayer kvalade inte in. Poletiden är en putsning av det gamla kvalrekordet med 0,893sek ifrån 2005.

250GP
1. Jorge LORENZO - APRILIA - 2'01.368
2. Alex DEBON - APRILIA - 2'02.026
3. Andrea DOVIZIOSO - HONDA - 2'02.036
4. Alex DE ANGELIS - APRILIA - 2'02.148
5. Hector BARBERA - APRILIA - 2'02.568
6. Yuki TAKAHASHI - HONDA - 2'02.690
7. Julian SIMON - HONDA - 2'02.907
8. Shuhei AOYAMA - HONDA - 2'02.945
9. Mika KALLIO - KTM - 2'02.956
10. Hiroshi AOYAMA - KTM - 2'03.009
11. Alvaro BAUTISTA - APRILIA - 2'03.026
12. Thomas LUTHI - APRILIA - 2'03.372
13. Aleix ESPARGARO - APRILIA - 2'03.788
14. Marco SIMONCELLI - GILERA - 2'03.890
15. Taro SEKIGUCHI - APRILIA - 2'04.049
16. Roberto LOCATELLI - GILERA - 2'04.057
17. Dirk HEIDOLF - APRILIA - 2'04.535
18. Fabrizio LAI - APRILIA - 2'04.797
19. Ratthapark WILAIROT - HONDA - 2'04.853
20. Efren VAZQUEZ - APRILIA - 2'05.157
21. Karel ABRAHAM - APRILIA - 2'05.258
22. Jules CLUZEL - APRILIA - 2'06.005
23. Alex BALDOLINI - APRILIA - 2'06.210
24. Imre TOTH - APRILIA - 2'06.372
25. Eugene LAVERTY - HONDA - 2'06.543
26. Dan LINFOOT - APRILIA - 2'07.120
 
Last edited:
Kvaltiden i 250GP är snabbare än vad Doohan någonsin kört på Brno. Kval och race inräknat. Man får gå till '00 som Biaggi körde snabbare än så på ett kval och '02 för en hitta en bättre tid satt på ett race med en 500. Då är Brno ändå ganska mycket en effektbana och man klagar på hur ojämn beläggningen är nu på banan.
 
Kommer Dovizioso vara kvar i 250 nästa år? Ngn som vet? Det känns som att han är winner-material, men att Hondan inte orkar med. Hur länge är han nöjd med att vara bästa Honda?
 
Saidas tipsrad

1. Stoner
2. Hopper
3. Carpirex
4. Hayden
5. Peddo
 
3115243 Kommer Dovizioso vara kvar i 250 nästa år? Ngn som vet? Det känns som att han är winner-material, men att Hondan inte orkar med. Hur länge är han nöjd med att vara bästa Honda?
Lite snack om D´Antin Ducati för honom. Han är ju gammal världsmästare så potenialen finns.
 
Kvaltiden i 250GP är snabbare än vad Doohan någonsin kört på Brno. Kval och race inräknat. Man får gå till '00 som Biaggi körde snabbare än så på ett kval och '02 för en hitta en bättre tid satt på ett race med en 500. Då är Brno ändå ganska mycket en effektbana och man klagar på hur ojämn beläggningen är nu på banan.

Kul info Anders!:tummenupp
 
Inte så bra focus på vissa hojbilder :rolleyes:
..

Det fanns nog en anledning på dom bilderna till det. :D

Men det kan bli rätt coola foton även om man inte har full focus på hojen.
Som detta:
K07LWEST040.jpg
 
Bilder från gårdagens Red Bull race.
 

Bifogat

  • b16.JPG
    b16.JPG
    51.1 KB · Visningar: 37
  • b15.JPG
    b15.JPG
    61.5 KB · Visningar: 41
  • b14.JPG
    b14.JPG
    59 KB · Visningar: 35
  • b13.JPG
    b13.JPG
    63.3 KB · Visningar: 37
  • b12.JPG
    b12.JPG
    65.7 KB · Visningar: 51
  • b7.JPG
    b7.JPG
    113.9 KB · Visningar: 50
Några bilder på hur dom olika märkenas kvaldäck ser ut efter ett varv..
 

Bifogat

  • b9.JPG
    b9.JPG
    64 KB · Visningar: 137
  • b10.JPG
    b10.JPG
    51.6 KB · Visningar: 125
  • b11.JPG
    b11.JPG
    75.1 KB · Visningar: 126
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top