Körkort 2007

Mohaaaaaaa!!! fixa kortet idag!! Så jävla skönt!!

ses på vägarna:)

nejmen!

Nu är även jag en ärlig och stolt del av mc kollektivet! Så himla najs, trökigt att det regnade bara men huvudsaken är att det gick vägen, och det gjorde det! *whiie*:tummenupp

Uppdaterade mitt A1 kort idag! :)
Då är det bara att skaffa hoj kvar då...

Ännu en som uppgraderat sig:banana

Min 1a på kortet försvann från mitt rosa plastkort förra Tisdagen:yoparty
Men jag har inte fått mitt nya körkort än, utan får fortfarande använda mitt gammla kk ihop med lappen jag fick av vv-gubben, skall det ta så här låång tid att få sitt nya körkort:confused:

Ännu en som uppgraderat sig:banana

Min 1a på kortet försvann från mitt rosa plastkort förra Tisdagen:yoparty
Men jag har inte fått mitt nya körkort än, utan får fortfarande använda mitt gammla kk ihop med lappen jag fick av vv-gubben, skall det ta så här låång tid att få sitt nya körkort:confused:

Jag har fortfarande gamla kortet + lapp jag med.

Nu så!!

Tog A-kortet idag i tullinge, kl16 hade jag det i handen. Hur skönt som helst.
Önskar alla som är på väg att ta A-kort lycka till!

Grattis! Vad fick du köra för väg?

Jag fick köra ut mot bulten sedan vänster in på en grusväg, köra 500 meter på den sedan vända, sedan mot bulten igen och vända vid grustaget. Tillbaka och förbi flygplatsen, sedan höger in i ett villaområde. Där fick jag starta i backe sedan ut ur villaområdet och tillbaka till VV. Hur skönt som helst men nervös som f*n.
Curiosa: 5-7 min körning gick åt på flygplatsen då vägen vi skulle åka ut var avspärrade så vi fick vända och ta en annan väg. :)

Last edited:
Klarade teorin

Tja klarade teorin i lördags.
Fanns inga tider i sthlm så jag fick åka ner till Örebro.
Det var det ju värt fick 64 rätt och ett slarv fel men va fan det gör ju inte så mycket.
Har ringt och bokat tid för upp körning.
Det blir den 29 september i barkaby.
Finns det någon här som har körtupp i barkaby som vet vart man kan tänkas åka?

Har uppkörning på måndag och har fortfarande inte lyckats sätta krypbanan :mad: Hatar den skiten. Fick prova den "lätta" krypbanan och den var ju inge svår men chansen att få den på måndag är minimal.
Allt känns så jävla hopplöst just nu. :huvet

Har uppkörning på måndag och har fortfarande inte lyckats sätta krypbanan :mad: Hatar den skiten. Fick prova den "lätta" krypbanan och den var ju inge svår men chansen att få den på måndag är minimal.

Hade också stora problem med den, la säkert 80% av mina lerktioner på den sura banan :). Upp med blicken och titta dit du ska, till sist kommer det.

Vi gjorde en fuling när jag och 3 andra från min skola skulle köra upp. Vi körde det första passet på morgonen och var på plats på banan 2 timmar innan och övade. Innan vi lämnade banan satte vi upp den gula banan (den lätta) på det stället som uppkörningen skulle börja. Körkortsförättaren hade ju naturligtvis kunnat ändra men det blev att vi körde den gula :).

Är det ngn som kuggat på krypbanan för att det gick för fort?

Jag har uppkörning i slutet på september och det mesta sitter nu.

Klarar den svårare krypbanan utan att sätta i foten men tycker att jag kör den lite fort samt att vid rundningen vid sista konen brukar det sluta med jag behöver varva upp en hel del för att inte tappa balansen vilket leder till att jag får lite väl hög fart...:huvet

//TommyGun

Ja tror alla har svårt för krypbanan, tror felet många gör är att köra för sakta så man tappar balansen prova pytte lite mer gas och varva friskt 4-5krpm o lek me kopplingen så ska du se att de går bra. jag hade själv svåra problem med krypbanan men rätt som de va så satte jag den på varje försök. Körde väl totalt 2h krypbana 1h trafik 1h manöverbanan när jag övnings körde med skolan.

Hur som helst tog jag mitt kort kl 09:00 i tisdags 14aug :))). Först ut på banan o trafik fick göra om min bromsning från 70km/h vet inte va ja gjorde för fel på första. Så träna på bromsning med den är dom nog hårdast på min uppkörare kugga en på bromsning och en på krypkörning medans ja väntade.
Lycka till!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!