Tröttsamma uttryck!

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Nu har jag stört mig otroligt länge på ett uttryck som tycks användas hur som helst av diverse kverulanter. Uttrycket är: "sparkar på den som redan ligger ner". Det finns egentligen ingen regel för när det inte kan användas, går mjölkpriset upp används det, går fastighetsskatten ner används det, blir man omkörd av en gixxer används det. Kan ingen komma på ett bättre synonym än detta? Stör du dig på något uttryck?

Har dessvärre inget bättre uttryck att komma med, däremot retar jag mig på uttrycket "spindeln i nätet". Och då menar man förstås nån som ska sammordna och hålla i alla trådar (antar jag) men när man tänker på vad spindeln i nätet faktiskt gör, tycker jag att det är ett helt idiotiskt dumt uttryck.

"Hej, och välkommen hit! Det är jag som är spindeln i nätet - fastnar du äter jag upp dig!"

.

Har dessvärre inget bättre uttryck att komma med, däremot retar jag mig på uttrycket "spindeln i nätet". Och då menar man förstås nån som ska sammordna och hålla i alla trådar (antar jag) men när man tänker på vad spindeln i nätet faktiskt gör, tycker jag att det är ett helt idiotiskt dumt uttryck.

"Hej, och välkommen hit! Det är jag som är spindeln i nätet - fastnar du äter jag upp dig!"

.

Jo, det är ett riktigt larvigt uttryck - ännu värre är att man ser det i diverse olika platsannonser.

Allting som innehåller "typiskt svenskt". Exempel, "det är så typiskt svenskt att ..." osv

Andra höjdare är ju:

- "Vart är sverige på väg?!"

Vaddå påväg!? Landmassan är ju knappast på segeltur till västindien!

Ett annat SH-specifikt utryck som är rätt patetiskt är "hojbröder". :hihi

1. "Tack snälla" säger stockholmarna. Vaddå jävla snälla? Tack så mycket, tack det var vänligt, tack det var snällt men inte tack snälla!

2. "Tänk att inte folk kan skilja på mitt och ditt." Kommentar överflödig.

3. "Jag beklagar sorgen." Klassiker.

4. "R.I.P." Annan klassiker.

så fort en konversation på msn startar frågar den andre "vad görs?" ALLTID:mad:

annars stör jag mej extremt mycket på att man inte får kritisera invandrare, ha på sej en sverigetröja eller en sätta på en sverigeflagga på hojen på nationaldagen(:rolleyes: ) utan att bli kallad "jävla rasist"

"Hur mår du?"

Det stör jag mig på som fan!
Ännu värre är "är allt bra?" Jag säger alltid "nej" och ser nedstämd ut. Eftersom frågeställaren i 99 fall av 100 inte är intresserad av att veta hur man mår (reklamradiosyndromet) är det kul att se förvirringen och påföljande tunghäfta.

"Har du inte fått nåt på länge?"

Som om att kuk skulle vara nån slags svåröverkomlig drog som orsakar nån slags abstinens.

Ännu värre är "är allt bra?" Jag säger alltid "nej" och ser nedstämd ut. Eftersom frågeställaren i 99 fall av 100 inte är intresserad av att veta hur man mår (reklamradiosyndromet) är det kul att se förvirringen och påföljande tunghäfta.

Är allt bra är värst, absolut. Brukar göra som du gör när folk frågar mig det.

Svar i trådar som lyder: "Klockrent!" eller "word!".

Hoppas att alla ni som använder det får herpes.

"Den där jävla borgerliga regeringen! :mad: "

"Di här jävvla stöllera" brukar det heta på mitt jobb, men jodå, jag håller med.

Sen har jag mitt personliga hatobjekt; "Jag vet hur det känns". Låt mig då tala om för dig att du inte har en jävla aning om hur jag känner mig.

Back