Blev jagad igår av en galning!

Status
Ej öppen för fler svar.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Igårkväll va jag ute och rullade runt lite i stan och kikade läget lite på hojen... Såg en ensam tjej som kom cyklande på cykelbanan bredvid vägen och en gammal risig bil som körde 10 meter bakom lika sakta som hon cyklade. Tyckte att det verkade misstänkt så jag följde efter lite på avstånd för att titta så inte han förföljde henne eller nåt.

Lite långre bort på en ganska mörk plats så kör bilen ikapp tjejen och vevar ner rutan och pratar med henne. Hon pratar väl med honom i en halvminut innan hon sätter sig på cykeln och cyklar vidare, men han i bilen kör ikapp henne än en gång och ska prata med henne. Då kör jag fram och visar att jag finns i närheten och ser vad han pysslar med. Sätter på mig hjälmen igen och börjar åka när jag ser att bilen följer efter mig i full fart, så jag slänger upp hojen på bakhjulet och vinkar för att irritera honom lite till och vänder och kör mot honom(med en refug emellan). Även han vänder också och gasar efter ännu snabbare. Jag kör hela tiden ganska sakta så han ska hänga på... Efter att han har jagat mig i ca 5 minuter så drar jag på fullt och stänger av lysena så han inte ser vart jag kör, svänger in på en avtagsväg där jag vet att det finns en lite grusväg med betongsuggor så han inte kan komma igenom. Han har tydligen sett var jag svängt och jag väntar in honom bakom suggorna och vinkar en sista gång innan jag försvinner in i mörkret. :)

Jag har funderat nu i efterhand om dom kände varandra och att dom såg mig som nåt hot. Men tjejen tittade aldrig på honom i bilen förutom när han körde in framför.

Ångrar lite nu i efterhand att jag inte lekte lite mer med honom... Kunde ha tagit med honom på en repa genom hela stan! :)
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
hehe, lite små läskigt. tänk om det hade varit någon sjuk jävel som körde på dig?
förövrigt kul läsning :D
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
haha...fyfan.....tänk om du lekte med en psykopatisk yxmördare....hade du råkat snava på en snigel med hojjen så hade han slajsat upp dig !! vem vet :3freak
Men du kanske räddade den lille flickan från en säker påsättning i nått buskage !!! stor eloge för det :yoparty

tror fan inte att ja hade vågat leka med honom sådär......såg han farlig ut eller ?
svensk ? gammal ?
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Hehe, tror du gjorde rätt. Känner man varandra låter man inte tjejen cykla? Låter som riktiga knatte, fnatte, chatte, kaffe latte och blatte fasoner på han i bilen. Bra gjort
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Eller så kanske de var civilare som snackade med henne och trasig reflex o du hade fått fete bötern om du stannat.. :tungan

Men de låter mest som om de va nån som ville tjejen någon fuffens :mad:
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
helt rätt gjort. skulle gjort precis likadant själv, tänk om det var din tjej som cyklade, då skulle nog du va glad om en mc åkare gjorde likadant.

Synd att det blir mer å mer ovanligt att folk ingriper nu för tiden. Blir mer å mer " sköt dig själv, skit i andra" lixom.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hade man haft motard så inga problem :D man kommer ju fram snabbt överallt med sådan *saknar Husan*
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
alltid ta reg-nr på bilen.. sen är det bara att använda det underbara internet och bilregistret att kolla upp ALLT vad gäller bilen och dess ägare mm mm :tummenupp

Bra gjort f.ö. !
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ironi mode on: Synd att du inte hade en trial, så du hade kunnat hoppa upp på takCet okk ta framm KJettinGen...

Ironi mode off: Bra gjort! :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bara en liten tanke: kan han ha sett din regskylt? Risken finns ju att det inte var världens friskaste typ som just nu håller på att söka upp dig...
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Du vinkade för att irritera honom litet till... vände och körde mot honom, och fortsatte ganska sakta så han skulle hänga på... :va

Att visa närvaro för den händelse att det hade varit en hotfull situation för tjejen är skitbra civilkurage. Men hur tänkte du sen - eller gjorde du det? Du vet aldrig vem det är som sitter i bilen bredvid, det kanske är en timid kamrer - eller en beväpnad yrkeskriminell. Att provocera folk bara för att det är kul, gör man bara fram tills man råkar på fel person...:rolleyes:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Bara en liten tanke: kan han ha sett din regskylt? Risken finns ju att det inte var världens friskaste typ som just nu håller på att söka upp dig...

förvisso kan de va så att han blir det, men de är kanske priset som hero man får ta? jag tycker de va bra gjort man vet aldrig va de kunde ha hänt tjejen på cykeln annars.
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
haha...fyfan.....tänk om du lekte med en psykopatisk yxmördare....hade du råkat snava på en snigel med hojjen så hade han slajsat upp dig !! vem vet :3freak
Men du kanske räddade den lille flickan från en säker påsättning i nått buskage !!! stor eloge för det :yoparty

tror fan inte att ja hade vågat leka med honom sådär......såg han farlig ut eller ?
svensk ? gammal ?

Invandrare mellan 40-50...

Bara en liten tanke: kan han ha sett din regskylt? Risken finns ju att det inte var världens friskaste typ som just nu håller på att söka upp dig...

Saknar skyltbelysning! :tummenupp
 
Last edited:

@ngel

Guest
:klappar
Man snackar om vägens riddare ... Du tillhör en av dom utan snack!
Heder till dig! Vaket att se vad som ev. höll på att hända.. Tror tjejen är yber tacksam för att du var där då...
Jag hade varit det!

Fast du ska vara tacksam att inte snubben i bilen fick tag på dig... Förstår att det var lockande att driva med honom mer... Sådana typer som han ska man använda en osthyvel på... på ett speciellt ställe :D

Oavsett vad ... Snyggt gjort!
Dagens ros till dig!
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Du vinkade för att irritera honom litet till... vände och körde mot honom, och fortsatte ganska sakta så han skulle hänga på... :va

Att visa närvaro för den händelse att det hade varit en hotfull situation för tjejen är skitbra civilkurage. Men hur tänkte du sen - eller gjorde du det? Du vet aldrig vem det är som sitter i bilen bredvid, det kanske är en timid kamrer - eller en beväpnad yrkeskriminell. Att provocera folk bara för att det är kul, gör man bara fram tills man råkar på fel person...:rolleyes:

Sant sant... Men till en början så ville jag bara vara säker att han verkligen följde efter mig så jag inte bara inbillade mig. Men när jag fick det bekräftat så höll jag ganska goda marginaler.

Ironi mode on: Synd att du inte hade en trial, så du hade kunnat hoppa upp på takCet okk ta framm KJettinGen...

Ironi mode off: Bra gjort! :tummenupp

Hahaha... Nästa gång... Nästa gång smällerRe DirekCt!1!!
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top