FreddaGädda
Guest
Nu är jag hemma och sjuk IGEN. Kan väll gissa att det här är ungefär fjärde gången sen april, om man räknar bort de mindre gångerna jag jobbat ändå, vilket är kanske två ggr.
Jag känner när det kommer smygandes, precis som en förkylning, är sen sjuk i en till tre dagar, sen fullt frisk igen.
Symtom:
-Svaghet
-Trötthet (Sovit i 17-18 timmar inatt)
-Smått svullen, känns tydligast i ansiktet och händerna
-Något frånvarande känsel, ungefär som om man skulle ha kirurghandskar på sig.
-Blir under tiden ibland öppet mål för led- och benhinneinflammation.
-Stel utav bara helvete i nacken
-Huvudvärk
-Blåsor i munnen
-Skakis
Symtom som skulle korrelerat med vanlig förkylning men är frånvarande:
-Snor
-Hosta
-Halsont
-Förlorad aptit
-Lock för öronen
-Hög hjärtaktivitet
-Lång sjuktid
-Feber
Jag var hos läkarn' för kanske 1½-2 år sedan för detta, och de sade då att det lär vara ett virus som går över av sig självt. Skulle kommit in för blodprov men orkade aldrig gå upp för att vara där klockan kvart i sju på morgonen utan mat i magen, vilket man behövde.
Det gick faktiskt över ett tag. Det rör sig om kanske 4-8 månader, sen kom det tillbaka igen. Och nu vet jag inte om det stämmer, men jag har fått en känsla av att det är värre på sommaren.
Vad fan är det för nåt? Det lär ju vara ett virus och inte bakterier, men hur blir man av med ett sånt då? Penicillin?
Jävla sjukdomar
Jag känner när det kommer smygandes, precis som en förkylning, är sen sjuk i en till tre dagar, sen fullt frisk igen.
Symtom:
-Svaghet
-Trötthet (Sovit i 17-18 timmar inatt)
-Smått svullen, känns tydligast i ansiktet och händerna
-Något frånvarande känsel, ungefär som om man skulle ha kirurghandskar på sig.
-Blir under tiden ibland öppet mål för led- och benhinneinflammation.
-Stel utav bara helvete i nacken
-Huvudvärk
-Blåsor i munnen
-Skakis
Symtom som skulle korrelerat med vanlig förkylning men är frånvarande:
-Snor
-Hosta
-Halsont
-Förlorad aptit
-Lock för öronen
-Hög hjärtaktivitet
-Lång sjuktid
-Feber
Jag var hos läkarn' för kanske 1½-2 år sedan för detta, och de sade då att det lär vara ett virus som går över av sig självt. Skulle kommit in för blodprov men orkade aldrig gå upp för att vara där klockan kvart i sju på morgonen utan mat i magen, vilket man behövde.
Det gick faktiskt över ett tag. Det rör sig om kanske 4-8 månader, sen kom det tillbaka igen. Och nu vet jag inte om det stämmer, men jag har fått en känsla av att det är värre på sommaren.
Vad fan är det för nåt? Det lär ju vara ett virus och inte bakterier, men hur blir man av med ett sånt då? Penicillin?
Jävla sjukdomar
Last edited:
. Vc-läkare gör mig