Vad i helvete!!???

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Egentligen inte alls, på något sätt Vad i helvete...

Vad fan är det för fel på folk?

Såg för någon timme sedan en kille (tror jag) på en svart Ducati Monster (typ) vid Londonviadukten som satt med ett litet barn i 5-10-årsålderns mellan sig själv och tanken. Ekipaget fortsatte sedan förbi Henriksdal, svängde sedan av vid Hammarby sjöstad. Vare sig han själv eller barnet bar någon annan skyddsutrustning än enbart hjälm, killen hade dessutom kortbyxor. Vad ni alla gör på detta forum i form av diverse olagliga aktiviteter skiter jag i, men när en tredje part, och i detta fall ett barn blir inblandat i era tokigheter, då låter jag genast moralens piska vina, i detta fall i form av detta inlägg. Förvisso körde personen väldigt lungt, men med tanke på hur oerhört oskyddade vi är i trafiken anser jag detta vara helt åt helvete fel. Men jag kanske har fel, detta är kanske något folk gör varje dag... Snälla, säg att så inte är fallet.

Last edited:
Brukar låta grabben åka med en sväng runt huset på tomten, men fan inte ute i trafiken.
Men alla är vi olika.
Mina 5 cent

så har jag också åkt när jag var liten och jag lever

vad är säkrare

en kille på en monster som är van att köra + skjuts, båda med hjälm

ynglingar på trimmade EU-mopeder, utan hjälm och kör som vettvillingar?

Äh, så länge inget händer brukar det ju vara ok.... det har jag lärt mig här på SH :rolleyes:

Slikt ser man ofta här, orka bry seg om vad andre människor gjör. som du sa kjörde han lungt. Fråga: finns det nånn lag som säger att man inte får åka med små barn?

Ska man hämta ett barn på stan för att förstärka bemanningen (bebarningen) i syverkstaden som man har i källaren så kan man ju inte komma klädd i full hojmundering. Då blir barnen skrämda. Istället får man se till att vara lite mer casual klädd så man kan fronta dem. Därefter väljer man ett barn som ser ut att kunna jobba hårt och som verkar ha hög känsla för kvalitét och alltså kommer att sy bra utan att slarva.
Därefter snackar är man lite hygglig och erbjuder dem sen en kort hojtur... Väl uppe på hojen kommer de inte undan utan man brassar iväg mot källaren där man kedjar fast dem.

Och alla moralkärringar kan väl bara hålla tjeFten för ni gnäller inte lika mycket när vi kan dumpa priserna ytterligare på era fotbollar, skinnjackor och andra produkter där små barnhänder är perfekta som kommer åt att sy...

Han skjutsade alltså sitt barn med hjälm på både han o ungen lite lungt.
HELT SJUKT HÅLLER MED!!!!!!! (ironi för dom som inte fattar)

Kmr ihåg när jag liten, kanske 7-10 års ålderna o fick åka med på farsan hojj.
Fyfan vad kul det var. Gasa gjorde han oxå trots han är välldigt rädd om mig.

och du är säker på att killen är medlem här på SH efter som han kör en ducce :tummenupp :tummenupp

Bra bra jag tar verkligen åt mej av dit inlägg känns som att du skäller ut någon av ren frustation se så ANDAS :pannkyss

Han skjutsade alltså sitt barn med hjälm på både han o ungen lite lungt.
HELT SJUKT HÅLLER MED!!!!!!! (ironi för dom som inte fattar)

Kmr ihåg när jag liten, kanske 7-10 års ålderna o fick åka med på farsan hojj.
Fyfan vad kul det var. Gasa gjorde han oxå trots han är välldigt rädd om mig.

håller med

Last edited:
Många som kör mc i dagens läge tyckte nog att det var roligt att bli skjutsad när de var små....då gnälldes det minsann inte.:rolleyes:

Fick själv åka med på motorcykel på det sättet när jag var liten grabb och det var grymt kul då.

Folk gör väl som de vill, men jag skulle aldrig göra det i den typen av trafik iaf.

Tänk på att på den motorcykeln så sitter det en liten människa och HÅLLER I SIG MED BARA HÄNDERNA! Idag, 2007 :näsblod :huvet

Till trådskaparen: Åk inte till Asien! Då skulle du inte göra annat än att förfasa dig över hur många ungar, meloner, hundar, och får dom får plats med på samma mc:D

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back