Ktm 690

40 mil nu, växlarna börja gå i ordentligt utan problem:tummenupp
Den känns lite snabbare, blir bättre o bättre allt eftersom den börjar bli inkörd. Ska börja gasa ordentligt snart.
Bara 60 mil kvar tills det åker på Wings alternativt Acra helsysystem.
A jag gillar fan hojen mer o mer, man kan ligga på bra mycket snabbare på småvägarna med nya hojen jämfört med 640'n jag hade innan det går ju både att svänga och bromsa hehe.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Låter sweet hakis, har själv 70 mil kvar till servicen när Akra åker på :D.
Nu låter det inte så roligt från piporna eller som polarna säger "Det låter som en symaskin". Han kör en 640 med Akra.
 
Låter sweet hakis, har själv 70 mil kvar till servicen när Akra åker på :D.
Nu låter det inte så roligt från piporna eller som polarna säger "Det låter som en symaskin". Han kör en 640 med Akra.

Göttans, vet du vad dom gör exakt på första service? Olja, filter, ventiljustering... är det något mer kanske? Hade varit kul att veta.

Hehe symaskin var det ja.....
Ganska behagligt ljud, man kan ha motorn igång o snacka med polarna ändå.
Det är ingen på stan som skakar på huvudet och räcker finger samtidigt som dom håller för öronen... huliganfaktorn är verkligen noll,noll.:hojraket

Men som dom säger, loud pipes save lives. Det måste låta lite när man kommer, min förra hoj lät lite väl mycket typ 130db+ hehe.
Kanske ska behålla insatserna i och se hur det blir först denna gången.
 
Hallå!

Är lite nyfiken hur det har gått för er med nya 690:in, motsvarar den förväntningarna eller är den rutten? Jag har beslutat mig för att uppdatera lite i garaget..
 
Hallå!

Är lite nyfiken hur det har gått för er med nya 690:in, motsvarar den förväntningarna eller är den rutten? Jag har beslutat mig för att uppdatera lite i garaget..

Skulle också vara roligt att höra vilken effekt ni fått med akrapovic och andra - är 690-motorn riktigt begränsad av orginalsystemet?
 
Jag är väldigt nöjd med min 690, den motsvarar mina förväntningar + lite till men visst märks det att man behöver byta pipor för att den ska andas bra. Det låter knappt något från original piporna, bra mycket tystare än en 640 med original pipor. Jag kommer att byta piporna nästa vecka när 100 milaservicen görs samt mappa om insprutningen. Förhoppningsvis kommer det att bli en stor skillnad mot original. Jag har inte bänkat i original utförande men funderar på att göra det efter att jag bytt piporna.

Med den nya motorn går det att köra på motorvägen utan problem men det är inge roligt. Växellådan blir bara bättre och bättre, var lite trög i början. Bromsarna är grymma tycker jag.
 
Vilken tur! Eftersom jag nu beställt en utan att provköra.. :)
Blev lite Acra + chip, så jag hoppas jag inte köpt fel..!
 
Du har gjort ett bra val :tummenupp .

Jag hör av mig när Acra + mappningen är gjord om det är någon skillnad.
 
Du har gjort ett bra val :tummenupp .

Jag hör av mig när Acra + mappningen är gjord om det är någon skillnad.

Det ska bli intressant att höra då jag har funderat lite till och från. Dock ska jag erkänna att jag är mest sugen på en 660...
 
Så, då va pärlan hemma och har hunnit rulla ca 50 mil. Har faktiskt bara positivt att säga hittils... Men, vet nån om det finns färdiga reg. plåtshållare
att köpa?? Ser nästan ut som dom mekat dit en framskärm från en sx50 ibak..:va

Verkar finnas många som är "vassa" på att hitta bra grejer på nätet, jag är inte en av dom!

Mvh Dan
 
Så, då va pärlan hemma och har hunnit rulla ca 50 mil. Har faktiskt bara positivt att säga hittils... Men, vet nån om det finns färdiga reg. plåtshållare
att köpa?? Ser nästan ut som dom mekat dit en framskärm från en sx50 ibak..:va

Verkar finnas många som är "vassa" på att hitta bra grejer på nätet, jag är inte en av dom!

Mvh Dan

Gör en egen.... skall visa hur vi gjorde med våran demo!!:tummenupp
Bild kommer senare
 
Såg ni bilden i Bike som kom igår på 690 Adventure?

De loosade truckerpiporna men la till ytterliggare ett par anknäbbar i fronten. Nån som kan fixa fram bilden??
 
faktum är jag "slängde" ihop en igår.. Men skulle kännas bättre att köpa en som är uträknad (perfekt)! Hur är det annars med roliga och förmodligen onödiga grejer till 690:in? Till min 640-05 sprutade det saker.
 
Lite bilder från våran demo.
 

Bifogat

  • DSC00136.JPG
    DSC00136.JPG
    71.6 KB · Visningar: 430
  • DSC00137.JPG
    DSC00137.JPG
    77.4 KB · Visningar: 334
  • DSC00138.JPG
    DSC00138.JPG
    83.1 KB · Visningar: 347
Har inte upplevt några problem med det, däremot känns den väldigt "strypt" i orginalskick. Väntar som ett litet på barn på julafton tills det sitter rör + chip på!
 
Har inte upplevt några problem med det, däremot känns den väldigt "strypt" i orginalskick. Väntar som ett litet på barn på julafton tills det sitter rör + chip på!

angående att den känns strypt så håller jag verkligen med, har mycket svårt och tro att det e nästan 64 hästar i hojen.
 
finns det inte någon som har provat att slänga på helsystem, dreva om o s v än? riktigt sugen på att se resultatet.
 
någon som vill berätta vad de har för försäkring och i vilket bolag, folksam ville ha 22k hel/hel för mig :näsblod
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top