forlorat kort!

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
tjena.

Råkade ut för en liten incident när jag o polaren (hercules) skulle dra ner till stranden vid 21:30 igår kväll. Mariedalsvägen o endast vi två, inte en biljävel (ju en kanske) men definitivt inte en människa, jag drar ettan o växlar vid 5k (Rr 2007) o sedan tvåan ung lika mycket kanske lite mer, då e man ju uppe i kanske 80-90 knyck, o visst fan var det människor vid slutet av vägen 2 poliser, en av dem med mig i laser siktet. så jag åker dig o tänker jaja, 75 typ bara böter. men nej 82 km/h :huvet o det är en 50 km/h sträcka. i en jävla sekund var jag uppe i den hastigheten o då står de där. så 3600 i böter plus indraget kort på plats. De var inte sura eller otrevliga utan sa till mig att jag skall vända mig till länsstyrelsen o ta ett snack med dem i och med att jag har CE behörighet som jag måste ha till arbetet.

Fråga: hur länge drar de kortet och vad kan jag göra för att göra det hela bättre? Jag har redan fixat med chefen, ett intyg som säger att jag måste ha körkort och om jag inte har det kan de tvingas sparka mig viket de kanske också gör så det är ingen bluff! Jobb och en hojsommar står på spel! HJÄLP

MVH moha

Har man körkortet som en del i sitt jobb, kanske man skall tänka på det när man kör hoj 2 ggr extra!
Finns en anledning till varför man ser till att ha bussförbindelse till sitt jobb i fall att :D

Lycka till säger jag bara. Jag har tagit det med länsstyrelsen, fixat intyg från arbetsgivare, skrivit långa brev till alla samt åklagare och tingsrätten fram och tillbaka. Det är ändå 4000 kr i böter och 4 månader utan kort.

Ps. Min kusin jobbar som lastbilschaufför, det struntade de totalt i så han förlorade både jobb och kort. Ds.

Just därför är det bra med en massa hk... bara att dra ifrån dom , dom lär alldrig ha en chans.........:yoparty

Just därför är det bra med en massa hk... bara att dra ifrån dom , dom lär alldrig ha en chans.........:yoparty

Nej, säkert inte om de är ensamma på plats och ingen sitter i bilen.

Har man riktig tur så kanske det står en polishoj och väntar en liten bit bort. Då blir det väldigt spännande helt plötsligt. Sen har de ju sin radio också.
Men som sagt, prova!

Kanske du kan plocka ut semester och tjänstledigt under den period du är utan kort så att företaget inte blir tvungen att säga upp dig eller liknande. Kanske knega nånstans tillfälligt där inte körkort är ett krav.

Det är inte helt fy skam att köra moppe och truck heller.

Lider med dig, även om jag nog tycker man får stå sitt kast.
50-väg är inte helt rätt ställe att vrida på rullen.

det kan dröjja upp till 1mån innan du ens får besked om du blir av med eller inte..

så du kan ju förbereda dig för åt minstone 1mån "semester"

Jag fick sänkt från 4 månader till 3 månader.... Skrev ett brev om att jag behövde bilen i jobbet för att kunna försörja mig...

Om du hade kollat upp deras mätinstrument och senaste kalibrering så kanske du hade klarat dig?! Och inte skrivit under...

Last edited:
mm tack för svaren. så det blir bara att bita i det sura äpplet o hoppas på det bästa, 82 på 50 sträcka tror jag leder till 2 månader indraget kort men man kan ju hoppas på att det blir bara en :gnissla

Jag stannade för att jag gick 75 när jag tittade på mätaren men det var ju efter att jag hade släppt gasen. + så var jag ju inte ensam, har inte kört med herki så mycket så jag vet inte hur han hade reagerat!? jag la ju upp straffen o får ta den i sketan osså :rolleyes:

mm tack för svaren. så det blir bara att bita i det sura äpplet o hoppas på det bästa, 82 på 50 sträcka tror jag leder till 2 månader indraget kort men man kan ju hoppas på att det blir bara en :gnissla

Jag stannade för att jag gick 75 när jag tittade på mätaren men det var ju efter att jag hade släppt gasen. + så var jag ju inte ensam, har inte kört med herki så mycket så jag vet inte hur han hade reagerat!? jag la ju upp straffen o får ta den i sketan osså :rolleyes:

thats life...

Som sagt bara hoppas att du får ditt straff sänkt,själv fick jag sänkt från 3 till 2 mån(med bil)lycka till!!:tummenupp

2 månader kan du nog glömma, fick domen i torsdags förra veckan: 4 månader för en ca 10-15 meters power wheelie ute på ett industriområde och helt ensam förutom civilaren som låg bakom, ingen hastighetsöversträdelse, länsstyrelsen kör på praxisstraffen mer och mer verkar det som och det är 4-6månader för vårdslöshet i trafik och det är det var det polisen tog din lapp för va! själv måste jag ha mitt kort i jobbet men det gav dom blanka fan i hos länsstyrelsen:confused:

Last edited:
Jag blev av med kortet för några år sedan och jag har också CE och de tog kortet 3 mån men efter lite brev från arbetsgivaren så blev det bara 1 mån.

Då finns det nog bara en sak kvar att göra. Du får helt enkelt bli chefens lilla buttboy ett tag så att han ligger på och hävdar att du måste ha ditt kort tidigare för att kunna jobba kvar.

Ibland är livet surt. :huvet

Hoppas det löser sig.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back