Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Tack för tipset! Är dock ingen hejjare på att skruva så det blir nog att lämna in den isåfall...Kan ju köra förbi en verkstad och låta dom titta på det.

Är det bilsport&Mc som gäller för en XB12:a?

Jo, är det bara en packning så är det inte farligt.

Japp - för mig är de vanliga försäkringarna hos BMC hälften så dyra som från andra bolag (och 12X:en, som jag har, kan dessutom offroadförsäkras för ~4200/hel/hel). :tummenupp
 
Grattis! :)
Hur är dom att köra? "Min" handlare tog aldrig in dem... :gnissla



Porr! :D


Jag fick den förra veckan, men hade den ner till sweden rock och jag kan säga att jag älskar den trots att sadelhöjden är lite övermäktig mig.. Den ser ju ut lite som en Honda MT5 på steroider, men kanske blir bättre när nya backspeglarna och bakänden kommer hem... Men den e sååå härlig! Du får komma förbi MC-konsult o ta en tur..
 
Tack för svaret! Jo mycket riktigt så klonkade det i växellådan ibland vid vissa växlingar och det gjorde mig lite orolig.

Tyckte även att den gick på ganska lågt varv på tomgången, speciellt när den var kall.

Hur orolig bör man vara om det läckt lite olja på "framsidan" av motorn, vid avgaskopplingen?

Ang. oljeläckaget så ligger det något i vad Jörgen säger, att det kan vara ventilkåpspackningen. Dock har jag inte varit med om det på en XB och det är nog överlag rätt ovanligt på dem. Det som dock är mer vanligt är småläckage från slanganslutningarna till oljekylaren, där kan det bildas oljedimma som fäster på främre delen av motorn. Jag vet inte exakt vart du menar med avgaskopplingen men jag kan tänka mig att det är anslutningen emellan headersen och ljuddämparen och den kopplingen ligger precis vid slangarna till oljekylet.
Är det där det läcker så är det ingen stor grej alls, i bästa fall är det bara att dra åt slangarna lite.

Nu när jag sitter och skriver så kom jag på att för bara nån månad sen så bytte jag en oljetryckskontakt som läckte olja, den sitter också på framkanten av motorn, den kan det också vara i detta fallet och det är precis som slangarna väldigt lätt fixat!

MVH
Björn
 
Olja!!
Min läcker lite olja i cylinderfoten på bakre cyl, sen lite vid oljekyl och lite vid olje pumpen. Bara att dra åt ibland så slutar det. Men nu skiter ja i det, drar ca 1liter på 150mil, de e lixom OK! Men ska riva bort cyllarna å byta dom snart endå, till större!!

Full gas!
 
Jag fick den förra veckan, men hade den ner till sweden rock och jag kan säga att jag älskar den trots att sadelhöjden är lite övermäktig mig.. Den ser ju ut lite som en Honda MT5 på steroider, men kanske blir bättre när nya backspeglarna och bakänden kommer hem... Men den e sååå härlig! Du får komma förbi MC-konsult o ta en tur..

Jo, det är snart dags att ta en långtur, så det är väl ingen omöjlighet att jag tar en Bulle-testarturne... :D
 
Akut Problem

HJÄLP !!!!

Tjejens Bulle vägrar starta.

Hon har en XB12R -04, som helt plötsligt är död.

När man slår på tändningen så rör instrumenteringen på sig, neutral och olje lampa lyser, men ingen soppapump startar.

Det verkar som om helljuset är på och det går inte att stänga av.

När man trycker på startknappen händer inget.

Batteriet är laddat och OK.

Vad göra ?
 
Ang. oljeläckaget så ligger det något i vad Jörgen säger, att det kan vara ventilkåpspackningen. Dock har jag inte varit med om det på en XB och det är nog överlag rätt ovanligt på dem. Det som dock är mer vanligt är småläckage från slanganslutningarna till oljekylaren, där kan det bildas oljedimma som fäster på främre delen av motorn. Jag vet inte exakt vart du menar med avgaskopplingen men jag kan tänka mig att det är anslutningen emellan headersen och ljuddämparen och den kopplingen ligger precis vid slangarna till oljekylet.
Är det där det läcker så är det ingen stor grej alls, i bästa fall är det bara att dra åt slangarna lite.

Nu när jag sitter och skriver så kom jag på att för bara nån månad sen så bytte jag en oljetryckskontakt som läckte olja, den sitter också på framkanten av motorn, den kan det också vara i detta fallet och det är precis som slangarna väldigt lätt fixat!

MVH
Björn

Fixade alldeles nyss exakt samma(?) problem på min hoj. Det var i mitt fall 90graders kopplingen där slangen till (från?) oljekylaren går in i blocket. Precis under oljetryckskontakten. Kopplingen behövde lite gängtejp för att bli tät. Demonterade oljeslangarna, filtret och oljetryckskontakten för att komma igång. Inga probs! :)
 
Är det någon i Västra Götaland som köpt en svart XB12S idag?

Körde om en bil med släp som hade en sådan på släpet. Detta på väg 40 ca 18:40 eller nåt sånt.. vi har redan typ ett gäng på 7 pers med bueller i Borås så d vore kul o hitta fler!
 
Hallå , är ny här på forumet och har lite frågor. funderar på att byta ut styret på min xb9s till nåt som ser lite fetare ut och är lite bekvämare att slanga med. renthal kanske men vad skall man ha för bredd, rise??
någon som vet hur man kollar om O2 sensorn verkligen funkar som den skall.. tacksam för svar ..
 
Ang. oljeläckaget så ligger det något i vad Jörgen säger, att det kan vara ventilkåpspackningen. Dock har jag inte varit med om det på en XB och det är nog överlag rätt ovanligt på dem. Det som dock är mer vanligt är småläckage från slanganslutningarna till oljekylaren, där kan det bildas oljedimma som fäster på främre delen av motorn. Jag vet inte exakt vart du menar med avgaskopplingen men jag kan tänka mig att det är anslutningen emellan headersen och ljuddämparen och den kopplingen ligger precis vid slangarna till oljekylet.
Är det där det läcker så är det ingen stor grej alls, i bästa fall är det bara att dra åt slangarna lite.

Nu när jag sitter och skriver så kom jag på att för bara nån månad sen så bytte jag en oljetryckskontakt som läckte olja, den sitter också på framkanten av motorn, den kan det också vara i detta fallet och det är precis som slangarna väldigt lätt fixat!

MVH
Björn

Vilken kanonsida detta är!

Om jag har fattat det hela rätt så är det inget att oroa sig för, och inte så dyrt att fixa till heller. Det lutar åt att det blir ett köp!

Någon som vet vad motorgarantin täcker? Den täcker inte oljeläckage väl?

/ henrik
 
Akut hjälp igen !

HJÄLP !

Jag hittar inget nytt relä !

Kan någon hjälpa mig att hitta ett av de tre reläer som sitter upp till vänster om instrumenteringen på en XB12/9R.

Artikelnumret är: 31522-00B

Jag behöver ha det senast fredag lunch om inte banåkningen på gelleråsen skall haverera.

Om det är någon som kan lägga ner lite tid på detta så utbetalas självklart en gratifikation :tummenupp

Snälla hjälp

/ Göran
073 427 7140
 
HJÄLP !

Jag hittar inget nytt relä !

Kan någon hjälpa mig att hitta ett av de tre reläer som sitter upp till vänster om instrumenteringen på en XB12/9R.

Artikelnumret är: 31522-00B

Jag behöver ha det senast fredag lunch om inte banåkningen på gelleråsen skall haverera.

Om det är någon som kan lägga ner lite tid på detta så utbetalas självklart en gratifikation :tummenupp

Snälla hjälp

/ Göran
073 427 7140

Tyvärr kan inte jag hjälpa dig personligen men jag kan pm'a en mailadress till en f.d kollega som jobbar på Harley-Davidson P.A.M. Om du betalar med kort så kan hon skicka ett med vanligt brev imorn och då bör du ha det på torsdag. Om du ber snällt och det finns ett sånt relä hemma (det brukar oftast göra det) så ska det inte vara några problem! :)

MVH
Björn

Ps. Om du kollat runt bland återförsäljare så kan ett tips vara att numret har blivit nummerändrat, det heter numer 31522-00C. Det kan ju vara så att de slagit in det gamla numret i datorn utan att blivit hänvisad till det nya numret, lite långsökt kanske men jag vet att sånt hänt förut...
 
Tyvärr kan inte jag hjälpa dig personligen men jag kan pm'a en mailadress till en f.d kollega som jobbar på Harley-Davidson P.A.M. Om du betalar med kort så kan hon skicka ett med vanligt brev imorn och då bör du ha det på torsdag. Om du ber snällt och det finns ett sånt relä hemma (det brukar oftast göra det) så ska det inte vara några problem! :)

MVH
Björn

Ps. Om du kollat runt bland återförsäljare så kan ett tips vara att numret har blivit nummerändrat, det heter numer 31522-00C. Det kan ju vara så att de slagit in det gamla numret i datorn utan att blivit hänvisad till det nya numret, lite långsökt kanske men jag vet att sånt hänt förut...


Ja tack, det vore helt kanon !

Tack även för info ang nummerändringen. Det är nog lättare att hitta med rätt nummer.
 
Jävla FITTA! Nån stal min Buell xb12 lightning, svart, för 15 min sen från söder. Hur enkelt är det att köra efter med en jävla Range Rover. Det gick inte. Pratade med snuten dom skulle se om dom kunde hitta den men det var ju svårt som dom sa.

Hörde att nån fixa och gick ut precis som dom stack. In efter nyckeln till bilen men tappa dom på Västerbron. Svart med ett skönt "störa granne" ljud.

Läser ni nåt eller ser nåt eller troligtvis hör. Hör av er. FITTA va förbanad jag är!!!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top