Varning utfärdas!

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Såg precis den svenska filmen "Allt om min buske".
Jag vet inte om jag behöver göra mer än att varna er för den.

Sikken sketrulle rent ut sagt!

Mvh Bobby

Kan även jag varna för denna film då jag och tjejen såg den i förrgår.
Jag brukar ALDRIG kolla på svenska filmer då de alla är skit men jag gav det en chans åtminstone, det var ju trots allt ett halvår sedan jag såg en svensk rulle (frostbiten, även det en äkta skitrulle).
Det skulle jag aldrig ha gjort! De stal ca 1,5h av mitt liv de jävlarna!

Det produceras BARA skit i Sverige när det gäller film, så är det. Så min varning lyder; Kolla aldrig på en svensk film, inte ens om du har laddat hem den! :mad:

Den filmen är säkert skit, ja.

Men, det har producerats en jävla massa bra film i Sverige, problemet är bara att eftersom majoriteten av biobesökarna vill ha ren underhållning, så tvingas de svenska filmbolagen göra dylikt, och vi kan helt enkelt inte konkurrera med nöjesindustrin i USA. Vi har (som jag ser det) varken kompetens eller framförallt ekonomin för underhållande rullar. Vi har inte den traditionen i Sverige alls.

Däremot så tycker jag att smalare svensk film kan vara fantastisk, kittlande, omrörande och otroligt nyanserad i jämförelse med amerikans dito.

/perris

Det finns bra svensk film, men man behöver inte utgå från att Göta Kanal 2 är mätstocken.

Tycker att allt om min buske hade en hel del skratt att bjuda på om man som jag uppnåt en ålder där man hunnit uppleva en del av dom dråpliga saker som sker i filmen.Absolut värd att se om man laddat ner den gratis,kanske inget att betala dyra biobiljetter för dock.

Camp slaughter, det är ju oxå en till riktigt bra svensk film :rolleyes: :näsblod

Fy fan! Sämsta filmen ALLA kategorier.
En svensk film, där alla talar (kass) engelska, som skall vara en tribute till skräckfilmer som Fredag den 13:e och Halloween. Den är varken äcklig, spännande eller blodig. Specialeffekterna är dom sämsta jag har sett sedan Bröderna Lejonhjärta. Det är inte ens så att man skrattar åt den. :zpy

tyckte frostbiten iaf hade lite humor för att den inte tog sig själv på sånt allvar.

Resten av svenska filmutbudet är, som sagts, ren dynga..

Förutom kanske vendetta.

tyckte frostbiten iaf hade lite humor för att den inte tog sig själv på sånt allvar.

QUOTE]

Om så vore fallet så vore det helt ok, men regissören menade inte att göra en komedi men han lyckades. Men å andra sidan, anlitar man en avdankad teaterskådis som aldrig har gjort något bra tidigare så blir det ju så. Petra Nielsen bör hålla sig till trädgårdsarbete för agera kan hon inte iaf.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!