Träning Lms 29/5

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
GLÖM NU INTE DET.....så inga ursäkter typ, ja jobbar/hinner inte/långt å åka...vill du åka fort så.....ja kom då....:yoparty

Ofta man vill träna tre fyra dagar innan ett SM.

Bra initiativ men ack så fel datum.

Tycker JAG.:tummenupp

Det är då man vill träna, du får väl skaffa dig en hoj som du litar på att den inte ska gå sönder. :)

Jag tror att det kommer en massa folk just för att det är sm till helgen :)
Bara det inte regnar så kommer jag i alla fall:tummenupp

Hur har det gått med banan? Vilken bansträckning kommer vi att köra?
Är det gjort något nytt hopp på gruset?

Ser fram emot tisdag :yoparty

Last edited:
Menar du att vi bara borde anordna träningar inför tävlingar?
Isåfall kan vi nog lägga ner LMS Supermoto.... det är svårt nog att få träningstid i en sektion där alla kör RR... :(

/Sara

Nej, det menar jag inte.
Jag menade mer att jag hellre skulle ha tränat förra veckan för att sedan gasa i helgen och spenderat veckan med att jobba, meka och träna kroppen.
Men det är vad jag tycker.
Har inte möjlighet att ta ledigt hur som helst heller.
Lyckligtvis för jag inte allas talan utan är nöjd om jag själv håller med mig själv om mina åsikter.
Hoppas att ni får många på er träning iaf.:tummenupp

Jag tror att det kommer en massa folk just för att det är sm till helgen :)
Bara det inte regnar så kommer jag i alla fall:tummenupp

Hur har det gått med banan? Vilken bansträckning kommer vi att köra?
Är det gjort något nytt hopp på gruset?

Ser fram emot tisdag :yoparty

tjatja regnet har ja avbokat så det ska va lugnt...vi kommer åka på SM/nya sträckningen,,,,

Nån som åker nerifrån och har plats över i en bil, annars är det kört för min del...:gråta

tjatja regnet har ja avbokat så det ska va lugnt...vi kommer åka på SM/nya sträckningen,,,,

Regnet blev inställt och vi som var där fick åka på en riktigt grym banan!
Riktigt cool banan har det fått till, en internationell banan minst sagt!

Tack för att Kungko och Hannes mf fixar så vi fick träna:yoparty hoppas på fler tillfällen :)

tur med vädret hade vi allt, å tror dom flesta va nöjda med banan, lite omväxling med en bana med högre snitthastighet än vanligt...roligast va ju att det kom så många, skitkul för oss som drar i trådarna, skulle det va sån uppslutning varje gång kan det bli fler träningar....så nästa är 3 JULI, kommer va lika torrt då och fortare kommer det gå...:yoparty

Hur många var ni som var där?

Jag har ju ingen bil så jag kunde tyvärr inte ta mig dit men jag räknar med att komma på nästa träning!

Hur många var ni som var där?

Jag har ju ingen bil så jag kunde tyvärr inte ta mig dit men jag räknar med att komma på nästa träning!
Harry F, Marcus A, Emil S, Jonas N, Björn X, Jocke E, Fredrik E, Stefan L, Kunko Mr Knäskrap, Någon mer och så lite Quaddar som skvätte (mycket)grus.

Dock för lite tjejer ;)

Nästa gång byter jag plats på fram och bakdrevet och då vore det ju fanken om det skulle gå på varvstoppet...
Banan är ju skitfrän men man skulle haft lite mer löd i maskin och en handfull växlar till :D

Banan är lite för snabb för min smak. Känns som man plågar skiten ur hojen med dessa långa rakor. Skulle gärna få ner farten på nåt sätt (kanske vi får testa nåt nästa träning). Jag gillar fart men inte ras :D Trodde att tanken med ombyggnaden var att få ner farten men den har ju ökat istället :va
Annars bra jobbat kungko :tummenupp

Banan är lite för snabb för min smak. Känns som man plågar skiten ur hojen med dessa långa rakor. Skulle gärna få ner farten på nåt sätt (kanske vi får testa nåt nästa träning). Jag gillar fart men inte ras :D Trodde att tanken med ombyggnaden var att få ner farten men den har ju ökat istället :va
Annars bra jobbat kungko :tummenupp

Efter en suverän kväll på en kanonbana känns det lite konstigt att höra gnäll på farten från ett antal förare. Farten är en del av sporten och tycker man det varvar så är det väl rimligt att man drevar om. Det är ju inte för inte som storåkarna har ett antal utväxlingar med sig i bagaget. Och det verkar knappast rimligt att vi ska kunna åka på samma utväxling på alla våra banor. Dessutom torde inte ett par olika drev vara den största kostnaden för oss i dessa sammanhang. Titta bara på roadracingen där de åker 125 cc på Anderstorp.... . Anldningen till chikanens tillkommande på Sviestad är för att sänka farten på roadracing-slingan. Där har inte vi i supermoto ngt. att säga till om.
Ett tips i all välmening : när cykeln varvar ur precis innan inbromsning på banans snabbaste ställe så har du rätt drevning. Att du sen får dra ur den på varje växel är inget som frestar motorn mer än ständiga påslag från låga varv.
Tack till Sara ,Hannes, Kungko m.fl. för suverän kväll. Och Stefan för fjädringsjustering och draghjälp på banan.

Högre fart kyler bättre:tummenupp

det är bra gott folk, prata av er så vi får höra va ni tycker för eventuella framtida ändringar....

verkar va lite över lag att herrarna med mycke mos å många växlar tyckte bättre om banan än en del med mindre snurror, men som sagt en hög med drev och fler tjejer på träningen skulle nog göra susen...:)

det är bra gott folk, prata av er så vi får höra va ni tycker för eventuella framtida ändringar....

verkar va lite över lag att herrarna med mycke mos å många växlar tyckte bättre om banan än en del med mindre snurror, men som sagt en hög med drev och fler tjejer på träningen skulle nog göra susen...:)

Det går ju inte att anpassa alla sveriges banor efter småkubikarna hoppas jag alla inser. Nån enda gång måste väl vi få någon liten fördel av att släpa runt på 100-200cc extra !!?!!

Och fler tjejer ä rväl alla överens om att vi vill ha :) :tummenupp

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...