sv 650 café

imaster skrev:
2654934 Den här bilden på jenssthlm:s SV650 finns i "Bilder på era streetfighters"-tråden. Mycket snygg! :tummenupp

attachment.php
Japp, det där är en väldigt snygg SV650 ombyggd till streetfighter, men någon caféracer är det inte.

http://www.caferacer.net/page1.html

Kör igång. Men ha en riktig Caféracer sadel + cuts och rund lykta.
Ingen jävla fighterröv eller alienlyse. :mad: :zpy

Kul med alla reaktionerna.På SH behöver man inte vara orolig för att inte få respons iaf men det var precis vad jag var ute efter. Ville se vad folk tyckte om min tanke. Tror själv att sv:n skulle kunna bli cool i café utförande

xyx skrev:
2655023 Kör igång. Men ha en riktig Caféracer sadel + cuts och rund lykta.
Ingen jävla fighterröv eller alienlyse. :mad: :zpy

Men som sagt i tidigare inlägg har tyvärr ingen ekonomi (student), eget garage eller tid med bygget för tillfället. Men bra sugen är jag.
Men har jag hojen kvar länge nog blir det ett bygge av den

Finnishstallion skrev:
2655108 Kul med alla reaktionerna.På SH behöver man inte vara orolig för att inte få respons iaf men det var precis vad jag var ute efter. Ville se vad folk tyckte om min tanke. Tror själv att sv:n skulle kunna bli cool i café utförande

Men som sagt i tidigare inlägg har tyvärr ingen ekonomi (student), eget garage eller tid med bygget för tillfället. Men bra sugen är jag.

Kolla på www.Louis.de, i deras katalog ( tjock katalog med massor av roliga grejer) har dom en ombyggd sv650 i cafestuk. den är riktigt cool faktiskt.. det finns lite färdiga grejer o köpa om man inte orkar plasta själv.. Vet itne om den finns nånstans på hemsidan men det verkar ju konstigt om det inte vore så..

EDIT: kollade i katalogen o mer info ska visst finnas på www.clubman.de

Hojboj skrev:
2655807 Kolla på www.Louis.de, i deras katalog ( tjock katalog med massor av roliga grejer) har dom en ombyggd sv650 i cafestuk. den är riktigt cool faktiskt.. det finns lite färdiga grejer o köpa om man inte orkar plasta själv.. Vet itne om den finns nånstans på hemsidan men det verkar ju konstigt om det inte vore så..

EDIT: kollade i katalogen o mer info ska visst finnas på www.clubman.de

Var inne o kollade på sidan. Hojen såg bra ut men vill ha med rundad :arsele. Tack för tipset
Funderar på att köpa en färdig eller bygga en egen av glasfiber. Tiden får utvisa.

Nja, riktigt snygg var den inte enligt mig. Photoshopperna längs upp på sidan är snygga men inte denna.

Bifogat

• 113813703843f726c39696a.jpg
    113813703843f726c39696a.jpg
    51.3 KB · Visningar: 149
Finnishstallion skrev:
2652819 photoshoppade lite på en sv 650 till café racer utförande med modernt stuk. Har tankar på att sätta sågen i min sv också. Vad tycker ni allvetare där ute i cyberrymden om denna. Finns mkt mer att bygga om så ni får gärna fortsätta med photoshoppandet om ni har lust...

Skulle vilja ha ekerfälgar, annan lampa etc. Lite mer oldschool.

:) ...kanske inte det du söker men kanske kan ge lite inspiration till andra....

Bifogat

• fighterSV.jpg
    fighterSV.jpg
    122.7 KB · Visningar: 199
Tror den kan bli skitcool, speciellt med lite spetsigare bak, som på Ozeo:s förslag, eller rent av som ovan.

Bara att sätta sågen i bågen och börja:yoparty

Undrar om någon där ute vet varifrån den magkåpan är från. Antar att det är från en annan modell

Undrar om någon där ute vet varifrån den magkåpan är från. Bilden ovan asså Antar att det är från en annan modell.

Last edited:
Var det ekerfälgar å lite annat smått å gott du ville se!? :tummenupp

Bifogat

• sv650_cafe.jpg
    sv650_cafe.jpg
    73.8 KB · Visningar: 78
Du menar en sån här :tummenupp

Ja jävlar, den var snygg, men jag skulle nog ha valt en "helkåpa" i gammal stil för att dölja den allt för moderna motorn.

Jag gillar utseendet på gamla café racers, men jag uppskattar driftsäkerheten och dom moderna chassiekomponenterna också.

Det bästa från två världar?

Kul med alla reaktionerna.På SH behöver man inte vara orolig för att inte få respons iaf men det var precis vad jag var ute efter. Ville se vad folk tyckte om min tanke. Tror själv att sv:n skulle kunna bli cool i café utförande

Äh, kör på! Jag bytte halva däcket och 65 meter ekbordläggning på min träbåt när jag pluggade farkost på KTH. Det är meditativ och skön avkoppling att jobba med händerna när man pluggar. Åtmindstone jag pluggade bättre när jag fick skruva övrig tid.

Bygga om hoj exteriört behöver inte bli så dyrt dessutom, det är motortrimning som är dyrt :näsblod

/J

Äh, kör på! Jag bytte halva däcket och 65 meter ekbordläggning på min träbåt när jag pluggade farkost på KTH. Det är meditativ och skön avkoppling att jobba med händerna när man pluggar. Åtmindstone jag pluggade bättre när jag fick skruva övrig tid.

Bygga om hoj exteriört behöver inte bli så dyrt dessutom, det är motortrimning som är dyrt :näsblod

/J

Jag är grymt sugen på att sätta igång. Speciellt efter den sista photoshoppade bilden. Har läst din tråd där du trimmar din hoj så jag förstår precis vad du menar med dyrt med motortrimning. Men ballt blir det:tummenupp

Jag är grymt sugen på att sätta igång. Speciellt efter den sista photoshoppade bilden. Har läst din tråd där du trimmar din hoj så jag förstår precis vad du menar med dyrt med motortrimning. Men ballt blir det:tummenupp

Tack!

Ja du har ju onekligen ett bra bollplank för idéer här. Själv kan inte ett pillemuck om PS, så folk förstår inte vad jag menar förrän det börjar ta form irl :hihi

Lycka till!

/J

Ja jävlar, den var snygg, men jag skulle nog ha valt en "helkåpa" i gammal stil för att dölja den allt för moderna motorn.

Jag gillar utseendet på gamla café racers, men jag uppskattar driftsäkerheten och dom moderna chassiekomponenterna också.

Det bästa från två världar?

Jag hittade en till bild, denna med lacken från förra och en annat slipon (model äldre) skulle vara snyggt!

cafesvH.jpg

Back