Inget rasförbud

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Skärpt till dig för böveln!!!

???
Du är ju inte nöjd!!!
Acceptera kompromissen för böveln!!!

Blip skrev:
Väldigt roligt att personer som tidigare stridit på två sidor i kamphundstrådarna nu är rörande eniga. Jag tycker också att det är bra.

Jag är förstås väldigt nyfiken på vad Flamma77 kommer säga om det så låt höra nu!

Som "watson" skrev tidigare, vi va överens/eniga då också men vi va för tjurskalliga för att förstå va andra sida sa/menade...:D

???
Du är ju inte nöjd!!!

Som "watson" skrev tidigare, vi va överens/eniga då också men vi va för tjurskalliga för att förstå va andra sida sa/menade...:D

Jo så är det nog. Jag tycker att det är en bra början. Kör man på det ett tag så får man utvärdera sedan hur det fallit ut.

???
Du är ju inte nöjd!!!

Acceptera behöver jag aldrig att göra i en demokrati, där jag kan utöva mina demokratiska rättigheter, för debatt!

Nöjd, nej. Men är ett litet steg på vägen.

Många lagar är förebyggande. Men ej denna

Det är därför jag gärna ser en dansk modell i stället, där det tar även hänsyn till förebyggande syften. Vilket jag ser som vettigast.

Nämndes tidigare om "hundkörkort". Vilket skulle vara ett exempel på förebyggande.

Denna lag, ifall det går igenom. Kommer bli lika "tandlös" som lagen om "strikt ansvar".

Idag när jag gick på stan så träffade jag på en herre som var riktigt glad att rasförbudet inte gick igenom..dock tog han tog nyheterna med stil ;)

Jag kuutade ifatt hans matte o frågade om jag fick hälsa på honom o ta kort för han såg så cool ut :D

Detta är Zeus den spansktalande (eller lyssnande :P) Amstaffen :wiggle

Bifogat

• Zeus på stan.jpg
    Zeus på stan.jpg
    84.1 KB · Visningar: 72
Jag ser en annan sidoeffekt av ägarförbudet...

Gäng och kriminella kommer precis som med sina mobiler, "låna" ut och låna av varandra, så när Stoffe fotsätter komma med en hund, trots ägandeförbud, så har han ju såklart "lånat" den av en vän...

Jag ser en annan sidoeffekt av ägarförbudet...

Gäng och kriminella kommer precis som med sina mobiler, "låna" ut och låna av varandra, så när Stoffe fotsätter komma med en hund, trots ägandeförbud, så har han ju såklart "lånat" den av en vän...

Jovisst så kan det säkert bli. Men bättre att göra något än ingenting. Det är början i alla fall.

Tackar för den. Men det var kanske inte SÅ uttömmande, och ffa såg jag inga mått och steg mot hur man motar olle i grind med skenägande/lån av hund osv.

Nu då:
http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/23/12/c6a24a28.pdf

Utredningen de hänvisar till är denna:
http://www.regeringen.se/sb/d/1504/a/12132

@Blip: :) Jag är alltid nöjd när jag får som jag vill.

Lagar är bra men det är tillämpningen det hänger på. Så jag håller tummarna för att detta funkar.

Last edited:
Superbra att det äntligen görs något åt farliga hundar. En bit på väg iaf...
Jag drar mitt strå till stacken genom att mh-beskriva min hund i augusti. Känns mycket roligt och spännande!

@Dr.B: Du ska inte sitta och posta trådar! Du ska skriva PM. BUMS!

/Carin

Nä, nu läste du fel, farliga hundar görs det inget åt för farliga hundar finns inta eller ja, alla hundar är farliga i fel händer...
Det är farliga ägare det görs något åt, vilket är bra...

Polarn har en Pittbul, jag en JRT, de funkar bra ihop leker och står i, skulle inte kalla den ena farligare än den andra, men det är för de är uppväxta i trygga hem som inte "triggar" dem att slåss.

Usch vad tråkigt, jag som trode det handlade om invandrare. Klart, hundar har ju högre högre prioritering än de svartmuskiga våldtäcksmännen som sitter hemma och samlar håriga axlar.

Prioritering 5.0

Usch vad tråkigt, jag som trode det handlade om invandrare. Klart, hundar har ju högre högre prioritering än de svartmuskiga våldtäcksmännen som sitter hemma och samlar håriga axlar.
Prioritering 5.0

:D only in Sweden...alla andra samhällsproblem är lösta :fakta, det va bara jyckarna kvar...

:D only in Sweden...alla andra samhällsproblem är lösta :fakta, det va bara jyckarna kvar...

hah ibland undrar man faktiskt. Men det är klart. Hundarna har ju vart ett stort problem. Va ju en polis som fick bevisa att polishögskolan inte lär ut hur man siktar med vapen. Han tömde väl ett magasin i hunden?

Är det sagt någonting om när den nya lagen träder i kraft?
Nu har det hänt igen nämligen:

Kamphund bet ihjäl tax i Älgarås
[21/5-07] En pitbull attackerade och bet ihjäl en tax i Älgarås, norr om Töreboda, under lördagen. Taxen satt bunden utomhus när pitbullen smet ut från en bil när dess ägare öppnade bildörren. Ägaren blev också biten - men klarade sig utan allvarliga skador. Polisen kunde sedan fånga in och omhänderta pitbullen, uppger SR Skaraborg.

Tycker det känns lite konstigt att den här ägaren skulle straffas (om lagen trätt i kraft) efter den här incidenten måste jag säga.

[21/5-07] En pitbull attackerade och bet ihjäl en tax i Älgarås, norr om Töreboda, under lördagen. Taxen satt bunden utomhus när pitbullen smet ut från en bil när dess ägare öppnade bildörren. Ägaren blev också biten - men klarade sig utan allvarliga skador. Polisen kunde sedan fånga in och omhänderta pitbullen, uppger SR Skaraborg.

Tycker det känns lite konstigt att den här ägaren skulle straffas (om lagen trätt i kraft) efter den här incidenten måste jag säga.

Det är bara ett förslag. Dvs remiss till lagrådet. Om det går igenom och isf när, är en annan fråga. Samt kan ev. justeras ett antal gånger. Sen kommer röstning i riksdagen.

Det är än så länge rätt mycket "politikretorik" för medier etc.

Allvarligt. Gör du inget annat än letar upp nyheter som rör "kamphundar". Ge dig nu, det är lagförslag på gång och vad ska vi göra tills dess??. Vi på detta forumet gör ju allt vi kan för att dra vårt strå till stacken med skötsamma hundar. Hitta nån sida med såna "stoffar" eller vad du kallar det och klaga där istället. Skaffa dig ett liv. :huvet :huvet

Allvarligt. Gör du inget annat än letar upp nyheter som rör "kamphundar". Ge dig nu, det är lagförslag på gång och vad ska vi göra tills dess??. Vi på detta forumet gör ju allt vi kan för att dra vårt strå till stacken med skötsamma hundar. Hitta nån sida med såna "stoffar" eller vad du kallar det och klaga där istället. Skaffa dig ett liv. :huvet :huvet

Jag ställde bara en fråga.......

hah ibland undrar man faktiskt. Men det är klart. Hundarna har ju vart ett stort problem. Va ju en polis som fick bevisa att polishögskolan inte lär ut hur man siktar med vapen. Han tömde väl ett magasin i hunden?
Han avlossade tjänstevapnet så korrekt som det var möjligt i den situationen. Däremot kan man tvista om beslutet att skjuta hunden på plats var helt nyktert, men gjort är gjort.

Mvh

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...