MotoGP Le Mans 2007

2943768 Han blev väl avtryckt? Det var väl inte en egen vurpa för en gångs skull.

I regn kan jag hålla med om att han har pallchans men annars tror jag 4-6 på kvalet och 7-10 i racet.

EDIT: RdP alltså...
Det var Rossi som kom långt ut i första böjen och då åkte de Puniet ut på gruset och vurpade.

Kolla förra MotoGP-tråden, har för mig att det avhandlades i den. Man tog in franska Eurosport analogt via parabol och valde mono eller nåt sånt.
De inläggen verkar ha försvunni, men: Analog parabol, ta in tyska (nu när jag kollat) Eurosport, ändra monoljudet från vänster tll höger kanal (eller vice versa) och voila så har man engelska kommentatorer. Man har dessutom andra bilder och en lattjo skallig typ som heter Randy något* som kutar in och ut i pitboxarna och trakasserar förarna på griden.

* OBS:Ironi

Dags för både Michelin och HRC att visa att man är med i matchen på riktigt nu när cirkusen kommit till Europa, annars kan Bibendum och Hondakillarna kila hem och fundera på 2008 istället. Seger är det som räknas, de har inte varit så bra som tabellen indikerar tycker jag. Dags för pallen för världsmästaren.

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Hayden
4. Melandri
5. Stoner

Men så klart drömmer jag bara för att jag önskar att årets säsong blir lika tight och spännande som ifjor.

RdPs första podium kommer i ett regnrace, då är han stark

:felämne
Är det nån som vet om man kan få in de engelska kommentatorerna istället för de svenska på Eurosport?

Dom engelska Äger, lite ungefär som och lyssna på Sveriges radios kommentatorer när det är sport eller typ lyssna på spanska kommentatorer:) dra åt helvete va dom kan skrika ibland, snacka om extas!

Efter att ha läst Rossis biografi har jag förstått att han tyckte det var mycket tråkigt att alltid få höra att han vann bara för att han hade bättre delar till sin Honda än de andra, och i detta låg den stora utmaningen för honom att gå till Yamaha. Min gissning är att han inte är speciellt stressad just nu, snarare väldigt taggad då han är så erfaren att han vet att Yamahan är en grymt bra hoj chassimässigt och kan han vinna i år är underläget maskinellt tydligare än någonsin. Hur ofta i sin karriär har han så officelt fått erkänt att han maskin är långsammare?

Där sa du nåt:tummenupp

I MotoGP vinner inte förare mer ofta i sina hemländer än på andra platser. TrickDaddy är ett välkänt undantag.
Nu var det inte vinster jag syftade på utan enbart att utövare inom många sporter höjer sig ett snäpp på hemmaplan.
Men du med din visdom kan väl berätta hur det ligger till även med detta, dvs, presterar hemmaförare bättre än normalt?

Nu var det inte vinster jag syftade på utan enbart att utövare inom många sporter höjer sig ett snäpp på hemmaplan.
Men det var ju inte många sporter eller utövare i största allmänhet du syftade på utan MotoGP och just RdP. För övrigt tror jag inte på hypotesen; den möjliga ökningen av motivationen kan mycket väl åtföljas av en lika stor försämring av förmågan att göra riktiga riskbedömningar.

Kenny jr förväntansfull på Michelin.. "Tyres have been an issue at some races, but this week we are racing in Michelin’s back yard so we hope they’ll have something for us.”

Likaså Checa: "All the RC212V riders are suffering the same problems with the engine power and the front chatter and I’m sure that HRC can find a solution soon.”

Last edited:
Fransmännen hoppas nog på att få nån Kawa högt upp. På deras program har man ritat in OJ precis efter CS och VR. Kanske en varvning iof? :)

Bifogat

• gp_francia_motogp.jpg
    gp_francia_motogp.jpg
    58.4 KB · Visningar: 67
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show