Hyra hoj i Sthlm?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Den förra tråden försvann i kraschen, så jag gör en ny.

Jag behöver alltså tips på var man kan hyra en hoj i Sthlm eller närliggande, för en dags körning, ska överraska tjejen med en hoj till hennes förfogande. Har haft hoj och kort i 18 år, ( tjejen alltså )

Mc-varuhuset hyr ej ut längre

Eazy rent har också lagt av.

Likaså BMW i solna.

Specialbilar Odenplan har bara HD:gnissla

Thule körskola har hojar med bur på styret ( lite trist bara )

mabirent.se har BMW och det verkar vara det enda alternativet i Sthlm?

Så, någon som vet någon annan?

Jag frågade på MC-varuhuset nyligen och de sa att de ska börja hyra ut hojar igen men de visste inte riktigt när.

///A

Jag frågade på MC-varuhuset nyligen och de sa att de ska börja hyra ut hojar igen men de visste inte riktigt när.

///A

Jag vet, men som du själv skriver, så ligger det på is.

Som jag sa (hann du läsa PMet?), låna en hoj av en privatperson.

PM har jag inte fått men du skrev i tråden. Känner ingen med lämplig hoj. Känsligt att låna ut sin hoj till en okänd, men om någon känner att det skaulle funka så är den välkommen att höra av sig:)

Last edited:
Yamaha Center i Haninge hade reklam innan om hojuthyrning, vad det innebär för hojar i praktiken vet jag ej. Om det ens är hoj och ej scootrar eller liknande.

Yamaha Center i Haninge hade reklam innan om hojuthyrning, vad det innebär för hojar i praktiken vet jag ej. Om det ens är hoj och ej scootrar eller liknande.

De hyr ut 400cc scooter. Det är ingen jävla möhippa:näsblod :)

Mabirent.se har en ganska fet R1200 s på hemsidan för uthyrning, ringer man dem så:

-Njaee, den är ( harkel ) långtidsuthyrd...typ.

-Hur länge då?

-Mjaa, kanske hela året, tror jag.

-Så hojen på hemsidan som ni hyr ut, hyr ni inte ut?

-Neej..

-Ok, tack då.

:mad:

Last edited:
Detta kanske kan vara en affärside?
Verkar inte finnas något större utbud av hojuthyrning och att få provköra hojar hos handlare verkar vara omöjligt.

Det är kanske dags att starta en mcuthyrningsfirma som hyr ut lite riktiga hojar där viss fokus på just provkörning kan vara av intresse.

hyra hoj

Jag hyrde en suzuki gsx750 på statoil i vällingby när jag körde upp (har jag för mig)
JL

Detta kanske kan vara en affärside?
Verkar inte finnas något större utbud av hojuthyrning och att få provköra hojar hos handlare verkar vara omöjligt.

Det är kanske dags att starta en mcuthyrningsfirma som hyr ut lite riktiga hojar där viss fokus på just provkörning kan vara av intresse.

Du är något stort på spåret där..

Man startar en uthyrningsfirma med de flesta nya, populära hojmodellerna i stallet, sen sluter man avtal med hojförsäljarna som enkelt kan hänvisa till firman, där man efter tidsbokning får provköra den hoj man vill köpa i lugn o ro.

Hojförsäljarna kan fortsätta sitta o dricka kaffe och enbart egna sig åt folk som bestämt sig, och enbart sälja hojar utan provkörning o jidder.

Självklart får köparna tillbaka hyrkostnaden vid köp av ny hoj.

Ännu mer självklart så köper uthyrningsfirman in hojarna till rabatterat pris och säljer dem tidigt året efter.

Fan vilken bra idé va:yoparty

Förresten vill jag rikta ett gigantiskt tack till Victor och IronMike som utan att tveka hörde av sig och erbjöd sig att låna ut sina hojar till en fullständig främling ( mig ).

En generös gest som saknar motstycke, jag blev nog en smula bättre människa efter att ha pratat med dem. Stort tack:)

Som de båda vet så fick jag plötsligt en R1200 s att disponera HELA helgen, har aldrig kört BMW men 190 kg & 122 hästar låter ju rätt ok..

I morgon klockan 13:00 sänks medelåldern på BMW förare markant:yoparty

Last edited:
Du är något stort på spåret där..
Ja, det är lite märkligt att det inte "funkar" i Sverige med Mc-uthyrning.

Var i Wien nu i april och där kan man på 2Rad-Börse hyra allt från KTM 950 Adventure till Honda CBR1000 för 20 euro för en två timmars provtur. För 140 euro får man hojen ett helt dygn.
Hyrde själv en Hornet, riktigt kul liten sak.
Rekommenderas varmt om ni är i Wien.

Man startar en uthyrningsfirma med de flesta nya, populära hojmodellerna i stallet, sen sluter man avtal med hojförsäljarna som enkelt kan hänvisa till firman, där man efter tidsbokning får provköra den hoj man vill köpa i lugn o ro.

Hojförsäljarna kan fortsätta sitta o dricka kaffe och enbart egna sig åt folk som bestämt sig, och enbart sälja hojar utan provkörning o jidder.

Självklart får köparna tillbaka hyrkostnaden vid köp av ny hoj.

Ännu mer självklart så köper uthyrningsfirman in hojarna till rabatterat pris och säljer dem tidigt året efter.

Det som du skriver är exakt det jag reflekterade över.
Just det fantastiska med rabatterade inköpspriser och pengarna tillbaka om man köper ny hoj.

Tankeläsare där :tummenupp

Det som du skriver är exakt det jag reflekterade över.
Just det fantastiska med rabatterade inköpspriser och pengarna tillbaka om man köper ny hoj.

Tankeläsare där :tummenupp

Givetvis står ju då försäljningsfirman för all sercice eftersom dom vill att deras "provkörningsexemplar" ska vara tipptopp (eventuellt smygtrimmas dom lite också, för att stå sig bra i jämförelse med dom andra provkörnings/uthyrningshojarna)

Grejen är den att försäkringarna på uthyrningshojjar förmodligen kostar skjortan, det är IAF vad jag har fått höra av en som hade tänkt stara moppeuthyrning.

Men med samma försäkringsvillkor som på "Harley Davidsson tour", dvs en självrisk på 15 000 så kanske folk skulle vara rädda om grejorna.

Givetvis står ju då försäljningsfirman för all sercice eftersom dom vill att deras "provkörningsexemplar" ska vara tipptopp (eventuellt smygtrimmas dom lite också, för att stå sig bra i jämförelse med dom andra provkörnings/uthyrningshojarna)

Grejen är den att försäkringarna på uthyrningshojjar förmodligen kostar skjortan, det är IAF vad jag har fått höra av en som hade tänkt stara moppeuthyrning.

Men med samma försäkringsvillkor som på "Harley Davidsson tour", dvs en självrisk på 15 000 så kanske folk skulle vara rädda om grejorna.

15.000,- i självrisk var rätt vanligt när jag ringde runt.

OJ! Kolla vem som gjort comeback! Fram med popcornen! :corn :corn :corn

EDIT: Visserligen 5 dagar sen... men ändå!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back