Dör man inte av hoj dör man av något annat

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Fick igår nys om att en komipis hittats död i en lägenhet i Askim. Överdos, usch. Han hade precis kommit ut ur fängelse och ville börja rätta till sitt liv. Ja då händer detta. Det är mycket som är trist.

Fick igår nys om att en komipis hittats död i en lägenhet i Askim. Överdos, usch. Han hade precis kommit ut ur fängelse och ville börja rätta till sitt liv. Ja då händer detta. Det är mycket som är trist.

Mm.. Rätt väg när man skall börja ta tag i sitt liv är ju att knarka...

Synd iaf...

Är inte det relativt vanligt? Innan han åkte dit doserade han en viss mängd, men under voltan har han fått vara utan sitt jonk (eller vad det var) i x antal månader/år och har således blivit mindre resistent mot det. När han sen kommer ut och drar upp samma mängd igen som han brukade dra i sig före voltan, blir det en överdos.
Lätt att vara efterklok, men han borde tagit mer kontakt med er polare för att hjälpa honom att hålla sig ren. Icke desto mindre är det naturligtvis tragiskt när någon man känner går bort, oavsett orsak.

funkar det så med alla droger? att man med tiden får dosera högre för att få samma effekt och när man är utan ett tag så behöver man inte lika mycket.

Framförallt opiater fungerar så och det är väl de det dör flest folk av också.

funkar det så med alla droger? att man med tiden får dosera högre för att få samma effekt och när man är utan ett tag så behöver man inte lika mycket.

mja, rätt så exakt alla droger har en viss tillvänjning, undantaget från regeln är väl hallucinogener, dock varierar det hur fort man vänjer sig vid en dos från drog till drog. det varierar också kraftigt hur farlig en överdos är

mja, rätt så exakt alla droger har en viss tillvänjning, undantaget från regeln är väl hallucinogener, dock varierar det hur fort man vänjer sig vid en dos från drog till drog. det varierar också kraftigt hur farlig en överdos är

Hallucinogener är väl värst som jag förstått det. Suger man lsd en kväll måste man ta bra mycket mer redan nästa dag om man ska trippa på det. Däremot så dör inte så många av hallucinogener.

Hallucinogener är väl värst som jag förstått det. Suger man lsd en kväll måste man ta bra mycket mer redan nästa dag om man ska trippa på det. Däremot så dör inte så många av hallucinogener.

skillnaden ligger i att nästan ingen trippar dagligen på hallucinogener, mycket vanligare med tjack (inte så farlig överdos) och heroin (farlig överdos) då dessa droger är starkt beroendeframkallande

Ser man i typ andra dimensioner?

minns jag rätt så har en del sagt att de snackat med Jesus under LSD tripper

:ser-världen-ur-en-spindels-perspektiv

edit:respekt

Last edited:
Ser man i typ andra dimensioner?

Beatles har jag för mig har sagt att de snackade med Jesus under LSD tripper

:ser-världen-ur-en-spindels-perspektiv

:mad:

Visa lite respekt förbövelen!

Flashback är fullt med pundare som kan hjälpa dig!

Visa lite respekt förbövelen!

har dom trippat så har dom :confused:

är det något konstigt?

man har tydligen forskat en del på LSD :näsblod

Han har arbetat med över 5000 patienter som fått LSD vid 25.000 tillfällen. Grof upptäckte här att LSD underlättade paranormala upplevelser - några som gick att bekräfta vid kontroll.

http://paranormal.se/topic/stanislav_grof.html

Flashback är fullt med pundare som kan hjälpa dig!

jag vill nog inte ha deras romantiserade omdömen....

"De som är bevandrade i matematik och fysik rapporterar att de under psykedelisk behandling, bortom det rationella tänkandet och resonerandet, subjektivt kunnat uppleva och förstå Einsteins speciella och allmänna relativitetsteori."

den förståelsen är väl inte helt otrevlig

edit: ändrade tidigare inlägg då jag inte vet om det är sant :respekt

Last edited:
Ja det ær inte helt rætt væg att gå att børja knarka igen. Dock ær han inte kænd før att vara en person som knarkar. Och før att dø av en øverdos pratar man væl om rætt hæfftiga saker som inga nybørjare brukar køra. Heroin, kokain osv. Alla skall vi nån gång førsvinna i alla fall

vet inte hur länge han satt men minns jag rätt så finns det ett fenomen som gör att de som sitter inne gärna stannar kvar fast straffet är slut då det är jobbigt att komma ut.

är nog längre strafftider som det handlar om men det är nog tufft ändå och man vet inte vad han varit med om, kanske medveten överdos eller ett försök att fly en stund...., trist i alla fall.

Last edited:
Beklagar sorgen!

Är glad att jag inte fattat intresse för sån skit. Livet må vara hårt men inte värt att förstöra med knark.

Nja...

Hallucinogener är bland de värsta när det gäller tillvänjningshastighet men i gengäld så är skillnaden mellan brukad dos och dödlig dos stor.
Heroin är värst på den punkten där en initialdos är ca 1/5 av dödlig dos vilket är anledningen till den stora mängden dödsfall pga överodsering. Svårast är det att överdosera marijuana då man behöver ca 1000ggr bruksdosen för att avlida och då lär man ha hostat sönder lungorna sedan länge:arsele

Nja...

Hallucinogener är bland de värsta när det gäller tillvänjningshastighet men i gengäld så är skillnaden mellan brukad dos och dödlig dos stor.
Heroin är värst på den punkten där en initialdos är ca 1/5 av dödlig dos vilket är anledningen till den stora mängden dödsfall pga överodsering. Svårast är det att överdosera marijuana då man behöver ca 1000ggr bruksdosen för att avlida och då lär man ha hostat sönder lungorna sedan länge:arsele

det beror väl på att de rubbningar som hallucinogener skapar tar lång tid på sig att återgå till normalt tillstånd, medans dopamin/seretonin nivåerna fylls på relativt fort?

Nja...

Tror snarare att du inte orkar dra i dig mer pga av att du snarkar i soffan...

Edit: Förlåt snake att vi kidnappade din tråd. Beklagar sorgen! :(

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu