Recept på drinkar

Jag skulle rekommendera en shot sprit. Sisådär 4-6cl 40%-ig alkohol. Kanske en Minttu?

Last edited:
Bästa som finns:

6:a Likör 34, fyll upp med mjölk.

6:a Jäger, fyll upp med redbull.

Sen funkar alltid Vodka, lime och socker! :)

:yoparty

Edit: Du behövde visst bota hosta... :D
Men isf- mintu!

Last edited:
Minttu låter vettigt. Och gärna den 50%-iga Finlandsbåts-varianten.

Vodka med honung... inte testat men det låter inte helt fel. :p

En variant som vi körde förr i tiden var att ta en sked honung, gegga ut honungen i munnen och sen svepa en rejäl nubbe/shot vodka...
En riktig kärringvarriant för oss som hatar okryddat brännvin! :tummenupp

Minttu funkar bra.
Men något som funkade riktigt bra var "Seaman shot"(eller vad det nu hette)
Drack det av samma anledning på Valborg :fyllisar efter det var de ingen mer hosta.

Måste bli av med min förbaskade hosta.:huvet , försöka göra det bästa av situatíonen o prova lite olika då jag ej har tillgång till hostmedicin.Har hittills provat med irisch coffe och likör 46 med varm mjölk.

Så tips e välkommet..

Nattkram

/Lena

Tror inte denna drinken hjälper mot förkylning, men kan vara god en het sommarkväll :tummenupp

Häll i 70 cl vodka i en tom glassbox, 2 dl apelsinjuice
+ en burk med kokosmjölk,
pressa i 4 st citroner och rör om och sedan frys ner.
Ta ca 3 - 4 matskedar med sorbèn och blanda med fruktsoda.

Det här är det hemliga trixet som jag kör mot hosta, har hållt mig frisk i 1.5 år nu! =) (hosta i max 2 dar)

Du känner dig hostig samt lite slö..

I vanliga fall sover du kanske 6-7 timmar / dag (gör jag i alla fall vardagar)

Dag 1 tar jag en 6:a jäger gurglar samt riktigt smörjer in halsen.
sen kommer den stora hemligheten =) Lägger dig så tidigt att du minst sover 10h gärna 11h samt tar det lungt på kvällen lite tv kanske =)

Dag 2: Nu böjrar du trappa ner så du inte blir alkis på kuppen :D denna dag tar du en 4:A jäger samt minst 9h sömn gärna mer...

Dag 3 har du inte märkt någon skillnad nu kan du ta dig en 2:a och lite extra sömn, men här brukar jag ha märket en stor skillnad och är mycket piggare samt minst 75% bättre när det gäller hostan. :yoparty

Men något som funkade riktigt bra var "Seaman shot"(eller vad det nu hette)
Drack det av samma anledning på Valborg :fyllisar efter det var de ingen mer hosta.
Som sagt, Seaman eller allra helst Fishermans Friend gör susen. I princip samma sak men jag tycker FF smakar friskare och godare.

Tror inte denna drinken hjälper mot förkylning, men kan vara god en het sommarkväll :tummenupp

Häll i 70 cl vodka i en tom glassbox, 2 dl apelsinjuice
+ en burk med kokosmjölk,
pressa i 4 st citroner och rör om och sedan frys ner.
Ta ca 3 - 4 matskedar med sorbèn och blanda med fruktsoda.

Dt där måste jag testa... :)

Orust Brännmanet!

2cl (Habanero) Tabasco
2cl 80% Strohrum

Rensar fiint och om inte hostan försvinner så får du iallafall annat att tänka på en stund....:D

*/ ?>
Back