R1 och R6-tråden!

ang skylthållare

hej hej ..hamnde i en kontroll idag o polisen va inte nöjd me att ja satt fast skylten me ståltråd vi skjusspinnarna.hyggligt nog fick ja en chans o fixa de tills nästa gång vi ses..så ja tänkte var kan jag köpa schyst hållare till min r1-05..nån som kanske har en liggande eller varför inte nån ide på schysst hemma meck
 
Har frågat efter bra belägg tidigare, nu undrar jag; hur funkar det med sintrade belägg på R1'an?
 
Lägenheten 5tr upp!

Tog precis ett par bilder på hojen, var tvungen att lägga upp en bild på hur hojen har det över natten, Hon sover i tryggt förvar i Hallen/köket!! :tummenupp
Såå skönt att sova riktigt gott på nätterna.:D

MVH Roothen
 

Bifogat

  • Kopia av DSC07023.JPG
    Kopia av DSC07023.JPG
    37.2 KB · Visningar: 119
Tog precis ett par bilder på hojen, var tvungen att lägga upp en bild på hur hojen har det över natten, Hon sover i tryggt förvar i Hallen/köket!! :tummenupp
Såå skönt att sova riktigt gott på nätterna.:D

MVH Roothen

Hahaha Störtskön bild!

Har frågat efter bra belägg tidigare, nu undrar jag; hur funkar det med sintrade belägg på R1'an?

Sintrade funkar fin-fint. Tex Ferrodo CP Racing.

hej hej ..hamnde i en kontroll idag o polisen va inte nöjd me att ja satt fast skylten me ståltråd vi skjusspinnarna.hyggligt nog fick ja en chans o fixa de tills nästa gång vi ses..så ja tänkte var kan jag köpa schyst hållare till min r1-05..nån som kanske har en liggande eller varför inte nån ide på schysst hemma meck

Min lösning....(Har nämnt den här förut).

Jag bockade till en nummerskyltshållare & borrade hål som passade mot hålen för skjutspinnarna. Nummerskylten gjorde jag själv genom att scanna in orginalskylten, sedan förminska den till miniskyltsstorlek & skrev sedan ut den i färg. Sist men inte minst så laminerade jag den innan jag monterade den.

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=154806&d=1153589264

(Syns dåligt, kan ta bättre bilder om det skulle vara intressant.)
 
Last edited:
Hej, och tack för alla svar!

Jag har letat nu lite efter tankpads och hittar lite intressanta grejer, men undrar om någon vet om det finns nånstans att köpa helvit tankpad? Eller helsvart, inte carbon alltså.

MVH
 
Last edited:
Bör man använda org packboxar till framgaffeln (-00 R1) eller är pirat billigare och bättre?
 
Någon som vet hur den inbyggda laptimern funkar på R1 05 ?

Det verkar konstigt att man måste trycka på reset knappen för att få fram tiden ?

På en del hojar trycker man ju på helljus blinken för att bryta så att den börjar på ett nytt varv ?

Men det kanske inte gå och få det så på R1 05 ?

Mvh Martin
 
Nybliven R6 ägare. Kört twin ett tag men saknade radfyreylandet för mycket !

Någon som vet om det ligger nån typ av el-strypning i R6 -05 ? Anledningen till frågan är specen från mcpoolens referensbibliotek : Effekt: 92,7 kW (126Hk)/13000 rpm (88,2 kW (120 Hk)/13000rpm med staudruk) Vad sjutton är "staudruk" ?? Nån som vet nåt om detta ? :va
 
Någon som vet hur den inbyggda laptimern funkar på R1 05 ?
Det verkar konstigt att man måste trycka på reset knappen för att få fram tiden ?
På en del hojar trycker man ju på helljus blinken för att bryta så att den börjar på ett nytt varv ?
Men det kanske inte gå och få det så på R1 05 ?
Mvh Martin
"Lap timern" på R1 04-05 är verkligen inte smidig, det finns dock ett kontaktstycke till viket du kan koppla separata knappar för start/stopp och mellantid... jaja, läs en tidigare tråd i ämnet så klarnar det nog.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89465

Jag har dock inte lyckats hitta några brytare på marknaden som är speciellt för den funktionen(?)

Sen behöver jag hjälp med en sak: Kan man "spela upp" de satta mellantiderna i efterhand? Jag har inte lyckats med det och då känns hela konceptet meningslöst.

Nybliven R6 ägare. Kört twin ett tag men saknade radfyreylandet för mycket !

Någon som vet om det ligger nån typ av el-strypning i R6 -05 ? Anledningen till frågan är specen från mcpoolens referensbibliotek : Effekt: 92,7 kW (126Hk)/13000 rpm (88,2 kW (120 Hk)/13000rpm med staudruk) Vad sjutton är "staudruk" ?? Nån som vet nåt om detta ? :va
Vad de syftar till är det man i vardagslag kallar "luffarturbo", dvs effekten ökar när du kommer upp i fart pga att luftintagen i fronten trycksätter luftburken som ett slags "överladdning".
 
Last edited:
Vad de syftar till är det man i vardagslag kallar "luffarturbo", dvs effekten ökar när du kommer upp i fart pga att luftintagen i fronten trycksätter luftburken som ett slags "överladdning".
He he Ja, just det förståss. "Staudruk" hade jag dock aldrig hört. Tack & bock ! man lär sej nåt här nästan varje dag :tummenupp
 
Tjena! har en snabb fråga. Längst fram på höger sida sitter en behållare med en svart slang ner i den. Är det kylarvätska som ska ner där för den är typ helt tom och jag tänker inte starta hojen igen förrens det är något i den behållaren.
Behållaren sitter asså höger framsida typ 2 dm framför där man har knät innanför kåpan. TROR det ska va kylarvätska. vill ju gärna inte fylla i fel skit. Tacksam för svar snarast. har en r1 -00 förresten :)
 
Tjena! har en snabb fråga. Längst fram på höger sida sitter en behållare med en svart slang ner i den. Är det kylarvätska som ska ner där för den är typ helt tom och jag tänker inte starta hojen igen förrens det är något i den behållaren.
Behållaren sitter asså höger framsida typ 2 dm framför där man har knät innanför kåpan. TROR det ska va kylarvätska. vill ju gärna inte fylla i fel skit. Tacksam för svar snarast. har en r1 -00 förresten :)

Det stämmer bra.
 
He he Ja, just det förståss. "Staudruk" hade jag dock aldrig hört. Tack & bock ! man lär sej nåt här nästan varje dag :tummenupp
Jag har inte heller hört det förr, fattar inte varför mc-poolen måste blanda in Tyska termer i en svensk spec(?)
Nu är jag ute på ganska djupt vatten men jag får det till att den Svenska termen är stagnationstryck (vilket iofs inte säger så mycket mer i vardagstal, hehe).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bernoullis_ekvation
http://lexikon.meyers.de/meyers/Staudruck

Det lustiga är dock att MC-poolen verkar använda uttrycket felaktigt då "staudruck" borde innebära mer effekt och inte mindre som de skriver men det där kan säkert någon matte/fysikkunnig sporthojsmedlem reda ut åt oss :tummenupp
 
Någon som vet hur den inbyggda laptimern funkar på R1 05 ?

Det verkar konstigt att man måste trycka på reset knappen för att få fram tiden ?

På en del hojar trycker man ju på helljus blinken för att bryta så att den börjar på ett nytt varv ?

Men det kanske inte gå och få det så på R1 05 ?

Mvh Martin

R1 -04/-05 är endast förberedda för lap-timer funktionen. Först på -06 finns funktionen. Man bläddrar fram till lap-timern via select-knappen. Sedan startar man den mycket riktigt med ljustutan & vid varje nytt varv.
 
Min lösning....(Har nämnt den här förut).

Jag bockade till en nummerskyltshållare & borrade hål som passade mot hålen för skjutspinnarna. Nummerskylten gjorde jag själv genom att scanna in orginalskylten, sedan förminska den till miniskyltsstorlek & skrev sedan ut den i färg. Sist men inte minst så laminerade jag den innan jag monterade den.

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=154806&d=1153589264

(Syns dåligt, kan ta bättre bilder om det skulle vara intressant.)[/QUOTE]

precis så ja vill ha de men har ingen plåt o ingen höjdare lr lust o bocka plåten. tror du man kan gå till vanlig plåtslagare?...släng gärna upp en till bild så man ser mer:)
 
Min lösning....(Har nämnt den här förut).

Jag bockade till en nummerskyltshållare & borrade hål som passade mot hålen för skjutspinnarna. Nummerskylten gjorde jag själv genom att scanna in orginalskylten, sedan förminska den till miniskyltsstorlek & skrev sedan ut den i färg. Sist men inte minst så laminerade jag den innan jag monterade den.

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=154806&d=1153589264

(Syns dåligt, kan ta bättre bilder om det skulle vara intressant.)

precis så ja vill ha de men har ingen plåt o ingen höjdare lr lust o bocka plåten. tror du man kan gå till vanlig plåtslagare?...släng gärna upp en till bild så man ser mer:)

Mät ut avstånden mellan hålen & ta med en påse bullar till närmsta plåtslagare så ska du se att du får hjälp! :)
 

Bifogat

  • skylthållare2.JPG
    skylthållare2.JPG
    27.3 KB · Visningar: 93
Last edited:
Mät ut avstånden mellan hålen & ta med en påse bullar till närmsta plåtslagare så ska du se att du får hjälp! :)

ahhh klockrent, precis så ska ja fixa, fast ja ska nog sätta fast den vi orginal hålen...farbrorn klaga på att den satt för långt in bland annat men tack för hjälpen...:tummenupp
kan dock bli problem me att sätta den stora orginal skylten längre ut pågrund av burkarna men de ska nog ordnas...tack igen:yoparty
 
Funderar starkt på att införskaffa en R1-01, men funderar lite på komforten. Jättebra enligt allt man kan läsa, men hur lång är testpersonen undrar man. Sitter man som 187 cm bra på en R1 eller vad säger ni?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top