SV-Tråden!

hur gick det, hade dom?

Tjena! Jovisst hade dom det, den hojen som jag fick givaren ifrån hade gått 150 mil så givaren var nästan ny. Beställde den av dom på mån eftermiddag, hade den hos mig tis eftermiddag, grymt bra service, rekommenderar dom starkt!

Tack för hjälpen.

Sen att hojen gick igenom besiktningen idag utan problem gör ju inte saken sämre, nu är det bara vädret det hänger på resten av sommaren!
 
Låter (!) bra! Ska bli intressant o höra (!) resultatet.

Jag hoppas att du är medveten om att förtäljer du att man ska byta såna saker så är det obligatoriskt med att du lägger upp en bild här när du är klar ..

Så nu vet du det! :tummenupp

Min sv gick snålt som bara den efter montering av slipon. Jag fick byta munstycken för att inte bränna tändstift. Håll koll på stiften efter byte av slipon. Dom skvallrar lite om blandningen.

Okey, det är nog vettigt eller kanske kosta på sig en bänkkörning. Då blir det ju optimalt :)

Jo ser så ut, dock har jag inget problem att förstöra mitt originalsystem, twinsound to the ppl! :yoparty

Ja nu får man väl ta det försiktigt, man får bara en chans att göra det rätt sen e det kört. Jag hoppas inte att min går snålt efter installationen av sliponet.

Man borde väl kunna göra så att man kan skruva ditt orginalet igen med samma "klämma" om du förstår, då har ju inte förstört nått :)

Jag skulle nog ha kört den på bänk... Bara för att vara säker ..

Det brukar inte löna sig att vara dumsnål.
 
Last edited:
Hej Är det någon av er här som har någon erfarenhet av viper slipon? priset på en rund burk i alu är grymt bra 1700 kr! Är det skrot eller värt att prova?
Synpunkter? Finns på www.locknersbilochmc.se
mvh Tomas
 
Tjena! Jovisst hade dom det, den hojen som jag fick givaren ifrån hade gått 150 mil så givaren var nästan ny. Beställde den av dom på mån eftermiddag, hade den hos mig tis eftermiddag, grymt bra service, rekommenderar dom starkt!

Tack för hjälpen.

Sen att hojen gick igenom besiktningen idag utan problem gör ju inte saken sämre, nu är det bara vädret det hänger på resten av sommaren!

lite nyfiken på vad du fick ge?
 
lite nyfiken på vad du fick ge?

500:- + frakt = 585:-. Så jag är toppennöjd!
Saken är den att på BIKE i Trollhättan ville dom ha 1690:- ny och detta sa jag till han på Hägges. När han sen ringde upp igen och ville ha 500:- för den så frågade jag om han hade kollat upp vad en ny kostade. Då sa han "Nej men du sa ju vad den kostade och vi brukar ta halva nypriset och nedåt."
Jag kunde ju i princip sagt vilket pris som helst till honom, tycker det verkar lite skumt att dom inte vet vad grejerna ska kosta nya så att dom kan ha pris på dom.
Hursomhelst så fick jag väldigt bra service och lär ringa dom istället för BIKE nästa gång jag behöver delar. Fick för övrigt svar från BIKEs mcdemontering att dom inte kunde hjälpa mig i detta fallet.
 
Försökte få igång min hoj idag men lyckades inte hur mycket jag än försökte. Batteriet är helt slut och jag försökte ladda det med startkablar och trodde att det skulle gå lätt men den slocknade så fort jag åkte några meter.:huvet
Då trodde jag att behövde köpa nytt batteri men när jag försökte med startkablar igen slocknade hojen även med kablarna.
Hojen låter konstig och det känns som att den inte får el men det kan ju va annat:va


Hjälp mig så jag kan njuta av vädret :yoparty
 
Hej Är det någon av er här som har någon erfarenhet av viper slipon? priset på en rund burk i alu är grymt bra 1700 kr! Är det skrot eller värt att prova?
Synpunkter? Finns på www.locknersbilochmc.se
mvh Tomas

Jag har ett sånt! Om du letar här i tråden så finns det en utförlig beskrivning med bilder och allt hur man monterar det också. Jag fick ovärderlig hjälp av en kille här på forumet, för jag är inte så himla bra på att meka. All info finns här i tråden.
Jag beställde av Lockners, det gick ganska fort att få det och han som har firman är trevlig.
Ljudet blir skönt som fan! Dock blev hojen slö(are) efter montage så en ommappning är att föredra.

edit: här hittar du tillvägagångssättet: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2250354&postcount=3359
Bilderna är visst borta men om du kontaktar [PlastRaket] så kan du säkert få dem. Lycka till!
 
Last edited:
Försökte få igång min hoj idag men lyckades inte hur mycket jag än försökte. Batteriet är helt slut och jag försökte ladda det med startkablar och trodde att det skulle gå lätt men den slocknade så fort jag åkte några meter.:huvet
Då trodde jag att behövde köpa nytt batteri men när jag försökte med startkablar igen slocknade hojen även med kablarna.
Hojen låter konstig och det känns som att den inte får el men det kan ju va annat:va


Hjälp mig så jag kan njuta av vädret :yoparty

Laddar generatorn?
 
Laddar generatorn?

Jag vet inte men tror inte det med tanke på att den borde åtminstone funka efter att jag har startat den. Har ingen aning om vad det kan va men hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt. Kan det bara bero på batteriet? Det värsta är att det funkade när jag startade första gången men problemet va att det inte höll så länge. Jag är rädd att jag förstörde nåt när jag försökte för andra gången...
Hojen låter konstig och o slocknar så fort jag slutar gasa...
 
Last edited:
Jag vet inte men tror inte det med tanke på att den borde åtminstone funka efter att jag har startat den. Har ingen aning om vad det kan va men hoppas verkligen Kan det bara bero på batteriet? Det värsta är att det funkade när jag startade första gången men problemet va att det inte höll så länge. Jag är rädd att jag förstörde nåt när jag försökte för andra gången...
Hojen låter konstig och o slocknar så fort jag slutar gasa...

Om generatorn är paj drar batteriet ur rätt fort. Så börja med att kolla upp den. Det kanske inte är generatorn i sig, det borde väl finnas kringelektronik som kanske är trasigt. Men börja leta fel där!

Hur låter hojen? Du skriver att den låter konstigt?
 
Försökte få igång min hoj idag men lyckades inte hur mycket jag än försökte. Batteriet är helt slut och jag försökte ladda det med startkablar och trodde att det skulle gå lätt men den slocknade så fort jag åkte några meter.:huvet
Då trodde jag att behövde köpa nytt batteri men när jag försökte med startkablar igen slocknade hojen även med kablarna.
Hojen låter konstig och det känns som att den inte får el men det kan ju va annat:va


Hjälp mig så jag kan njuta av vädret :yoparty

Första steget är att ladda batteriet ordentligt med en batteriladdare, får du startat den då kan du kolla om laddningen funkar.
Får du inte startat den så gå igenom säkringarna.

/Dan
 
Om generatorn är paj drar batteriet ur rätt fort. Så börja med att kolla upp den. Det kanske inte är generatorn i sig, det borde väl finnas kringelektronik som kanske är trasigt. Men börja leta fel där!

Hur låter hojen? Du skriver att den låter konstigt?

Det låter som att den inte går på alla cylindrar. Sen så slocknar den så fort jag släpper gasen. Därför tror jag inte att det har nåt med batteriet att göra men ska kolla upp det. Tack för ditt svar

Första steget är att ladda batteriet ordentligt med en batteriladdare, får du startat den då kan du kolla om laddningen funkar.
Får du inte startat den så gå igenom säkringarna.

/Dan

Den startar ju med startkablar men den slocknar som sagt. Jag har kollat alla säkringar och det va inget fel där.
 
Last edited:
Det låter som att den inte går på alla cylindrar. Sen så slocknar den så fort jag släpper gasen. Därför tror jag inte att det har nåt med batteriet att göra men ska kolla upp det. Tack för ditt svar



Den startar ju med startkablar men den slocknar som sagt. Jag har kollat alla säkringar och det va inget fel där.


Bästa tipset jag har är fortfarande att ladda batteriet ordentligt innan du fortsätter med felsökningen.
Går den bara på en cylinder låter den som en gammal fiskebåt hörs tydligt att den bara går på enna cylindern.
Isåfall har du tvättat hojen ? vatten vid tändstiftet ?

/Dan
 
Bästa tipset jag har är fortfarande att ladda batteriet ordentligt innan du fortsätter med felsökningen.
Går den bara på en cylinder låter den som en gammal fiskebåt hörs tydligt att den bara går på enna cylindern.
Isåfall har du tvättat hojen ? vatten vid tändstiftet ?

/Dan

Jag ska ta och ladda batteriet. Den låter som om den går på en cylinder. Låter liksom ojämnt. Vad kan det va för fel då? tändstiften? eller kablarna kanske?:confused:
 
Jag ska ta och ladda batteriet. Den låter som om den går på en cylinder. Låter liksom ojämnt. Vad kan det va för fel då? tändstiften? eller kablarna kanske?:confused:

Vatten vid tändstiftet är den vanligaste anledningen att främre cylinder lägger av, men det beror oftast på att man har kört i regn och att "gummilocket" inte sitter på ordentligt.

Annars så kan det ju vara tändstiften, kablarna eller tändspolen.
Finns en chans att den kommer att gå fint efter att du har laddat batteriet.

/Dan
 
Vatten vid tändstiftet är den vanligaste anledningen att främre cylinder lägger av, men det beror oftast på att man har kört i regn och att "gummilocket" inte sitter på ordentligt.

Annars så kan det ju vara tändstiften, kablarna eller tändspolen.
Finns en chans att den kommer att gå fint efter att du har laddat batteriet.

/Dan

Jag har ju inte kört den iår så det kan ju inte va det. Det värsta är att det blev så andra gången jag försökte starta den med kablar så jag är rädd att jag har förstört nåt.

Tack gubbar för all tips
 
Jag har ju inte kört den iår så det kan ju inte va det. Det värsta är att det blev så andra gången jag försökte starta den med kablar så jag är rädd att jag har förstört nåt.

Tack gubbar för all tips




Det finns ingenting du kan ha sönder med startkablar eftersom det är samma spänning i batterierna om du inte har tagit startström från en lastbil..

Spraya på lite kontaktspray på kontakterna och jordanslutningarna som sitter bakom batteriet (tror jag) och dra åt så ska det nog funka skulle jag tro.

//Lycka till
 
Last edited:
Det finns ingenting du kan ha sönder med startkablar eftersom det är samma spänning i batterierna om du inte har tagit startström från en lastbil..

Spraya på lite kontaktspray på kontakterna och jordanslutningarna som sitter bakom batteriet (tror jag) och dra åt så ska det nog funka skulle jag tro.

//Lycka till

Tack det ska jag göra. Nu har jag lite tid på mig att fixa den då vädret verkar suga några dagar framåt. Vet nån möjligtvis var jag kan ladda batteriet nånstans? Helst nära Märsta:)
 
Tack det ska jag göra. Nu har jag lite tid på mig att fixa den då vädret verkar suga några dagar framåt. Vet nån möjligtvis var jag kan ladda batteriet nånstans? Helst nära Märsta:)

Om hojen dör efter att du laddat batteriet så kontrollera om generatorn laddar.
Angående missljudet så kolla tändstiften precis som Ekberg föreslog. På min sv hade jag problem vid regnväder då jag fick in fukt vid främre cylindern. Hojen spottade och hade sig och dog ibland. Var försiktig om du tar ur stiften. Det kan ligga grus runt "gummipackningen" vid stiftet som kan ramla ner i cylindern. Se till att rengöra ordentligt.

Vad gäller laddningen så investera i en sån här.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=392187
Jag har haft min i ett par år och den fungerar utmärkt.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top