Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

Nu ser ju inte ER6:an ut på det viset i raceutförande, det är lika missvisande som att visa SXV550 med crossdäck och hävda att den är en RR hoj.

http://www.motorcycledaily.com/10february06_sxvrxv.htm

Men jag tycker att ni som har en SXV550 och seriöst verkligen vill köra i denna klass skall maila Brånalt och fråga om SXV550 är ok att köra med (givetvis med fötterna på fotpinnarna och med knäskrap istället för fotskrap).

Hur många är det som har en SXV550 och kan seriöst tänka sig att köra RR med den?

Jag ser inga problem med att köra en Versys om man känner för det, Ville själv ställa upp med en R1200GS i R1000 för ett par år sedan men det uppskattades inte av SVEMO.

Nu blir det ingen SXV för mig, kommer dock att köra någon form av 4-t twin i SP i år så Gottis slipper känna sig så ensam :pannkyss
 
Vad hette varianten av er-6 med högre fjädring och lite mer "XC70-stuk" ?? Just det... Versys!


Om jag fattat det hela rätt vill flera här tillåta denna.... grej.... men inte låta en SXV550 vara med och leka. Jag har inte köpt ideerna om att de inte ser tillräckligt rejsing ut och att de ska hålla sig på crossbanan tidigare heller men med den här bilden på näthinnan kan väl ingen av er, med alla sinnen i behåll, fortsätta hävda det?!
Om inte reglementet tillåter vissa cyklar så fine, men sluta för jösse namn med fjantigt tyckande om utseende och graden av "RR-mässighet". Och Mattias... lillebrorskomplex ?? Det var det löjligaste jag hört.


He, he, jag ska själv köra RS250 moppe, men tycker det vore kul med en SXV550 på banan. Vet att andra tycker annat, men jag har inget emot SXV550 monterad med med slicks, båt och nytvättad från grus. Det är trots allt en tvåhjuling, tvåcyl under 650, så det kan vara kul med olika cyklar på banan och se vad dom olika förarna kan göra med dom. Du borde i alla fall spöa en Ducati Monster 620 om någon skulle komme med en sådan.

Men det spelar ingen roll vad vi tycker om din SXV50. Menar du allvar så sänd in din SP serienanälan till Brånalt och vänta på svar. SXV550 verkar passa i reglerna som dom är skrivna nu. Vare sig din anmälan blir godkänd eller inte så slipper vi käbbla om det i et forum.

Du får kanske problem med toppfarten på Anderstorp, men kan bli mera spännande på Sturup.

Ska bli kul att se hur det går om du kommer till start. Det är ju inget VM, vi kör bara för kul.
 

Josef åker ju åttor runt mej :) som resten av RR sverige :gnissla


Angående Aprillia Motarden så visst platsar den i reglamentet så klart den ska köra

Men matrielt kommer den va totalt överlägsen det är nog det de handlar om mest väger väl ca 110 kg mot tex Er6 180 kg och har lika många hk på veven samt fjädring som är 10 ggr bättre

hur man man kör den spelar väl ingen roll finns väl inget som säger att man måste skrapa knäna
jag får se om Maffans er6:a blir klar till Anderstorp :)
 
Josef åker ju åttor runt mej :) som resten av RR sverige :gnissla

Jag tillhör inte RR-sverige, har ju aldrig ens kört en träning och har varken hoj, licens eller ens klubbmedlemskap. :fakta
Du har ju tom raceerfarenhet så jag räknar med att du blir tuff att slå.

Sist tänker jag trots allt inte bli. kanske.
 
9,8 mil från min dörr till depån och ingen annan sp förare att leka med bara r1 och r6or
Ni som har så nära till en bana borde bara få träna max varannan vecka :D
(Nu kommer det väl någon norrlänning och ska vara värst men det bjuder jag på)
 
Fötterna på fotpinnarna är det som gäller i RR.

HELT utanför diskussionen om vem som får köra i SP nu.... ;)

Visst är det som du säger om pinnarna. Varför får Rossi köra med fotskrap hela (väldigt ofta iaf) tiden ??? Han borde ju åtminstone få varningar för det som till slut resulterar i nåt slags straff. Har jag kanske missat nåt??









Kris955 -> Vettigt! :tummenupp
Jag själv har tyvärr ingen SXV men jag skulle garanterat köra nåt rejs (kanske inte Anderstorp som förstaval) med min Husa (628cc) om jag fick.
 
Last edited:
HELT utanför diskussionen om vem som får köra i SP nu.... ;)

Visst är det som du säger om pinnarna. Varför får Rossi köra med fotskrap hela (väldigt ofta iaf) tiden ??? Han borde ju åtminstone få varningar för det som till slut resulterar i nåt slags straff. Har jag kanske missat nåt??

Har du nån gång sett Rossi sätta ner foten i marken i en kurva? Att han släpper foten från fotpinnen ibland kan väl knappast likställas med att släpa den i backen som i motard. :va
 


Kris955 -> Vettigt! :tummenupp
Jag själv har tyvärr ingen SXV men jag skulle garanterat köra nåt rejs (kanske inte Anderstorp som förstaval) med min Husa (628cc) om jag fick.

Din Husa är ingen twin och passar sådeles inte in i reglementet, end of discusion!

Kom tillbaka och ta diskusionen när du har en svx 550.

Pungt.
 
Har du nån gång sett Rossi sätta ner foten i marken i en kurva? Att han släpper foten från fotpinnen ibland kan väl knappast likställas med att släpa den i backen som i motard. :va

Som sagt, detta var helt utanför diskussionen om andra hojar än ER-6 i SP...

Men javisst, han sätter ner foten titt som tätt. Han släpar den inte i marken som vi gör men den är f-n inte på pinnen som (svenska) RR-reglementet säger :fakta

Din Husa är ingen twin och passar sådeles inte in i reglementet, end of discusion!

Kom tillbaka och ta diskusionen när du har en svx 550.

Pungt.

HAHA :tummenupp
Så du får endast diskutera saker som rör en X-Gresini ?! Snälla nån !!!
Vad är en X-Gresini förresten? Inte är det väl en hoj som platsar i SP!? Så du får inte heller säga nåt i den här tråden :tungan
Fast hojen på din avatar är misstänkt lik en RS250 :va

EDIT: Nu har jag fixat så jag kan låna en SXV450 för ett inhopp, får jag vara med och diskutera då ??




Jag vet att jag uppträder lite obstinat just nu men jag kan bara inte låta bli. När det kommer nån med vettiga argument så lyssnar jag men om det bara handlar om fritt tyckande är min åsikt lika mkt värd som alla andras !!
 
Last edited:
Nu är man anmäld och redo. Kan vara kul att testa iallafall.
Första racet och någon måste ju komma sist eller hur :va
 
Nu är man anmäld och redo. Kan vara kul att testa iallafall.
Första racet och någon måste ju komma sist eller hur :va

Kul för dig, du kommer inte att ångra dig! Klart du inte kommer att komma sist heller, Gottis kraschar ju i första böjen ju...:crash
 
Kul för dig, du kommer inte att ångra dig! Klart du inte kommer att komma sist heller, Gottis kraschar ju i första böjen ju...:crash


ja det kommer jag säkert göra men det är antagligen för att du kör in i mej av rädsla från ljudet av min 4 taktare
 
Nu är man anmäld och redo. Kan vara kul att testa iallafall.
Första racet och någon måste ju komma sist eller hur :va
Strunta i dina placeringar, tävla mot dina egna tider på dina första race, om du t.e.x kvalar på 1.59 så ska du sikta på att försöka slå den tiden under racet.

Många stupar på att dom lägger ribban för högt, sikta lagomt och var realistisk med dina målsättningar.

Klarar du det så infinner sig en behaglig känsla i kroppen och då är det roligt med racing, meningen är ju att det ska vara roligt.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top