Fästa regskylten med magneter?

Kan ju vara bra om du kör en glidarrunda och efter fikastoppet bestämmer dig för att köra lite mer "inspirerat".

Vem är det du gömmer skylten för? Om du stannar så lär polisen vända på den igen, om du inte stannar så ser jag inte problemet.

Regplåten är väl av aluminium? Är den det så fungerar alltså inte magneter.

(men jag skulle nog ändå chansa på ett eller två klistrade kardborreband istället för magneter)

du tror inte att man kan klämma reg skyllten mellan 2 starka magneter? :P

du tror inte att man kan klämma reg skyllten mellan 2 starka magneter? :P
Det kan man säkert göra. Men jag tror inte att den sitter kvar så särskilt länge då.

Antingen så kan skylten ramla av för att det på en motorcykel förekommer en massa skakningar och vibrationer åt alla möjliga hålla och kanter. Annars så kan det bli som i bilderna här nedanför, att vinden "bryter loss" skylten. Allra troligast är nog en kombination av dessa två.

Dessutom är neodymmagneter ganska spröda och går lätt sönder. Tappa skylten i backen en gång så börjar det gå flisor ur dem. De kan även gå sönder om de bara slås ihop för hårt.

Bifogat

• krafter.jpg
    krafter.jpg
    25.8 KB · Visningar: 113
Biltema har kardborretejpband med fett sug.

Tvätta rent noga me tsprit innan bara....

En gång ringde snuten - dom hade samlat hela stationen vid högtalar telefonen.

"Vi har hittat regskylt med kardborrar på och vi vill ha en förklarning"

Jag sa "lapplisor"

Det tyckte dom var helt okej.

Det är väl därför man isf skulle plocka bort skylten. Finns ingen lag på att ha skyllt på ett parkerat fordon om jag förstått det hela rätt. Smidigt sätt att slippa parkeringsböter, för annars kör man ju alltid lagligt.

Jag föstår inte varför man ska vända på skylten? Scenario 1: Du kör för fort, polisen kommer och du stannar. Scenario 2: Du kör för fort, polisen kommer och du stannar inte. I inget av fallen är du behjälpt av att du har vänt skylten. En osynlig skylt är ju ett gott skäl för att de ska börja jaga dig från första början.

givetvis ska du ha magneter om du ska ha något. kardborre suger. däremot ska du köpa rätt magnet och så ska du sätta magneten på rätt ställe, dock finns det ju ingen ide att sätta magnet på skylten och på hojen, det räcker med att du monterar en liten plåt på skylten av stål, sedan så monterar du skylten i lagom lutning så att vinden inte tar max tag i den och så köper du magneten härifrån så att du får en bra... http://www.magnetfabriken.se
sedan när du gjort detta kommer du vara nöjd. däremot förstår jag inte poängen med att ta bort plåten, men det är ju inte mitt bekymmer.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar