Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag funderar för fullt över hur cylindern ska byggas om för tillfället, vi får väl se vad det kan bli av det...
kan du nånting om lustgasmatning förresten? bara utifall att jag vill göra det enklare för mig![]()
jag funderar för fullt över hur cylindern ska byggas om för tillfället, vi får väl se vad det kan bli av det...
kan du nånting om lustgasmatning förresten? bara utifall att jag vill göra det enklare för mig![]()
häng på en liten kompressor istället![]()

Är det inte bättre att köpa en FZR 1000 på en gång, så har du 145 hk att leka med utan turbo(1989:an) Du kör ju ändå olagligt..
Vettigaste uttalandet än så länge.
Här är en ganska matnyttig sida för all slags turbokonvertering. Finns ett avsnitt om tvåtaktsturbo en bit ner i dokumentet.
http://www.gikturbo.se/files/teoridels.82-121.pdf
Sluta nu alla att gnälla på honom. Grabben vill inte ha en R1 eller nått annat nu! Han vill lära sig saker +att han vill hitta på något eget. Hjälp honom istället ni som kan!![]()
HAHAHA, det här var den roligaste tråden jag läst på länge!!![]()
O du, bushido. Skulle du ens få till turbo på en 4-taktare så skulle det verkligen vara "OUTSTANDING"
Men man lär sig inget om man inget frågar![]()
man måste ju börja nånstans...Kul projekt... bara kämpa på!
En kompis satte turbo på sin gamla moped, mustang mamba, som ett projekt i gymnasiet... byggde turboaggregat o allt själv... den ska tydligen ha gått som fan... ramen vek sig av kraften.
Så allting går...
tvåtakt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Arbeitsweise_Zweitakt.gif#file
Kul projekt... bara kämpa på!
En kompis satte turbo på sin gamla moped, mustang mamba, som ett projekt i gymnasiet... byggde turboaggregat o allt själv... den ska tydligen ha gått som fan... ramen vek sig av kraften.
Så allting går...
tvåtakt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Arbeitsweise_Zweitakt.gif#file
Sluta nu alla att gnälla på honom. Grabben vill inte ha en R1 eller nått annat nu! Han vill lära sig saker +att han vill hitta på något eget. Hjälp honom istället ni som kan!![]()
Eeeehhhhh ?????
byggde turboaggregat själv på gymnasiet? gick som fan? har du möjligtvis fallit offer för en folkölshistoria?![]()
Haha nej, han är ingen lögnare, kristen som få... men bor man iprincip i en mekanisk verkstad med en far som är expert på tvåtaktare så kan man säkert göra en hel del...
ponera att man bara kränger dit turbon utan att bygga om cyllen för att råda bot på mottrycket, tjänar man någon effekt alls trots motståndet som laddet i vevhuset genererar eller vore det att göra skiten sämre än original?
häng på en liten kompressor istället![]()
ponera att man bara kränger dit turbon utan att bygga om cyllen för att råda bot på mottrycket, tjänar man någon effekt alls trots motståndet som laddet i vevhuset genererar eller vore det att göra skiten sämre än original?
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |