MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Och så det här med Hayden:5sure...blir han bättre än 5-6 när säsongen e över så har det krachats rejält och en hel del förare återfinns väl rimligen på skadelistan!

Go Stoner!!!!!!!!!:Rockbanan:Bugar

Kan man satsa pengar på att han garanterat slutar sämre än totaltrea i år?
I år kommer den "värdiga" världsmästaren visa hur värdig han är och jag ser fram emot att höra en massa bortförklaringar här. :tungan

Kan man satsa pengar på att han garanterat slutar sämre än totaltrea i år?
I år kommer den "värdiga" världsmästaren visa hur värdig han är och jag ser fram emot att höra en massa bortförklaringar här. :tungan

jag sätter inte emot det vadet, Rossi vill nog vara med från början av säsongen denna gången, helt klart gick duccarna bra men yamman lär nog lämna mer effekt tills nästa race, huvudsaken är ju att "godhelpmewinHayden"
inte kunde åka bättre! All in??!

Mycket lovande säsongsinledning!
Tror dock att HRC grabbarna inte har det så kul ikväll.
Stoner höll ihop det hela mycket bra, ovh lite överraskande.
Kul med Hopper, och Vale vad ska man säga....
Räkte inte ända fram, men vilka grymma inbromsningar!

Riktigt underhållande race i förmiddag, var på Olearys med några polare för att avnjuta premiären tillsammans med några öl och det var inte alls tokigt.

att jag dessutom spelade in 970 kr på 200 satsade under helgens GP gjorde ju inte saken sämre :tummenupp

Stort grattis till pojkspolingen Stoner som gick och vann över the Doctor himself... måste varit riktigt frustrerande att bli så fantastiskt frånåkt på varje raksträcka.

troligen kommer Hondorna ikapp inom 2-3 race och är överlägsna igen, inte alls förvånande att dom har inkörningsbekymmer då dom har årets extremaste maskin, förmodlingen kommer det betala sig så fort maskinen är färdigutvecklad.

Vi får väl passa på att gratulera Guintoli till att han tagit ledningen i kampen om "rookie of the year".

Mycket lovande säsongsinledning!
Tror dock att HRC grabbarna inte har det så kul ikväll.
Stoner höll ihop det hela mycket bra, ovh lite överraskande.
Kul med Hopper, och Vale vad ska man säga....
Räkte inte ända fram, men vilka grymma inbromsningar!

Honda glädjer sig nog åt Pedrosas tredjeplats iaf, Melandri var med också, checa till han vurpade, det visar att hojen inte är särskilt dålig iaf.
Rossi visar iaf att han inte ger sig i första taget, men med det toppfartsövertaget ducce hade idag hade han ingen chans. Men det kommer nog se annorlunda ut resten av säsongen.

Valentino Rossi
“It was a great race today and a good battle, although of course we would have preferred to start the season with a win! After the practice this morning we were a little bit scared because we had some problems with the tyre, but we understood what to do and I definitely made the right tyre choice with Michelin, so I am happy for that. I got a great start and my M1 worked very well, I could ride it how I wanted on the limit and keep pushing. I wanted to push Casey and try to take the fight to him more, but in fact he was perfect today. He didn’t make a single mistake as far as I could see and he rode very well; he deserved to win so congratulations to him. I could see that he was faster on the straight and so I knew that if I got in front I was going to need to make a gap from him, but in fact he was too strong! In the last few laps we were getting faster and faster and I thought I still had a chance, but then he kept on going and my tyre started to slide a little bit so I wasn’t able to stay with him to the finish. Anyway, we only waved the white flag right at the end so I am happy about this! Of course it’s not perfect but my team have worked very hard and it’s much better to have 20 points like this than two like last year! Now we need to find a little bit more horsepower, but Yamaha is working very hard and I am confident that we will continue to improve.”

Yihaa vilket race!!:yoparty Hoppas att Crazy Stoner har hittat en hoj som passat honom. Capi var ju inte med på samma sätt alls med samma material, så nog kan pojken köra hoj! Vilken inledning killen som kör med good things happen to good pepole på 8e plats I LIKE!!

Colin Edwards 6:a
“I spun off the line on the dirty part of the track and so my start wasn’t great, which was annoying. I had a bit of a feeling just before we went out that we would be slower in the first few laps as the tyre was going to take time to heat up and unfortunately that was the case; I just couldn’t push hard enough in those vital first few laps. Anyway after that I was holding pace okay and thought I could stay with the top group but then I had a near crash on lap seven or eight coming into turn seven, to the extent when I was holding the bike up on my knee and elbow! I somehow figured out how to get it back up after 30 metres but we lost quite a bit of time. From then on my rhythm was okay and honestly the race as a whole wasn’t so bad, but the tyre felt a bit greasy and I was lacking some front grip, which was strange after it had been perfect all weekend. We definitely need more power - that was obvious today, so that’s priority number one for Yamaha I guess! Anyway, we’ve learnt a lot this weekend so let’s go forward from here.”

Olivier Jacque: 12:a
"Considering how hard the practice sessions were, I was not expecting to finish like this. Twelfth position is not where I want to be, but the rhythm and the fight have been satisfying. Following my team's advice, I took it easy at the beginning looking for my pace. I felt good and had a nice fight with Elias and Roberts. On the last lap I was behind Elias and he surprised me, making me go wide. Roberts overtook me but at the last turn I braked later than them and exited the corner faster, allowing me to finish in front. It was great to come back to racing and understand the bike better."

Randy de Puniet: DNF
"I'm really disappointed to end the first race this way. It is always hard to crash, but it is even worse doing it in the first race of the season while fighting with the current World Champion and being sure that you can beat him. Hayden's bike was faster than mine, but I managed to close on him. If I had had a little bit more top speed I think I would have been able to overtake him. I made a mistake trying to pass him and I lost two positions. I was riding at the limit and suddenly the front tucked under; maybe I kept the brake on too much, but the result was that I crashed. I feel bad now as I felt very good on the bike."

All-In-Trick-Daddy-HRC-Worldchampion-Hayden hade nionde kvaltid, blev ikapp och omkörd av Barros, körde i mål som åtta efter Vermuelen och hade sin fjolårsrookieteamkompis fem platser framför sig. Någon som tror att detta var en engångsföreteelse och att TrickDaddy kommer börja regera som den världsmästare han är nästa race?

All-In-Trick-Daddy-HRC-Worldchampion-Hayden hade nionde kvaltid, blev ikapp och omkörd av Barros, körde i mål som åtta efter Vermuelen och hade sin fjolårsrookieteamkompis fem platser framför sig. Någon som tror att detta var en engångsföreteelse och att TrickDaddy kommer börja regera som den världsmästare han är nästa race?
Nej i år är det Stooooner & Peddo som utmanar Rossi, Hayden räcker inte till.

Han verkar inte bemästra 800-cc:arn så väl. Saknar helt enkelt farten.
Sen är ju pojken opererad osv, så vi får se.
Hondan LÄR gå snabbare allteftersom, och Hayden likaså.
Jag drar inga säsongslånga slutsatser av dagen.

Dock mycket skoj med många märken i topp, vilket troligen gör att denna säsong kommer bli en rätt öppen historia.
Helst vill man ju se Capirex hålla sig på hjulen och lyckas.
Det är han värd.

Fan Fan....jag såg 125 och 250 i tron om att svärföräldrarna skulle spara gp på deras hårddisc men dom glömde finns det någon här som vet var man kan se det i efterhand??:huvet :huvet

Vilket Race!

Jag skulle precis dra iväg och jobba när dom körde warmup! :mad:

Han se 125 och 250 men missade höjdpunkten av dagen :(

Dock hade jag inga problem att få hem det så jag såg dett nyss och

OJ! VAD DUCCEN GICK!

Stoner var fan grym! - Värdig vinnare på ett mästerligt sätt! (det blev han efter sista varvet som var "2day no one can touch me"

Rossi Samma Rossi som ger allt och hade antagligen haft en bättre chans att vinna om han hade fått köra en M1a med mer pulver i motorn. - Värdig sin andra plats

Peddo jag hejade på Hopkins till 100% men det gick inte , grattis till peddo då som fick en plats på podiumet... - Han körde som en 3:e plats förare och fick den med.

OVERALL - :tummenupp :yoparty

Nu är det nervarvning av pulsen med en öl och film :D
//RE Cel

Hur du kan ogilla #69 så starkt är obegripligt. Vad gjorde han för fel förra säsongen? Enligt mig gjorde han allting rätt och vann titeln.
Svag insats idag, om det beror på att han ligger efter i testerna, att han inte kunnat ladda om eller annat vet jag inte. Men ifjor var han väldigt sällan på en så här dålig placering så något är det som inte stämmer. Några hayden-hatande ester verkade inför race:t vara imponerade av Edwards, men jag tycker att han gjorde en insats i klass med Hayden.

Jag hatar inte hayden, men hyllar honom knappast till skyarna. Sen han kom till motogp, har han knappt gjort andra resultat än de han gjorde igår(lite högre i fjol), och i fjol så råkade det räcka till en vm-titel för att andra vurpade bort sig.
Tror dock han kommer snäppa upp sig från dagens resultat, och kommer förmodligen vara 2-3'dje bästa honda på de flesta racen. Men någon titelutmanare i år lär han inte bli igen, såvida inte resten kvaddar ut varandra igen.

När Nicky flög hem till sin hemstad efter att ha vunnit VM efter Valencia så fick han höra att på flygplatsen stod det lite supportrar som skulle ta emot den nya världsmästaren som kom från deras stad. Nicky beordrade då planet att landa på annan plats. Blev lite rabalder om det då bl.a en av supportrana var en 10-årig flicka. Sen ordande en lokal mc-klubb så att man skulle fira Haydens vinst och några andra ordnade så att man körde ett kortege igenom staden där han bor för att hylla deras nya världsmästare. Men på inget av dom så kom Nicky på trotts att han var ditbjuden.

Detta gillade inte jag med honnom iaf. Har följt Nicky från det att han var sponsrad av nån av Jurasic Park filmerna i AMA-SBK med en Honda SP-2. Han har varit den som fått allt serverat på silverfat hela tiden. Mer än nån annan i GP's historia. Vissa råkar få det ibland och det är kul för dem. Racing är aldrig rättvist ändå. Men det kan ändå reta en del. Sen har nog inte Valmersieringen av honnom hjälpt honnom på detta forumet heller. Men det är inte Nickys fel..

Jag trodde inte att tvåtaktsbitterheten över Världsmästaren kunde sitta i över en hel vinter, men jag hade fel. Helt otroligt.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025